Piercingar

Sv: Piercingar

My bad, fick för mig att du funderade på att göra om medusan :o

Med lite eftertanke så var det nog Poisonous som finurlade på en labret :o vilken koll man har, hur går det för Poisonous?

Samt Scandi med den nya tungpeircingen?

Lugnt, inte lätt att hålla koll på alla virriga kärringar :p

Men visst, ibland funderar jag på att göra om medusan. Men ändå inte. Gillade den ju faktiskt inte fullt ut :P

Nu funderar jag på en tragus i varje öra, eller funderar e väl fel ord. Ska göras är med rätt. Men när är en annan fråga.
Sjuuuukt sugen på en smiley oxå. Men...ni som har haft, hur länge satt den kvar innan den vandrade vidare? Väldigt olika på olika personer men på ett undefär, vad kan man räkna med?
Tips på att få den att stanna längre. :)

man måste skölja med saltvatten de första 2 veckorna efter tagningen Jag gjorde det efter att jag ätit. Morgon + kväll sköljde jag med muntvätt från barbarella.

går inte att suga på glass eller suga på hårda karameller som tidigare Jodå :D

vart "tar stven vägen" i munnen så att säga? Blir det gropar under/över tungarn för den? När jag hade läkstaven i la den sig i framåtlutat läge och med staven jag har nu så är den nog lite sne framåt men den är rätt kort.

toppen vid oralsex? Vissa säger att de känns, andra inte.

om man inte vill ha den längre, växer hålet igen då? hur fort?
Vet inte men det borde det göra :)

min raring med ny stav:

My bad, fick för mig att du funderade på att göra om medusan :o

Med lite eftertanke så var det nog Poisonous som finurlade på en labret :o vilken koll man har, hur går det för Poisonous?

Samt Scandi med den nya tungpeircingen?

Jag gjorde den. Hon råkade sticka fel först så den hamnade för långt upp och sen så tog vi om ganska direkt men den hamnade lite fel ändå. Behöll den där men plockade ur den på kvällen för de gjorde så in åt helvette ont i läppen framför allt där tången satt där hon råkade riva mig.
Är fortfarande snoröm och kan inte röra läppen normalt. (Tog den i söndags)
Men men, har bara mig själv o skylla :)

Håller med MimiFly, gå dit och kräv pengarna tillbaka/gratis omgörning efter att du fått läka ihop igen helt.

/säger hon som oxå borde göra det, men 20 mil gör sin del i den saken

Nej men det är ungefär som att säga "Varmblod är dåliga ridhästar" i varmblodstråden :D

Jag tror jag ska ge det ett nytt försök. Med en mindre stav och... en annan piercare :) Men det blir först om något halvår.
Är fortfarande svullen och kan knappt äta/prata/röka för läppen gör så jäääävla ont!

jaja...

-------------------------------

Bjuder lite på mig och min regnmolnshistoria som jag tagit upp o bollat lite här.

Underhelgen så har jag (troligen) undermedvetet sovit på den sidan och det har kommit keloid liknande saker vid båda hålen. Diskuterade detta med den lokala piecring studion och vi tog ut piercingen

Vet inte vad som är mest surt

Pengarna, tiden, ontet eller besvikelsen

Får se hur keloiderna ter sig nu under de närmaste veckorna, ev kommer jag inte kunna sätta en industrial på det örat igen... men hoppas dem lägger sig och att det går sen.

Sen påt igen innan jul, om industrial inte går på det örat får det bli en helix o en tragus istället o sen köra en industrial på det andra om man känner för det, men har en virvel i håret som gör att vä öra syns mer o då vill man ju sin favorit piercing där...

Bjuder på en bild på det hemska...
33223496.jpg

Tack för bollningen allihopa iaf hoppas det går lite bättrre för er

Men gud vad trist att det blev sådär :( uppkommer keloider? bara p.g.a att man sover på piercingen? Är själv sugen på en industrial nämligen...

Kl.

Nu är femman i i vänster öra :)
b55f2bbae6b311e1adda22000a1e869b_7.jpg

Börjat töja höger nu också!

Men gud vad trist att det blev sådär :( uppkommer keloider? bara p.g.a att man sover på piercingen? Är själv sugen på en industrial nämligen...

Keloider är ärr (vävnadsärr typ). Man behöver egentligen inte ha en fel piercing, sova på den eller liknande. Ca 1 av 1000 har anlag för keloioder (vid vävnadsskada). Det räcker med att något blir fel eller att det är helt fel piercat. Vissa får, andra inte. Har även för mig jag läst att det oftast är människor med mörk hy (asiat, afrikan) som får keloioder lättare än människor med ljus hy. Kan dock minnas fel från den sidan.

Senast ändrad:

Carat Dú har rätt
"Keloid (plural keloider) är en typ av ärr som kan uppkomma vid vävnadsskada. En keloid kan växa sig okontrollerat och kan helt plötsligt börja klia och göra ont. Ungefär 1 på 1000 personer har anlag för keloidbildning vid vävnadsskada.
Keloider uppkommer vanligast i höjd med öronen, ansiktet, ryggen, ljumskarna och annan mjuk och känslig hudvävnad."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Keloid

Min mor har anlag för keloider och har ett par riktigt stora på bröstet (dvs inte tuttarna men den platta delen utav överkroppen upp emot halsen) efter att hon tagit bort fula födelsemärken - vilket hon nu ångrar bittert då dem hade varit vackrare.
Så jag har väl det i mig oxå, men sen vet man aldrig om man får det igen eller inte - bara för att man fått det på ett ställen en gång betyder det inte alltid att man får det igen på ett annat ställe.
Då öronen är "rätt" ställe för ärr så kommer jag nog prova pierca mig igen, men detta måste få lägga sig först.

Mina piercingar i fejset:
20u2tzk.jpg

4 dermal anchors och en i tungan.
(Tungpiercingen är ju helt fantastisk! Önskar jag hade skaffat den för läne sen :love:)

Och det här är den enda jag kunde hitta på min nape:
29olsp3.jpg

Mina töjningar har dragit ihop sig enormt efter inflammationen som hann gå ner i nacken och upp i kindbenen innan jag gav upp och tog ut dem... vill ha tillbaka dem men det tar emot att börja om på nytt. Hm...

*kl*

Tagit ut mina snakebites och håller på med projekt ta ut medusa. Efter tids snusande (trots många års icke snusande) så är mina tänder och tandkött inte som det var innan snusandet. Vill inte utsätta tänder och tandkött för mer så piercingarna fick ryka. Kommer nog aldrig kunna ta ut mina venombites dock, men de har ju ingen kontakt med vare sig tandkött eller tänder (såvida det inte sker av misstag) så jag ser ingen fara med dom. Känns aptomt :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka