Piercingar

Sv: Piercingar

kl

NI MED TUNGPIERCING!!!

Hur många cm bak sitter piercingen?? Jag tycker min sitter för långt bak.. (gjorde den i måndags, tungan svullen fortfarande)
Kollade runt lite på andra forum nu och där har vissa skrivit som tyckt att deras sitter för långt bak att den sitter 2 cm in... Men min sitter 2,5cm in.. :crazy: Känns verkligen för långt bak..... :(

Med tanke på din ort så har jag rätt att du gick till salongen där Lex jobbar på?
Med tanke på din svullnad så är det svårt att egentligen tala hur långt in den sitter. Lättare när svullnaden lagt sig, är du missnöjd skulle jag gå tillbaka till studion och prata med denne som piercade dig.

Har du blodkärl framför staven? Det är ju sådant piercaren måste ta hänsyn till också :)

Min sitter väl ca 1½ cm från spetsen. I guess.
33201722.jpg

Senast ändrad:

+ WS6

Nja det är inte just dom problemen, utan helt enkelt att den ser ut att sitta för långt bak.. Och tydligen sitter den ju ganska mkt längre bak än era..plus andra som skrivit på andra forum..
När jag räcker ut tungan (har inga problem med det trots svullnaden) så får jag inte ut hela piercingen från munnen.. utan måste verkligen anstränga mig för att typ få den att synas när jag vill visa den.. och det var ju inte riktigt tanken med att göra tungpiercingen :/

Sen har jag ett annat problem som jag gärna skulle vilja höra om andras erfarenheter om:

Jag har inte särskilt ont om dagarna och kan i princip äta det mesta så länge jag tar små bitar försiktigt..
Men natten till idag, plus efter att jag tog en tupplur på eftermiddan idag.. så svullnar tungan upp REJÄLT och gör så fruktansvärt ont!! :( Känns verkligen som den vill explodera och att staven är för kort och därför ökar trycket ännu mer... Inatt ville jag bokstavligen åka in till akuten.. jag vaknade av smärtan och visste inte vad jag skulle ta mig till :crazy: var längesen jag upplevda sådan smärta...
Jag la dock på is under natten och efter ca en halvtimme så började svullnaden gå ner och jag kunde sen åter somna om.. Som sagt hände detta igen i eftermiddag.. så jag undrar nu.. är det verkligen normalt?? Och varför svullnar den upp just när jag sover? (Har flera kuddar så jag sover nästan sittandes)
Jag fruktar verkligen kommande natt... :crazy:

En annan sak är att tungan blivit väldigt ful sen i måndags...tog den här bilden igår..och den ser i princip likadan ut idag också bara att blåmärket verkar ha bytt sida nu :crazy:
Hur länge har man blåmärkena kvar? Någon mer som fått så här pass stora blåmärken?

(ursäkta för megaäcklig bild :o)
20128123126761516258_sbig.jpg

Detta är alltså undersidan av tungan

Tacksam för alla svar!

+ WS6

Nja det är inte just dom problemen, utan helt enkelt att den ser ut att sitta för långt bak.. Och tydligen sitter den ju ganska mkt längre bak än era..plus andra som skrivit på andra forum..
När jag räcker ut tungan (har inga problem med det trots svullnaden) så får jag inte ut hela piercingen från munnen.. utan måste verkligen anstränga mig för att typ få den att synas när jag vill visa den.. och det var ju inte riktigt tanken med att göra tungpiercingen :/

Sen har jag ett annat problem som jag gärna skulle vilja höra om andras erfarenheter om:

Jag har inte särskilt ont om dagarna och kan i princip äta det mesta så länge jag tar små bitar försiktigt..
Men natten till idag, plus efter att jag tog en tupplur på eftermiddan idag.. så svullnar tungan upp REJÄLT och gör så fruktansvärt ont!! :( Känns verkligen som den vill explodera och att staven är för kort och därför ökar trycket ännu mer... Inatt ville jag bokstavligen åka in till akuten.. jag vaknade av smärtan och visste inte vad jag skulle ta mig till :crazy: var längesen jag upplevda sådan smärta...
Jag la dock på is under natten och efter ca en halvtimme så började svullnaden gå ner och jag kunde sen åter somna om.. Som sagt hände detta igen i eftermiddag.. så jag undrar nu.. är det verkligen normalt?? Och varför svullnar den upp just när jag sover? (Har flera kuddar så jag sover nästan sittandes)

En annan sak är att tungan blivit väldigt ful sen i måndags...tog den här bilden igår..och den ser i princip likadan ut idag också bara att blåmärket verkar ha bytt sida nu :crazy:
Hur länge har man blåmärkena kvar? Någon mer som fått så här pass stora blåmärken?

Tacksam för alla svar!

Du skulle inte kunna visa en bild på ovansidan med?
Skickade ett PM till dig!

+ WS6

Tacksam för alla svar!

Jag hade gått till min piercare och rådfrågat, alternativt en annan piercare som kan ge sin syn på saken!
Blåmärke som dina har jag aldrig sett och vet inte hur vanligt det är.
Placeringen av din piercing kan ju bero på olika blodkärl i tungan!

Hoppas et löser dig för dig!

*kl*

Jag blev toksugen på att göra en labret,
tror ni jag skulle passa i det?
4år gammal bild:
25252_425645319987_2591357_n.jpg

idag:
483905_10151135159185972_423541211_n.jpg

Har haft: Ögonbryn, navel, off-center labret
har kvar: näsa & tunga

Ja, det tror jag nog. Om du inte blir nöjd så är det ju bara att plock ur den sen.
Jag har labrett och gjorde en medusa i början av året, kände mig dock aldrig riktigt hemma med den. Så plockade ur medusan efter ett halvår.
Nu känner jag dock att jag saknar den igen :p Aldrig nöjd :D

Med båda
535601_10150657212553789_445502533_n.jpg

559480_10150691966408789_1090169878_n.jpg

Med bara labrett
432073_10150589798143789_962138899_n.jpg

422300_10150983441998789_12239252_n.jpg

Visst är det surt att betala såpass som det ändå kostar hos en bra piercare och sen plocka ur, men va fan. Impulsköp gör man ju ändå :laugh:
Jag säger KÖR!

Är man inte rädd för ev ärr så är det bara att köra på, man lever ju bara en gång så :laugh:

KL

Har problem, så då tillber man allsmäktiga buke om hjälp.
Gjorde en Industrial lite spontant (har dock velat skaffa en ett par år) för snart 6 veckor sen i en håla jag var i lite tillfälligt, men de hade en vettig studio och det kändes tryggt och fick bra svar på alla mina frågor.

MEN när jag kom hem och svullnaden började ge me sig fick jag gå till min "lokala" studio och fick hjälp att köpa en större stav samt böja den "över" örat sas samt i den övre delen då den tryckte mot huvudet.

Hur skulle ni göra i denna situation?
Ta ut den övredelen och ta om den om ett par veckor, ngt övgre upp o i en vinkel mer utår sas eller hoppas att det fungerar i framtiden iaf
kan ju tillägga att jag INTE får på mig mina glasögon o har mina linser i Heeela tiden.

Vad finns det för problem som kan uppstå om man gör som jag föreslår? Nån har nämnt lite snabbt att man kan vika örat om man gör så (att det nedre hålet än gjort så att det ska gå till det andra "fel" hålet o kommer inte att ge med sig om man tar ett nytt som börjar nånannanstans.
Vad tror ni?

376231_10150945408796461_935975550_n.jpg

396152_10150945410101461_120136378_n.jpg

observera att den övre kulan går mer utåt än vad den borde då det är en knyck precis där på staven för att kulan inte ska ligga an mot huvudet.

/hon som alltid kommer att peirca sig i sin hemstad så hon kan få gratis hjälp/korrektion om nått blir fel

KL*

Min tunga har blivit mycket bättre nu, svullnaden har gått ner och blåmärkena har nu försvunnit!
Bara lite svullnad kvar under natten..

Ang piercingens placering, så ligger den fortfarande på 2,5cm bak trots att svullnaden gått ner.. Så känns rätt misslyckat med det :(

Men nu till frågan: Den munsköljen som jag fick med.. den tog slut igår, så den räckte i knappt en vecka. Det står i instruktionerna att man ska skölja i 2 veckor.. Så..bör jag införskaffa mer sådant, eller kan piercingen ha läkt nu, eller klara sig utan mer munskölj? Om inte, vart kan man köpa sån? (förutom i studion)

(Jag vänder mig helst med frågorna hit först....känner att jag varit för jobbig som besökt/ringt för mycket till studion :o)

KL*

Min tunga har blivit mycket bättre nu, svullnaden har gått ner och blåmärkena har nu försvunnit!
Bara lite svullnad kvar under natten..

Ang piercingens placering, så ligger den fortfarande på 2,5cm bak trots att svullnaden gått ner.. Så känns rätt misslyckat med det :(

Men nu till frågan: Den munsköljen som jag fick med.. den tog slut igår, så den räckte i knappt en vecka. Det står i instruktionerna att man ska skölja i 2 veckor.. Så..bör jag införskaffa mer sådant, eller kan piercingen ha läkt nu, eller klara sig utan mer munskölj? Om inte, vart kan man köpa sån? (förutom i studion)

(Jag vänder mig helst med frågorna hit först....känner att jag varit för jobbig som besökt/ringt för mycket till studion :o)

Din piercing är inte läkt!! Köp mer munvatten!
Vilken munskölj fick du av piercaren? Jag använde (och använder fortfarande då och då) en som heter Plaqtive munskölj, häromkring kan man köpa den billigt på Ö&B! :)
Hittar du inte just den du fick, så satsa på en mildare munskölj!
Listerine är för stark för en ny piercing!
Skönt att det går på rätt håll! Men varför tycker du att den är misslyckad och "för långt bak"? Har du frågat din piercare varför han/hon satte den där?

Tack för svar!

Av piercaren fick jag en liten flaska med blå munskölj och det stod "Barbarella Mouthwash" på. Får försöka skaffa en ny flaska då.

Jag tycker den sitter för långt bak för att den syns knappt när jag pratar (vilket jag sett på andra att den syns), och krävs att jag gapar rätt stort, eller sträcker ut tungan mer än det är bekvämt för att få ut den ur munnen när jag tänkt visa den.. Inte riktigt vad syftet var med att göra den.. :/
Sen har jag ju läst både här och på andra forum att deras ligger 1,5 - 2cm bak. Min ligger ju 2,5cm bak..

Jag har inte frågat piercaren det då jag faktiskt glömde att göra det sist jag var där för att visa blåmärkena.. Och känns dumt att gå dit bara för att "klaga" igen... Piercaren är tydligen väldigt duktig och känd och vet väl vad han gör.. Men jag själv önskar dock att den satt längre fram

Tack för svar!

Av piercaren fick jag en liten flaska med blå munskölj och det stod "Barbarella Mouthwash" på. Får försöka skaffa en ny flaska då.

Jag tycker den sitter för långt bak för att den syns knappt när jag pratar (vilket jag sett på andra att den syns), och krävs att jag gapar rätt stort, eller sträcker ut tungan mer än det är bekvämt för att få ut den ur munnen när jag tänkt visa den.. Inte riktigt vad syftet var med att göra den.. :/
Sen har jag ju läst både här och på andra forum att deras ligger 1,5 - 2cm bak. Min ligger ju 2,5cm bak..

Jag har inte frågat piercaren det då jag faktiskt glömde att göra det sist jag var där för att visa blåmärkena.. Och känns dumt att gå dit bara för att "klaga" igen... Piercaren är tydligen väldigt duktig och känd och vet väl vad han gör.. Men jag själv önskar dock att den satt längre fram

Det tycker jag att du ska göra!
Mina syns i regel inte heller när jag pratar, vilket inte gör mig något, mer som en surprise ;) (min innersta sitter 2-2,5cm in)..
Ville du ha en piercing som syns så skulle du gjort en annan än i tungan..
Och har du piercat dig hos Barbarella så vet dem definitivt vad de sysslar med! :)

Mina syns i regel inte heller när jag pratar, vilket inte gör mig något, mer som en surprise ;) (min innersta sitter 2-2,5cm in)..
Och har du piercat dig hos Barbarella så vet dem definitivt vad de sysslar med! :)

Jag vet vem hon piercat sig hos och den studion har mitt fulla förtroende. En av Sveriges äldsta, samt kunnigaste studio. Flaskan hon pratar om är något som barbella däremot tillverkar och många piercaren runt om i Sveirge har den.

Jag vet vem hon piercat sig hos och den studion har mitt fulla förtroende. En av Sveriges äldsta, samt kunnigaste studio. Flaskan hon pratar om är något som barbella däremot tillverkar och många piercaren runt om i Sveirge har den.

Härligt! :)

Jag här industrial.
Det du skrev kändes lite rörigt, eller så är jag trött.:p
Men hålen är ju gjorda i en rak linje sas, så plockar du ut den översta så kan den undre läka så den blir mer rak och inte passar med det övre sen. Shit! Jag är sämst på att förklara.
risken finna ju också att örat kan se "vikt" ut.

Varför piercade piercaren det övre hålet i en sån dum vinkel då? Om du nu har såna problem.

Vet inte om det var ett bra svar.:p

Kl.
Ang, tungpiercing... Min sitter ganska precis 1,5 cm in, precis perfekt för mig. Och jag har aldrig sett såna blåmärken på en tunga! Dock har jag sett det i samband med en annan piercing och det var en sorglig och blodig historia, piercat genom blodkärl och kompisen fick massa problem med det. Fick ta ut den. Hoppas det går bra.

Ska åka förbi studion efter jobbet så får jag se vad han säger :)
Fast alltså..jag har ju andra piercingar, men jag tyckte helt enkelt att det var snyggt med tungpiercing på dom jag sett, har alltid velat ha det och drf skaffade jag det ...jag menar, jag själv ser den ju inte men vill gärna att den ska synas för andra :p
Dessutom..vet att detta låter jättelöjligt nu :o, men jag har innan hånglat med killar som haft tungpiercing och tyckte det var både skönt o kul när dom lekte runt med den....men när jag gjorde det i lördags så kände han faktiskt knappt min piercing då den sitter så långt bak...och jag är inte direkt den som kväver killar med tungkyssar ( alltså trycker in den långt in :p) så jaa...på den fronten blev det inte heller som jag tänkte mig haha :o

Enda positiva jag hört är att jag åtminstone kommer ha svårt att förstöra tänderna när den sitter så långt bak...för trots att jag har den långa läkepiercingen nu så når den knappt till tänderna även när jag vrider på tungan åt sidan.. Så det skulle krävas stor ansträngning för att råka bita på den :p

laeikinois
Nu känner jag mig trött, hänger inte med mkt alls :o

Båda hålen gjordes samtidigt på en studio jag trodde hade koll.
Men efter att jag kommit hem och i lugn o ro (två dar senare) kände att översta kulan satt och tryckte mot huvudet och gett ett skavsår där, är så även nu trotts svullnaden gett med sig.

Bör man göra om båda hålen tror ni?
Eller räcker det med att man gör om det övre?

Varför peircaren peircade i den vinkel har jag ingen aning om - litade på att denna kunde sitt jobb efter minst 7 år i yrket EFTER lärlingstiden.

Studion i stan vill inte säga bu eller bä om andras jobb sas. o säger att det är upp till mig hur jag vill göra, men jag vet inte vad som är bäst :confused:

illustrer med bild :)

Där den vita ploppen är, skulel vara lagom för den att gå ut tror jag, går det? dvs mer uppåt för att komma bort från huvudet och platsen där ex solglasögon vilar samt mer utår så att den inte ligger "innanför" örat sas
480985_10150954571011461_1415164271_n.jpg

Det svarta strecket är det som jag hade tänkt mig, det röda är det jag undrar om det går att göra, dvs behålla det nedra hålet och göra ett nytt övre. Har ingen erfarenhet utav hur brosk reagerar, vet att snibbar är hyfsat lätta att minipulera
488368_10150954572381461_226355839_n.jpg

Misiaczek
Hur gick dialogen med peircaren?
En fördel med lång bak placerad tungpeircing lär ju ändå vara att risekn för att bita och leka med den är mindre samt att du lätt får plats med en till läcker en

KrullTroll
Hur gick det med funderingen?

Senast ändrad:

Fundering? vad har jag nu sagt? :o:p:D

My bad, fick för mig att du funderade på att göra om medusan :o

Med lite eftertanke så var det nog Poisonous som finurlade på en labret :o vilken koll man har, hur går det för Poisonous?

Samt Scandi med den nya tungpeircingen?

Senast ändrad:

Misiaczek
Hur gick dialogen med peircaren?
En fördel med lång bak placerad tungpeircing lär ju ändå vara att risekn för att bita och leka med den är mindre samt att du lätt får plats med en till läcker en

Nää jag glömde såklart bort att åka dit... :cool: Ska försöka komma ihåg det imorgon!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka