Piercingar

Sv: Piercingar

åh, forward helix har undsluppit mitt öga, men vad SNYGGT!
Men vilket smycke sätter man i vid själva håltagningen? Har man smycke med platta den eller hur får man det så här snyggt?

images

Ååååh!!!:love:

åh, forward helix har undsluppit mitt öga, men vad SNYGGT!
Men vilket smycke sätter man i vid själva håltagningen? Har man smycke med platta den eller hur får man det så här snyggt?

images

Jepp, jag vart så kär så igår när jag bara skulle med som sällskap till piercaren så påbörjade jag ovanstående :angel:
Hoppas på att få in tre stavar, men två skulle inte vara något problem iaf. :D

221859_10151277238148789_760130208_n.jpg

Snyggt!

*kl*

Jag vill göra hål någonstans! :angel:

Har en septum som jag egentligen gillar, men har tröttnat på. Har mest bara retainern i hela tiden nu och ids aldrig sätta i smycket. Den känns lite... uttjatad :o När jag gjorde den var det fortfarande en relativt ovanlig piercing men nu verkar var och varannan (betydligt yngre) invånare ha en, och även om det inte är sådant som är väldigt viktigt om man gillar något så känns den inte särskilt skojig längre. Har funderat på att byta ut den mot något i näsvingen istället, men då ska ju gamla helt bort och växa igen och så gör jag en sådan istället.

Ett annat alternativ är att rikta lite fokus mot öronen, har bara ett hål i respektive örsnibb just nu och skulle gärna bygga på med ett gäng ringar i kanten eller liknande på ena örat. Men det får vänta tills det inte är mössväder 24/7 så blir det lite mera lättläkt. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på, min navelpiercing har i alla fall äntligen läkt efter över ett år. Så något ska göras!

Ni med töjningar, har ni problem med att det geggar till runt smycket? Mina hål geggar rätt mycket och det luktar lite speciellt... tar ut dom och kokar smyckena/vädrar hålen iallafall en gång i veckan..

Ni med töjningar, har ni problem med att det geggar till runt smycket? Mina hål geggar rätt mycket och det luktar lite speciellt... tar ut dom och kokar smyckena/vädrar hålen iallafall en gång i veckan..

Nope inga problem alls. Mina är 8mm, 6mm och 3st på 3,2mm bara haft sådana problem när de varit precis nytöjda.. Men då har jag enbart tvättat med mild tvål och vatten är jag duschat och sen med ett medel jag fått av min piercare.

Är du sårig i hålen?

Jag blev också sjukt kär i det där! Ska nog göra i vår, i alla fall en eller två! Har kollat länge efter något passande att sätta i något av öronen som funkar med resten. :D

De flesta av mina hål har varit mycket spontana :p
Är så svårt att stå emot när man står där.

Fick sten med en gång, en labrett är det som sitter. Alltså platt på baksidan inne i örat. Dock en lång jäkel för att örat ska få svullna som det vill. Nu har det gått två veckor och det läker riktigt fint. Tror det blir lagom med att byta till kortare när CSN-slantarna trillar in och hål nr 2 skall göras :)

Högra var liiite sårigt, inte vänster. Lät dom vila helt utan smycken nu inatt och nu känns dom bättre!

FAst din sitter ju inte riktigt likadant väl?

Får se hur många jag kan få dit, vet inte hur lämpade mina öron är, får höra med piercaren! :D

Sweet!
Borde ju vara hyfsat lätt att bara byta kul annars.

Hur nära inpå vågar man göra dessa? Om piercaren inte vill göra alla samtidig tmenar jag. Tar ju upp till ett år för brosk att läka, men ett par veckor bara för att få det värsta att lugna sig räcker kanske?

KL
för övrigt så planerar jag nu efter löning (mars/aprils lön eller om jag får en häst såld) att göra om min industrial.
Och sen är en conch samma öra planen.
Hittade tom en bild på kära google, är tom samma öra! + mina tre lobe som redan sitter där.

tumblr_m6gcjefZQc1rtiq4go1_500.jpg

Det är nog rätt pilligt att komma åt att hålla i staven på baksidan för att kunna skruva dit kulan ordentligt, men vill man så går det nog.
Jag lämnar det åt min piercare :)

Min ville inte göra mer än en pga infektionsrisk. Räcker med ett infekterat hål i taget.

Jag hoppas på att det går i tre hål, men två var absolut inga problem iaf :D

Det är nog rätt pilligt att komma åt att hålla i staven på baksidan för att kunna skruva dit kulan ordentligt, men vill man så går det nog.
Jag lämnar det åt min piercare :)

Min ville inte göra mer än en pga infektionsrisk. Räcker med ett infekterat hål i taget.

Jag hoppas på att det går i tre hål, men två var absolut inga problem iaf :D

Man kan ju använda en böjd Peang för att hålla plattan för då är det mindre med fingrar i vägen vid örat.

Böjd Peang finns att köpa på Clas Ohlson vet jag. :)

*knapp*

Tänkte köpa lite nya kulor, både till conchen och läppen, men kom på att jag kanske skulle köpa något nytt att sätta i conchen... Kommer inte alls ihåg vad som sattes i när den gjordes, vanlig barbel skulle jag tro, men jag har sedan många många år en labret i eftersom det var rätt skönt med plattan på baksidan. Enda problemet är att den jag har är på TOK för lång, så om inte annat köper jag en kortare labret bara.

Men vad har ni för smycke i era conchs?

Jag har ingen egen, men vänner so har, de har vanlig barbell eller ring! :) Ring tycker jag är snyggt som fan, eller en barbell med en större kula med sten i! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka