Piercingar

Sv: Piercingar

Jag fick tandläkarräkning på 2500 drygt, + förstört tandkött och sköra tänder pga piercingar i läppen, både center labret och "snakebites"... Nu kör jag på tatueringar istället :D

oj hjälp! har faktiskt aldrig hört någon annan, vad jag minns iaf, som haft några speciella problem med sina läpp-piercingar. mer än möjligtvis då de har läkstaven i och råkar bita i den... men låter som en jäkla otur du haft. får jag bara fråga; tog du dessa piercingar hos någon kunnig piercare?

Den ena var, vad jag trodde då iaf, seriös. Den andra var på Darkwell här i uppsala och de anses som seriösa vad jag vet.

Men jag är lite vanskapt jag (:p)

Har faktiskt inte heller hört någon med sådan otur =O

Min egen i läppen samt syrrans har iaf inte orskakat oss några problem. Hade snake ett tag och tänderna stördes inte av det. Men vi har alltid satt dem så att dem sitter högre upp på insidan läppen än på utsidan :laugh: så när jag har ring i så nuddar inte piercingen mina tänder :)

Den ena var, vad jag trodde då iaf, seriös. Den andra var på Darkwell här i uppsala och de anses som seriösa vad jag vet.

Men jag är lite vanskapt jag (:p)

okej... för vad jag har hört av andra (har som jag nämnde innan aldrig varit i piercingstudio så jag vet inte... ;p) så brukar de vara väldigt noga men var och hur de placerar piercingen. och ge råd och tipps, om placering m.m... och om det är något som tex inte skulle funka.
...iofs, kanske detta inte var något som kunde gå att förutse t.o.m av en profesionell... när jag tänker efter.xD ;p

smått ot, men här är bilden du ville se. inte världens bästa men.xD har sidecut, och långt på andra sidan. å allmänt ruffs där bak.xD färgerna lila å svart.:D
27yd7yf.jpg

en fråga till allmänheten:

hur många av er som har piercingar i läpp och/eller tunga har fått tandproblem? jag är sugen på typ tunga, men mamma bara skriker du kommer få jättedyra tandläkarräkningar!!!!

Så länge den är rätt placerat och du har rätt längd på staven så ska inte piercingen komma åt tänderna. Den värsta tiden är ju när du har läkstaven då den är så lång så risken finns ju att du råkar bita i den. Men var försiktig bara under den tiden och byt ut smycket till rätt längd så fort det är dags :)

Jag har själv i tungan samt två i läppen (haft tre) och har aldrig haft några problem med tänder eller tandkött.
Ett bra tips är ju att om man ska pierca läppen så använder man sig utan stavar i plast, biter man i den så är det staven som går sönder istället för tänderna.

Vad menar du? :p

Tänkte ringa runt och höra med några idag, så får vi se :) Hoppas på det bästa... :crazy:

Alla verkar så jäkla seriösa, för mycket :p

okej... för vad jag har hört av andra (har som jag nämnde innan aldrig varit i piercingstudio så jag vet inte... ;p) så brukar de vara väldigt noga men var och hur de placerar piercingen. och ge råd och tipps, om placering m.m... och om det är något som tex inte skulle funka.

Så gjorde dom när jag piercade mej, han som gjorde det var jättenoga med att kolla så att det blev bra men kunde inte ge någon garanti att den alltid skulle sitta bra eftersom inte munnen var färdigvuxen eller vad man ska säga, så det kunde ändra sej med tiden. Men jag har haft tur nog att inte piercingen nuddar tänder eller tandkött.

Satte nyss i en barbell i min navelpercing, är helt chockad!

Tog ut den för över ett år sedan (ett och ett halvt närmare bestämt) och barbellen gick igenom relativt enkelt! Fick ta det lite i taget men det gjorde inte alls ont, kändes mest som att det kliade.

Blev så himla glad :D Har saknat min navelpiercing (dessutom var hålet som blev kvar så jäkla fult).

:banana:

Det är väl ingen fara att vänta? Går det att lösa med målsmans tillstånd så är det väl bra men annars är det ingenting att gråta över. Du hinner inte ens reagera så har det blivit höst ska du se, tiden går så jäkla fort ;)

Enligt min piercare så är det inte några problem med sånt om man sätter den rätt. Jag har aldrig haft problem med tänderna pga min pirecing. Sätter man den fel är risken däremot stor att den skaver.

okey, är så sugen men mor avskräcker mig :O hehe

KL

Har funderat lite på dermal anchors. Men när jag berättade för en kompis fick jag en väldigt negativ reaktion.
H*n sa att man inte kunde sätta dom där man inte har fett under huden och inte där huden rör på sig mkt. Som tex händerna och nacken. Stämmer det? Stöts dom bort?
Mitt på armarna och frampå/mellan brösten var bra ställen tydligen. Eller spelar det ingen roll? Jag har fått intrycket av att man kan sätta dom nästan överallt och att dom läker bra oavsett pga hur dom är utformade. Att dom är bättre än vanliga piercings?
Någon som har bättre koll? Och hur är det förresten att ta ut dom?

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka