Bra fråga!

Jag tycker det är trist att folk mer och mer stirrar ner i mobilens värld än kommunicera med partnern bredvid.
Eller vänner för den delen också, försöker själv låta bli mobilen så mycket det går. Perfekt läge att uppdatera sig när man går på toan eller liknande istället. :p

Ja, jag tycker det är en relevant fråga som bör diskuteras. Är nyfiken vad buke tycker om frågan. :)

Åh vad jag hatar att gå ut på resturang med någon, och denna oförskämda människa bara stirrar på telefonen :rage: Men åh tacka nej till att gå ut istället.

Eller släktträffar, visst man behöver inte vara social och prata hela tiden. Men kan man inte lägga undan telefonen iallafall hälften av tiden.
''men mina kompisar skickade en snap'' Jaha? Umgås med de du umgås med istället!:banghead:

Funderar seriöst på en såndär ''mobillåda'' man brukade ha i skolan, alla som vill in i mitt hus får lägga telfonen i förvar där.

Sambon sätter sig gärna med telefonen mitt i när vi gör något, som exempel laga mat ''Kom så lagar VI mat'' säger han. Sen lagar JAG mat och han fipplar.:wtf: ''Ah men jag var tvungen att kolla'':arghh:
Nej det var du inte.

Ska fan skaffa mig en mobillåda... med lås.

Men hur många är så där? Finns det verkligen människor som går ut och äter med en person på restaurang, men som ignorerar den personen och istället surfar på mobilen?

Jag har tyvärr varit på tjejmiddagar där de flesta sitter med sin mobil, fotar lägger upp på sociala medier om hur rolig kvällen är, för att sedan resten av kvällen kolla mobilen efter alla likes och kommentarer.

Jag har tyvärr varit på tjejmiddagar där de flesta sitter med sin mobil, fotar lägger upp på sociala medier om hur rolig kvällen är, för att sedan resten av kvällen kolla mobilen efter alla likes och kommentarer.
Oproportionerligt mycket mobil alltså?
För någonstans är det ju klart att man får ta kort och lägga upp på sociala medier. Det ingår liksom i dagens liv. Men att inte umgås med de man är där med är ju bara konstigt. Då förtjänar man inga vänner om man hellre hänger på Facebook än umgås irl.

Vad är phubbing?

"Ordet ”phubbing” kom från Australien för några år sedan då de blandade orden ”phone” och ”snubbing”. Vi kan definiera detta som att ignorera eller undervärdera en person eller omgivningen eftersom vi är fokuserade på våra mobiler." - https://utforskasinnet.se/phubbing-mobiltelefoner-relationer/

Vad tycker buke om mobilanvändadet i relationer?

Ha! Igenkänning...

Såå störande med folk som glor ned i telefonerna. Väninna X är otrolig med det, telefonen är fan fastklistrad i handen, och Ja hon kan absolut sitta och spela wordfeud mitt i ett samtal med folk. Eller checka in sig på fejjan, kolla mailen - på bio, på restaurang, på pub, gåendes på stan.

En otroligt effektivt sätt att utesluta hela den fysiska omgivningen.

Åh vad jag stör mig på sånt. Har också släktingar och några kompisar, som jag inte umgås med direkt, som är sådär. Plockar upp mobilen så fort den blinkar till, sitter och scrollar planlöst, tittar youtubefilmer osv. Blir så trött.
Och det där fenomenet @glimmer att lägga upp en bild och skriva om vilken fantastisk middag man har med vän och sen ägnar resten av kvällen åt att se hur många likes man fått.

Haha! Jag tillhör mobilfolket, kan lätt sitta med mobilen och prata med någon samtidigt, inga problem alls.
De flesta jag umgås med är likadana. Bästa umgänget är när jag och och en kompis ligger i soffan och skickar gifar till varandra utan att prata.

Haha! Jag tillhör mobilfolket, kan lätt sitta med mobilen och prata med någon samtidigt, inga problem alls.
De flesta jag umgås med är likadana. Bästa umgänget är när jag och och en kompis ligger i soffan och skickar gifar till varandra utan att prata.

Då kommunicerar ni ju med varandra. Ser inget direkt problem.

Däremot om jag sitter och äter med middag med nån vill jag helst ha nån typ av kontakt med den personen. Det är därför jag träffar den. Att passivt glo på nån som spelar WF känns helt meningslöst för mig.

Då kommunicerar ni ju med varandra. Ser inget direkt problem.

Däremot om jag sitter och äter med middag med nån vill jag helst ha nån typ av kontakt med den personen. Det är därför jag träffar den. Att passivt glo på nån som spelar WF känns helt meningslöst för mig.

Jag brukar prata samtidigt. Svarar ofta på snap, sms och messenger även på middag. Dock inte om det är någon ny person, men är jag ute med en kompis gör jag det och de gör likadant.

Jag brukar prata samtidigt. Svarar ofta på snap, sms och messenger även på middag. Dock inte om det är någon ny person, men är jag ute med en kompis gör jag det och de gör likadant.

Funkar det inom er grupp så funkar det.

Jag får nog bara inte såna mängder meddelanden, på något media. Är phånen i väskan en timme så brukar det inte hinna hända sådär enormt mycket jag känner behov att ha koll på.

Jag som har adhd sitter ofta med mobilen samtidigt som jag deltar i ett samtal. Det är för att INTE vara oförskämd mot den jag pratar med. Om jag måste sitta utan telefonen så försvinner tankarna från personen och jag tappar allt engagemang i samtalet. Med mobilen så fångar den istället upp alla irrande tankar så att jag kan fokusera på samtalet.

Jag har inte din simultankapacitet :rofl: Blir alltid förvånad när vi tre umgåtts och jag har massa socialamedieupdates från er och jag bara undrar "när la de upp detta, vi har ju varit tillsammans hela tiden??" och att jag samtidigt upplever att jag hållt på massor med min mobil och ändå missat det :rofl:

Jag har ganska lite ont av att andra håller på med sin mobil (kan inte komma på när senast), har nog mer ont av att folk stör sig på det. Är mest bekväm i ett tillåtande och inkluderande umgänge som inte kräver en massa fokus o engagemang. Beror ju också på situation för mig.

Åh vad jag hatar att gå ut på resturang med någon, och denna oförskämda människa bara stirrar på telefonen :rage: Men åh tacka nej till att gå ut istället.

Eller släktträffar, visst man behöver inte vara social och prata hela tiden. Men kan man inte lägga undan telefonen iallafall hälften av tiden.
''men mina kompisar skickade en snap'' Jaha? Umgås med de du umgås med istället!:banghead:

Funderar seriöst på en såndär ''mobillåda'' man brukade ha i skolan, alla som vill in i mitt hus får lägga telfonen i förvar där.

Sambon sätter sig gärna med telefonen mitt i när vi gör något, som exempel laga mat ''Kom så lagar VI mat'' säger han. Sen lagar JAG mat och han fipplar.:wtf: ''Ah men jag var tvungen att kolla'':arghh:
Nej det var du inte.

Ska fan skaffa mig en mobillåda... med lås.
Jag vet att det finns en sak man kan göra när man går ut och äter och det är att lägga telefonerna i en hög mitt på bordet och den som kollar sin mobil först får betala hela notan. Kan nog vara en bra morot att låta bli, speciellt om det är många runt bordet. :p

Jag har inte din simultankapacitet :rofl: Blir alltid förvånad när vi tre umgåtts och jag har massa socialamedieupdates från er och jag bara undrar "när la de upp detta, vi har ju varit tillsammans hela tiden??" och att jag samtidigt upplever att jag hållt på massor med min mobil och ändå missat det :rofl:

Jag har ganska lite ont av att andra håller på med sin mobil (kan inte komma på när senast), har nog mer ont av att folk stör sig på det. Är mest bekväm i ett tillåtande och inkluderande umgänge som inte kräver en massa fokus o engagemang. Beror ju också på situation för mig.

Hahaha!
Älskar din mammas kommentar om att jag är ouppfostrad :laugh:
Kollar jag inte på mobilen kollar jag ut genom fönstret istället och det var ju oförskämt i stället :rofl:
Vet inte vad jag föredrar mest, ouppfostrad eller oförskämd :angel::laugh:

Ha! Igenkänning...

Såå störande med folk som glor ned i telefonerna. Väninna X är otrolig med det, telefonen är fan fastklistrad i handen, och Ja hon kan absolut sitta och spela wordfeud mitt i ett samtal med folk. Eller checka in sig på fejjan, kolla mailen - på bio, på restaurang, på pub, gåendes på stan.

En otroligt effektivt sätt att utesluta hela den fysiska omgivningen.
På bio tycker jag är grymt störande, speciellt under filmen, under reklamen bryr inte jag mig så mycket, för jag kan göra det själv. Fast ofta är det snabba tittar och är jag med någon på bion och vi för ett samtal, så kan jag prata samtidigt som jag kollar. Fördel med att kunna göra många saker samtidigt, skulle jag däremot va med en dejt eller liknande, då ligger mobilen i säkert förvar i byxanfickan. :p

Kommer ihåg en gång under sex när den andres mobil gav ifrån sig en notis och det var tvunget att kollas....... :arghh: :banghead:

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 939
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka