Photoshop - suddig kant

vilse

Trådstartare
Någon som kan lära mig? ;)

Nä, men sitter och försöker lära mig lite. Letar just nu efter hur man gör så att kanten/ramen blir lite suddig. Eller får en svart ram. Ja, ni fattar nog vad jag är ute efter, väl? ;)

Någon som har lust att förklara? :D
 
Sv: Photoshop - suddig kant

vilse skrev:
Någon som kan lära mig? ;)

Nä, men sitter och försöker lära mig lite. Letar just nu efter hur man gör så att kanten/ramen blir lite suddig. Eller får en svart ram. Ja, ni fattar nog vad jag är ute efter, väl? ;)

Någon som har lust att förklara? :D

vanlig svart kant..
duplicera lagret och gå in på redigera -> ramlinje

suddigkant.
använd markeringsramen, invertera den ( shift+CTRL+I ) och kolla bland oskärpa bland filer.

kolla under photoshop på http://www.busbra.nu/
 
Sv: Photoshop - suddig kant

Men hur får man andra ramar då? Har sett folk som lagt ut bilder med jättefräna ramar och så..
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 367
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 049
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp