Photoshop hjälp

Midsommarblomster

Trådstartare
Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt.

Jag har en bild som är tagen på en person bakifrån, som sitter med en laptop. På laptopens skärm vill jag montera en ny bild. Det ska se ut som att personen tittar på denna bild på sin laptop, så den måste givetvis passa in i både storlek och vinkel på skärmen på fotografiet (som är lite vinklad och därmed inte helt rektangulär). Hur hade ni gjort detta på bästa sätt?

Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt.

Jag har en bild som är tagen på en person bakifrån, som sitter med en laptop. På laptopens skärm vill jag montera en ny bild. Det ska se ut som att personen tittar på denna bild på sin laptop, så den måste givetvis passa in i både storlek och vinkel på skärmen på fotografiet (som är lite vinklad och därmed inte helt rektangulär). Hur hade ni gjort detta på bästa sätt?
Det lättaste sättet, tycker jag, är att du trycker på "montera inbäddat" och monterar in den bilden du ska ha på laptopen. När du fått in den i bilden så trycker du sen på "omforma fritt" och kan då ändra storlek på bilden så att den passar i laptopen.

"Montera inbäddat" finns under "arkiv" och "omforma fritt" finns under "redigera".

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
441
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
26 27 28
Svar
550
· Visningar
6 869
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv