Hannapirat
Trådstartare
Sv: Perfekta hunden för hästmänniskan?
Leonbergers är verkligen underbara! Har bara träffat trevliga individer
Din tjej låter ju som att hon är helt perfekt för jobbet!
MEN, är dom inte för tunga för att hänga med på längre turer?
Och hur mycket jobb kräver pälsen?
Känns ju inte som att man kan klippa ner dom direkt, och jag är inte helt förtjust i att behöva borta igenom en stor hund varje dag
Sen blir ju stora hundar inte så gamla
Jag säger bara -Leonberger.
Vår är alltid med oss i stallet och älskar alla våra hästar,trots att hon vet att en av dem inte alls tycker om henne och försöker ge henne ett tjuvnyp närhelst den kommer åt. De andra står hon och slickar på....
Hon ligger snällt och väntar i princip hur länge som helst medans man mockar och donar i stallet,fryser heller inte under kalla dagar.
När man är ute och rider är hon en trogen följeslagare.
Hon har absolut ingen jakt i sej,struntar i rådjur och harar som stöts upp.
Bryr sej heller inte om andra hundar vi möter ,även om de stormskäller på henne går hon bara snällt förbi.
Andra människor blir inte rädda för en stor snäll leonberger som lunkar förbi utan att reagera.
Galopperar vi hänger hon med bra,stannar man av någon anledning lägger hon sej ner och väntar.
Hon är helt enkelt perfekt!!!!
Följer alltid med till ridhuset och träningar också,där lägger hon sej i ett hörn och väntar tills vi är klara![]()
Leonbergers är verkligen underbara! Har bara träffat trevliga individer
Din tjej låter ju som att hon är helt perfekt för jobbet!
MEN, är dom inte för tunga för att hänga med på längre turer?
Och hur mycket jobb kräver pälsen?
Känns ju inte som att man kan klippa ner dom direkt, och jag är inte helt förtjust i att behöva borta igenom en stor hund varje dag
Sen blir ju stora hundar inte så gamla