Jag förstår dig, @Magiana, jag är några år äldre än du och har haft riktig ågren över pensionen många gånger. Bott och arbetat utomlands länge så inget sparande i Sverige, har dessutom varit arbetslös och sjukskriven de senaste fyra åren, så tja inte mycket att hämta där heller, inte heller var lönen när jag jobbade särskilt bra. Det blir kattmat för mig på gamla dar, ja förutom att jag inte kommer har råd med det, inte min katts lyxmat iallfall Makaroner och korv är billigare än Sheba, Zwi Peaks och Applaws. Nej men skämt åsido jag tror vi är många som känner som du. Jag har som tur var en liten bostadsrätt jag köpte för tio år sedan som stigit stadigt i värde. Jag ser den som mitt pensionssparande. Står i Stockholm stads bostadskö och förhoppningsvis när det blir dax så finns det någonstans jag kan flytta till.
Har du funderat på ett fritidshus som du sedan vinterbonar? Det verkar finns gott om sådana till ganska ok priser och då kan du lägga några hundra tusen på att renovera/vinteranpassa.
Har du funderat på ett fritidshus som du sedan vinterbonar? Det verkar finns gott om sådana till ganska ok priser och då kan du lägga några hundra tusen på att renovera/vinteranpassa.