Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Ganska privat fråga men den som vill får gärna svara....

Vad fick du ut i månaden under din föräldraledighet? Fick du några andra bidrag sammtidigt?? Fick du välja bort vissa saker för att ha råd att betala räkningar mm?

För mig är detta hela tiden ett oros moment..... Jag vet att jag kommer få lite pengar och hur jag ska klara mig är för mig en gåta, kanske går det lättare än vad som just nu känns.....
Ibland tänker man inte fören det är försent!
 
Sv: Pengar???

Jag tar ut 7 dagar och har ut drygt 11000. Räknar och räknar och räknar på hur jag ska kunna göra för att slippa ta ut 7 dagar. Vill gärna stanna hemma till nästa höst.

Vi har inga andra bidrag och än så länge har vi inte ändrat något i vår livsstil, som att säga upp prenumerationer eller liknande. Tvärtom har vi köpt hus och är på väg att köpa nyare och större bil. :smirk:

/Timsetim
 
Sv: Pengar???

Jag tar ut 7 dagar och får ut ca 6200:- i månaden. Inga andra bidrag. Det är tajt då jag förutom barn har fyra hästar, så jag gör inget annat än håller på med hästarna på min "fritid".

Jenny
 
Sv: Pengar???

Jag hade full ersättning och tog ut 5 dagar eller inget alls.
Och jag har inte behövt välja bort något särskilt.
Jag sålde någon häst då och då när det behövdes.
 
Sv: Pengar???

Jag tar ut 6 dagar i veckan. Får ut 7300 i fp.
Utöver det fåt jag 2000 i bostadsbidrag, 1200 i underhåll och 2200 i barnbidrag.
Det blir 12500.
Klarar mig bra på det.
Jag bor själv med en snart 5-åring och en 3-månaders bebis.
Kan köpa allt jag behöver.
 
Senast ändrad:
Sv: Pengar???

Jag tog ut 4 dagar i veckan i ett år och 3 dagar i veckan med SGI och 2 dagar med Lägsta garantin.

Men har tur att ha en man som
försörjer oss. Vi har inte behövt dra ner på något annat än nöjen och resor och det är ju i allafall så jobbigt:)

Vi hade tänkt oss samma uppdelning med nästa barn.

Nu är jag sjukskriven pga Hyperemesis och mannen pappaledig i 2 månader. (Tack mannen)
 
Sv: Pengar???

Jag fick maxbeloppet, men valde att bara ta ut FP för 4 dar/vecka och fick runt 8000 kr efter skatt. Inga andra bidrag. Jag gör normalt sett av med mer pengar än så varje månad, men drog inte ner på något eftersom jag har en man som tjänade så det räckte åt oss båda.

Just nu jobbar jag och maken 50 % resp 60 %. Vi tar ut totalt 2,5 dag med SGI och 2 dar med lägsta nivån, vi klarar oss bra.
 
Sv: Pengar???

Jag var INTE rik då jag var barnledig. Men det gick det med. Var bara 23 och hade haft halvtaskig lön innan. Vi snålade dock med dagarna så mkt det bara gick och barnen fick vara hemma tills de var 2½ år:banana:
T ex när barnens pappa var ledig från sitt jobb på helgerna så kunde jag jobba helger på mitt gamla jobb. Det hjälpte upp det hela mycket. Men vi hade absolut inte en krona över till lyx de åren. Semester=hälsade på släkt som bodde inom rimligt köravstånd. Köpte inte kläder åt oss själva om det inte var kris, och barnen fick kläder från second-handaffären i den mån det gick. Hade tygblöjor och lagade egen barnmat. Det enda jag skulle gjort annorlunda: jag skulle ha köpt en nyare barnvagn, även om det hade varit dyrare. Vår beg tvillingvagn gick sönder stup i kvarten.
 
Sv: Pengar???

Jag tar ut ca 4 dagar i veckan, får då ut ungefär 5-6000kr. Det är lite snålt, men jag har valt att ha ont om pengar nu och kunna dra ut på föräldraledigheten för att senarelägga dagisstarten.

Jag har dragit ner på hästens pengar, sparande, sänkt amorteringen på huset och vi lever helt enkelt lite snålare, äter inte ute så mkt tex. Har tagit av en del sparpengar oxå för att kunna åka på semester

Jag känner mig ändå rik, jag har råd att ha häst och det är jätteviktigt för mig. Och jag sparar barnbidraget, det går in på Elviras egna fondkonto för framtida bruk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 027
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 874
Senast: Unafraid
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 433
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp