Har haft pelargonfrossa hela helgen
Min kompis var nere på besök, först åkte vi till en loppis. Han snokade rätt på den enda pelargonbok de hade, som han redan hade, så nu är den min. Sen åkte vi till Blomsterlandet, det var bara tråkiga sorter där som Mårbacka och Dr Westerlund
Men köpte två tomatplantor och en gurka. Men därefter åkte vi vidare till ett av de kändare pelargonställena som säljer sorter, med 700 sorter. Det var inte lätt att få en överskådlig bild av havet av pelargoner men vi fick komma in och kolla på hela samlingen medan alla vanliga besökare fick lalla runt i den vanliga hörnan
. Fick köpa sticklingar på sorter som egentligen inte var till salu
Så därifrån kom jag hem med sex nya och nygamla sorter (köpte en som jag förlorade i höstas, en som jag skulle få som stickling av en kompis nästa år men prognosen är att den växer för dåligt så köpte den istället) och så fyra andra som jag inte hade och inte kommer få av kompisen. Därtill fick jag köpa en stickling som tillhörde behind-the-scenes gänget. Min kompis köpte två i kruka och tre sticklingar, alla av sorter som vi inte hade sen innan. Igår var vi på en annan plantskola och därifrån kom jag hem med en doftpelargon, onamnad men den luktar lite som Prince of Orange fast den har andra blad.