Pay & Cross tråden

Sv: Pay & Cross tråden

Inte alls konstigt att Majken stannade på första hindret. Hon fattade nog inte vad hon skulle göra med de nedgrävda bommarna.

Men vilken häst du har fått tag på! :bow:

Och här kommer ett referat från oss;

Lyckades missa superåsnan eftersom jag var alldeles för självupptagen när jag promenerade över framridningsbanan men blev så småningom upptäckt och genskjuten av nova och "liten lurvig sak i koppel" :angel:

Min älg som nästan aldrig gör ordentliga fattningar ens på böjt spår, inte har accepterat dressyrsadeln och faktumet att jag försökt sitta ner i traven förens igår och allt som oftast brukar bocka loss och byta galopp om vartannat när det är dags för den gångarten skötte sig över förväntan. Var fin och hyfsat balanserad, tappade bara takten på stora volten en stund och blev lite ojämn i första galoppen men gjorde allt jag ville där jag ville det. Fick stora fina ord från domaren och överröstes med beröm när hon fick veta att älgen bara är 5 och inte tävlat förut. Alltid skoj :)

I hoppningen var hon nolla, hoppade allt när jag bad henne men det var väl inte så jätteprydligt (det kan knappast bli särskilt prydligt när man hoppad nergrävda bommar med en häst på cirka 170, hur man än rider :D).

Terrängen var dagens mest spännande gren eftersom älgen aldrig sett ett terränghinder och än mindre ett vattenhinder i sitt liv. Men hon skötte sig superb och hoppade alla hinder i galopp, travade i upphoppet och nedhoppet och gick igenom vattnet efter en stunds betänktetid. Lät henne stå still och fundera en stund och innan hon skrittade igenom det duktigt när jag drev på.

Så nolla på alla hinder och med stort plus i kanten i dressyren så har hon definitivt stigit i graderna hos mig med och jag börjar faktiskt tycka om henne :o fastän hon är en stor älg med ännu större öron och ett sto till råga på allt :angel:

Och att hon inte lyfte ett öra i någon gren fastän allt genomfördes i blåsande storm bevisar ju bara att det ibland är ganska praktiskt med stadiga halvblod trots allt :D

fastän hon är en stor älg med ännu större öron

Börjar nästan tro att dom ska ha långa öron som ft-hästar:confused:

Och att hon inte lyfte ett öra i någon gren fastän allt genomfördes i blåsande storm bevisar ju bara att det ibland är ganska praktiskt med stadiga halvblod trots allt :D

Det låter klart som ett bra argument för halvblod :cool: (efter att ha tränat dressyr i stormen på icke-halvblod....)

Börjar nästan tro att dom ska ha långa öron som ft-hästar:confused:

Jo, det skall dom. Kommer bara inte ihåg om det var för balansens skull eller om de skulle dämpa farten på väg ned a la fallskärm.
a015.gif

*Ropar på Pooh*

Du mäter väl öronen varje gång du väljer ny hingst???:cool: Hur långa har Nobel?

kl

det blir ingen Pay & Cross för mig 1/7, tyvärr tog pengarna slut så jag har inte kunnat träna terräng på två veckor :angel: kände att jag behöver en träning på den banan innan (har aldrig hoppat den, endast varit fotfolk) o eftersom det inte hinns med nu så hoppar jag över den. får se om det dyker upp i aug/sep ist.

men jag hänger inte läpp för det! hade en så grym känsla på terrängträningen för två veckor sedan o lever på den än :love: :love:

hoppas på att komma ut på en träning i nästa vecka ist. :d

Mantorp kör P&C måndagen 2 augusti.. Tyvärr på dagtid (kan OldQ upplysa om varför, räknar ni med att alla har semester?), vilket gör att jag antagligen inte kan vara med! =( Klasser 70, 90, 100 & 110.

Tyvärr har jag inte svar på alla livets gåtor.
Förmodligen inte 118 118 heller.

Tyvärr har jag inte svar på alla livets gåtor.
Förmodligen inte 118 118 heller.

Nä, det förstår jag också..
Men eftersom du brukar ha koll på vad som pågår i klubben i fråga tänkte jag att du kanske visste det här också? För mig hade det ju varit mycket mer logiskt att lägga den på em/kvällstid eller under helgen... Alla har inte semester eller möjlighet att vara lediga en dag bara sådär!

*kl*

Nu har ni slappat till er i tråden, var är listan ;)

1/7 - P&C, nynasgard.se, Enköping 7 mil väster om Stockholm i Uppland
3/7 - Startfälttävlan, Styringe Stall, Halland
4/7 - P&C, Hajjerna, Vårgårda, http://www.hajjerna.se
18/7 - Startfälttävlan Sämsholm ligger mellan Falköping och Herrljunga
19/7 - Startfälttävlan, Hermanstorp, Halland http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=572116
2/8 - P&C, Mantorp, dagtid
21/8 - P&C, Hajjerna, Vårgårda, http://www.hajjerna.se
25/9 - P&C, Hajjerna, Vårgårda, http://www.hajjerna.se

_underbarn_ skrev: Såg även att Örebro flaggat för att de ska ha en startfälttävlan i juli, men dock ej vilket datum än.

Nu ska jag ut o fixa inför vår första startfälttävlan i morgon i Styringe :bump: Ingen mer härifrån som ska dit?

Jag hittar ingen info i propp att det bara är under dagtid. Antingen är jag vääääldigt trött eller så är det någon som missat något. Tycker att det ska stå med i propp om det endast är under dagtid, annars kan det vara många som anmäler trots att de inte kan under dagtid i tron om att det är under kvällstid. I övrigt så blir jag sugen på att anmäla. Min donna har tränat terräng på Mantorps bana tre gånger nu, så det låter inte otroligt att vi skulle kunna starta det. Hon har ju faktiskt kommit på att det är kul med terräng. Jättejobbigt att vara matte då ibland dock när hon tycker att man ska ta alla hinder i 180.

det står preliminär startid klockan 10.00 ;)

Jag har sökt ledigt o hoppas kunna vara med :)

*kl*

Och jag var med Räpan på P&C igår på samma ställe som Nova och åsnan så nu har jag sett åsnan på nära håll (fick tom äran att hålla i skrället) och det är bara öronen som avslöjar dess riktigt identitet för i övrigt är den faktiskt riktigt fin :)

Räpan skutta runt 90 cm och det var kanske lite väl enkelt men hon skulle ändå glo på nedhoppet som säkert var 1 dm (nä kanske inte riktigt så lågt). Men det stora nedhoppet i Dagstorp som var med i Lättklass var inga problem :devil: Och så fick hon prova hoppa stock upp ur vatten och det var superenkelt

Och jag var med Räpan på P&C igår på samma ställe som Nova och åsnan så nu har jag sett åsnan på nära håll (fick tom äran att hålla i skrället) och det är bara öronen som avslöjar dess riktigt identitet för i övrigt är den faktiskt riktigt fin :)

Är öronkupering på åsna förbjudet? :angel:

Och nu är det konstaterat som faktum....Hunter är OTROLIGT lätt att få ur koncentration....:angel: Det är bara att ropa ett glatt: men STYR nu då! så tappar hon allt....

:rofl::devil::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka