Pay & Cross tråden

Sv: Pay & Cross tråden

Vad roligt :bump:

Jag mailade just Styringe om deras startfälttävlan 3/7, står inget mer än att de ska arrangera :p Så jag siktar oxå på start därikring :D

Men har inet du startat innan? Eller inbillar jag mig?

Har idag försökt rida dressyr på både älgen och det tyska vidundret. Slutade med att jag grät :angel: och det var inte av lycka...

Fick i alla fall allt mailat hem i inboxen, snacka om service. Såg dock ingen "Åsnetravare" i startlistan? Vågar ni er inte ut på tävlingsbanorna ändå? :devil:

:rofl: Har "åsnetravaren" något namn? Såg bilder på henne i 06 tråden (hur fasen jag irrade mig in mitt i den vet jag dock inte :D) och hon var ju jättefin :love:

Hur ska upplägget i helgen vara för er? Jag är så nyfiken för egen del att jag inte orkar vänta på mitt mailsvar :p

Har idag försökt rida dressyr på både älgen och det tyska vidundret. Slutade med att jag grät :angel: och det var inte av lycka...

Fick i alla fall allt mailat hem i inboxen, snacka om service. Såg dock ingen "Åsnetravare" i startlistan? Vågar ni er inte ut på tävlingsbanorna ändå? :devil:

Men kära lilla du....att lipa för att få sin vilja igenom funkar bara när man är minst i familjen...inte så ofta när man sitter till häst.:cool::D

Ang. startlistan så är du inte läskunnig...vi finns med...:p

Har "åsnetravaren" något namn? Såg bilder på henne i 06 tråden (hur fasen jag irrade mig in mitt i den vet jag dock inte :D) och hon var ju jättefin :love:

Hur ska upplägget i helgen vara för er? Jag är så nyfiken för egen del att jag inte orkar vänta på mitt mailsvar

Vi har som _underbarn_ sa världens service med både ryttarmed o startlista hemskickade i mailboxen!:banana: Vi rider tydligen allt i ett kör...dvs fast starttid i dressyren, sen hoppar man när man är klar för det och rider terrängen därefter när det känns bra!:D Klappat o klart på en kort stund med andra ord.:banana:

Ska bli roligt men dressyrprogrammet....:crazy: tycker det faktiskt är svårare att hålla på o välta runt en unghäst i halvt igenom, tvärnit för skritt, ett stackars hörn för att både ta tyglarna-börja trava-o sväng snett igenom??:confused: Och precis när man äntligen börjat galoppera då är det tvärstopp igen...

Nicht so gut enligt mig iaf.

Javisst har hon blivit fin? Ser ju henne varje dag så då blir man lite hemmablind o jag ser ju bara alla fel o brister som fortfarande finns...:cool:

Jag red igenom Det Fantastiska Dressyrprogrammet igår och måste säga att det inte precis var lätt, hade mycket hellre ridit typ LB:1 eller annat program där hästarna får "tuffa på" lite mer och komma igång. Det här är ju "start-stopp-start-stopp" från början till mål.

Läste igenom "guiden till hur man rider en fälttävlan" som bifogades och där låter det som man MÅSTE infinna sig på banvisningen av terrängen. Eller är det bara så att de vill ha alla rookies där och vi rutinerade (hrm, vi vet ju hur man gör i det stora hela iaf :angel: ) ryttare får göra som vi behagar? För jag behagar inte infinna mig 3½ tim innan start för att gå en 9 hinder lång bana på 60 cm och således behöva gå upp 2 tim tidigare än nödvändigt.

Fast det är klart, om jag gasar genom hela dressyren så kanske jag hinner med 12.30-visningen. Och om det är något vi kan så är det att gasa :angel:

Nu är det väl definitiva starttider som ligger ute. Har inte ni blivit väldigt runtflyttade? Eller har det tillkommit väldigt många fler? (Förutsatt att det är den hästen jag tror är åsnan)

Jag är packad och klar iaf (haha, typ :cool: ) och behöver inte åka hemifrån förens klockan 8. Är förkyld, har ont i halsen och en visdomstand som jävlas. I toppform alltså.

Förresten nova, i ett desperat försök att go undercover så att du inte ska känna igen mig så har jag bytt hårfärg. Ser numera inte riktigt ut som Lilla My eller en STOPP-skylt :angel:

Jag önskar dig lycka till...ditt lilla ansikte har etsat sig fast på min näthinna (+ att jag vet vilken starttid du har....;)) så du kommer inte undan. Har dessutom sett till att få med mig en tämligen nyförlöst Fjollan för att du verkligen inte ska komma undan FT-bukes egna maffia...:devil:

Japp, flyttade runt mig själv för att kunna hjälpa min ponnyflicka i avd för D-ponnyer så du har nog hittat Åsnan.

Jag har laddat upp med att fira grannens pojks student....efter några glas vin så gick det så himla lätt att packa...:cool: Känns dock som om vi har väldigt lite saker med oss???:confused:

Fjollan är isåfall den halvan av bukemaffian som jag är minst rädd för :angel:

Packa efter några glas vin är bra, ta med dig en slurk till dressyren imorgon så kanske ni kan vingla lika mycket båda två och på så sätt få några linjer raka i programmet (kompensation som i mitt huvud framstår som ytterst logisk).

Men jag kan (som nykter packare) ge dig ledtråden att det blir mindre packning än för en vanlig fälttävlan. Så på rätt väg är du.

Ses imorgon så får vi se om vi kan hålla våra bäbishästar innanför dressyrstaketen. För redan där har vi ju isåfall slagit ett visst annat bukeekipage :angel: men så har vi ju bruna hästar med långa öron också, och inte grå... :devil:

Härligt! :D :bump:

nee, har inte startat innan så du har nog förväxlat mig med ngn annan kanske ;)

Söndagen den 4 juli har Hajjerna Fälttävlansbana i Vårgårda en Pay & Cross (Pay & Jump på terrränghinder). Det finns 70, 80 och 90 cm klass för både häst och ponny.

Första start kl 16.00 - mer info. på hemsidan. Begränsat antal starter.

Bild från ett hinder på terrängbanan.

29408005.jpg

Det har gått bra.

Eller ville du ha mer detaljer???:D Here goes:

Lilla Åsnan har varit duktig som hejsan idag! Från att inte ha kunnat böja på nacken alls till att åtminstone försöka gå på tygeln hela detta otroligt löjliga program...Fattade t om rätt galopp om än ngt springigt men vad begär man av en Åsnetravare???:angel:

Så glad i hågen hoppade vi fram, dom hade ett helvitt hinder på framhoppningen som hon inte ens tittade till på så jag tänkte: Det här går nog bra!:cool: Tja allting är ju relativt...tvärnit på första hindret, lite pisk o sen en volt, tvärnit igen, mer pisk, mer volt o se DÅ hoppar det lilla äcklet hur fint som helst!:mad: Sen galopperade vi runt i sedvanligt fin Åsnestil, dvs jag hänger i förbygeln o är arg o hon hoppar glatt över, under o igenom alla hinder...2 rev vi visst men inte faaan tittade hon på TITT-hindren grön grind och vita plank??? Nåväl, vi fick ju iaf gå ut i terrängen...:grin:

Å där visade hon sin fantastiska sida!:love: Står som ett ljus i startfållan, fattar galopp o sen seglade vi runt banan i superÅsnestil!! Inget var farligt o inget var svårt, diket märkte vi knappt o att det gick stora vågor på vattnet pga stormen som var idag det såg vi inte heller för hoppade rakt i! Det enda negativa som var hade inte med oss att göra utan det var att hindren var lite för små. 60 cm terränghinder blir VÄLDIGT små terränghinder o det är svårt att hitta en avsprångspunkt.

Så summa summarum är jag nöjd o nu siktar vi på Pay and Cross hos Carlerbäcks nästa söndag!

Träffade förstås _underbarn_ hon gjorde visserligen allt för att smälta in i mängden med sitt KNALLröda hår o söta men VÄLDIGT svarthåriga hästskötare med dom grönaste naglar jag nånsin sett....så lite svårt var det ju att skilja ut dom från mängden....:cool: Att hon sen satt på en älg med lika stora öron som Åsnan gjorde ju faktiskt identifieringen ngt lättare...
Gick bra för dom med men hur bra får hon referera själv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka