Sv: Pay & Cross tråden
Det har gått bra.
Eller ville du ha mer detaljer???
Here goes:
Lilla Åsnan har varit duktig som hejsan idag! Från att inte ha kunnat böja på nacken alls till att åtminstone försöka gå på tygeln hela detta otroligt löjliga program...Fattade t om rätt galopp om än ngt springigt men vad begär man av en Åsnetravare???
Så glad i hågen hoppade vi fram, dom hade ett helvitt hinder på framhoppningen som hon inte ens tittade till på så jag tänkte: Det här går nog bra!
Tja allting är ju relativt...tvärnit på första hindret, lite pisk o sen en volt, tvärnit igen, mer pisk, mer volt o se DÅ hoppar det lilla äcklet hur fint som helst!
Sen galopperade vi runt i sedvanligt fin Åsnestil, dvs jag hänger i förbygeln o är arg o hon hoppar glatt över, under o igenom alla hinder...2 rev vi visst men inte faaan tittade hon på TITT-hindren grön grind och vita plank??? Nåväl, vi fick ju iaf gå ut i terrängen...
Å där visade hon sin fantastiska sida!
Står som ett ljus i startfållan, fattar galopp o sen seglade vi runt banan i superÅsnestil!! Inget var farligt o inget var svårt, diket märkte vi knappt o att det gick stora vågor på vattnet pga stormen som var idag det såg vi inte heller för hoppade rakt i! Det enda negativa som var hade inte med oss att göra utan det var att hindren var lite för små. 60 cm terränghinder blir VÄLDIGT små terränghinder o det är svårt att hitta en avsprångspunkt.
Så summa summarum är jag nöjd o nu siktar vi på Pay and Cross hos Carlerbäcks nästa söndag!
Träffade förstås _underbarn_ hon gjorde visserligen allt för att smälta in i mängden med sitt KNALLröda hår o söta men VÄLDIGT svarthåriga hästskötare med dom grönaste naglar jag nånsin sett....så lite svårt var det ju att skilja ut dom från mängden....
Att hon sen satt på en älg med lika stora öron som Åsnan gjorde ju faktiskt identifieringen ngt lättare...
Gick bra för dom med men hur bra får hon referera själv.