Pay & Cross tråden

Sv: Pay & Cross tråden

KL och norsk i sverige. Har inte varit med om P&C förr, hur fungerar det? Om jag förstått rätt så är det som et alternativ till kvalifisering till start på lik linje med kvalifisering via banhoppning?
Och, behöver man fälttävlanskortet för en P&C, har ej detta då vi inte har det i Norge (ovasett inte giltigt i sverige...).
Fd fälttävlansekvipage som eg hade pensjonerat hästen, men nu revurderar det hela efter en tur till Trossnäs..:)

P&C är en BANTRÄNING.
Det betyder att det är upp till dom aom arrangerar hur det går till.
Upplägget kan skilja på olika ställen.
Om du tittar på länkeh i mitt förra inlägg ser du hur Åkebo gör.
Kommentar: var hyfsat framriden innan banvisningen.
P&C har inget med kvalicifering att göra.
Vanligen inget krav på fälttävlansmärke.

*kl*

Ska vi försöka hålla igång tråden med tips om både P&C och Startfälttävlan?

Vi börjar äntligen fundera åt det hållet och jag hittade:

3 Juli - Startfälttävlan, Styrine Stall, Halland

De starter (i P&C antar jag) som är kvar sedan tidigare inlägg i tråden är:
I Julita hos Mathias Gustafsson, stallnilslund.se. Julita ligger strax norr om Katrineholm i Södermanland.
17/6, 23/6

I Enköping, nynasgard.se. Enköping ligger 7 mil väster om Stockholm i Uppland
5/6, 1/7

Mer tips?

Ok.

Lista:
17/6 - P&C, Mathias Gustafsson stallnilslund.se, Julita strax norr om Katrineholm i Södermanland
23/6 - P&C, Mathias Gustafsson stallnilslund.se, Julita strax norr om Katrineholm i Södermanland
1/7 - P&C, nynasgard.se, Enköping 7 mil väster om Stockholm i Uppland
3/7 - Startfälttävlan, Styrine Stall, Halland

Ok.

Lista:
17/6 - P&C, Mathias Gustafsson stallnilslund.se, Julita strax norr om Katrineholm i Södermanland
23/6 - P&C, Mathias Gustafsson stallnilslund.se, Julita strax norr om Katrineholm i Södermanland
fyller på:
12/6 Startfälttävlan Ljuslingsbacken, ligger mellan Skövde o Falköping
18/7 Startfälttävlan Sämsholm ligger mellan Falköping och Herrljunga

gör 10 små tecken...

Petar :p

Lista:

Sådär, upptäckte 17.55 att jag inte hade något speciellt för mig på lördag så anmälde 5-åringen till Ljuslingsbacken med 47 sekunder till godo (anmälningstiden gick ut 18.00 :p).

Hoppas att det inte är übertidiga starter och att allt flyter på smidigt. Ska packa om och åka till Kinda dagen därpå med tysken och dagen därefter ska jag till Katrineholm och hoppa honom för att få starta *-ig. Snacka om mycket terräng på en helg.

Nåja, spännande blir det. Hästen ifråga har aldrig hoppat ett enda terränghinder i sitt liv :angel:

12/6 Startfälttävlan Baståsens Ridklubb
20/6 Startfälttävlan Strömstads Ridklubb

Fyllde på med två som var med på ridsportförbundets hemsida i "Skotte Cup".

Just det ja! Åsnetra.. host host.. förlåt, BRUN HÄST ska ju också vara med på lördag :angel:

Jag kommer att rida en stor brun sak med GIGANTISKA öron som har karaktäristiska drag, om man säger så :D tänkte ta två flugor i en smäll; hoppa in henne i terräng och åka på hennes första tävling samtidigt.

Och jag tror inte att du vill att jag ska behöva gå upp mitt i natten för att åka dit, för då kommer jag ju inte att vara på särskilt bra humör när vi ses :devil:

20/6 Startfälttävlan Bollnäs Ridsällskap

Fyllde på med två som var med på ridsportförbundets hemsida i "Skotte Cup".

La till Bollnäs startfälttävlan.

Förbereder oss för fullt för tävlingsdebuten här, har planerat att rida dressyr (i hoppsadeln då, risken att hon börjar sura och stegra när jag ber henne att göra som jag vill ökar när vi har dressyrsadel på :angel: ) imorgon och se om jag kan få henne att göra som jag vill så länge som programmet kräver.

Jag älskar verkligen ston :devil:

Va??? Måste man kunna rida dressyrprogram för att tävla???:eek: Det kan inte vi men vi kan rida serpentin på första uppridning, vara felställda genom hela första hörnet, gena vildsint genom hela travvolten, kör förvänd(läs felvänd...) skänkelvikning genom bägge halvt igenom för att sen avsluta med skengalopp nerför långsidorna...o DET är vi riktigt riktigt bra på!:rofl:

Du glömde att ni måste ta er igenom två snett igenom i trav (förslagsvis) också mellan galopperna :angel: men annars låter det ju som ni har koll på det här.

Tar hon ner huvudet medans hon utför dessa konster eller görs de dessutom i en "fri form" som skulle göra vilken ridskoleponny som helst grön av avund?

Uppdaterar med en ny länk till P&C.

20/6 Startfälttävlan Bollnäs Ridsällskap
20/6 P&C hos Viktoria Carlerbäck i Målsryd, Västra Götaland utanför Borås. http://www.carlerback.se/nyheter/pay-and-cross.aspx

Såg även att Örebro flaggat för att de ska ha en startfälttävlan i juli, men dock ej vilket datum än.

Va??? Måste man kunna rida dressyrprogram för att tävla???:eek: Det kan inte vi men vi kan rida serpentin på första uppridning, vara felställda genom hela första hörnet, gena vildsint genom hela travvolten, kör förvänd(läs felvänd...) skänkelvikning genom bägge halvt igenom för att sen avsluta med skengalopp nerför långsidorna...o DET är vi riktigt riktigt bra på!:rofl:

kl

nu har jag bestämt mig för att rida P&C i Enköping 1/7! :bump: så nu blir det till att träna tills dess. wiie! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka