Pay & Cross tråden

Sv: Pay & Cross tråden

Nope, är glad om jag får hoppa några stockar innan säsongen börjar. Lät ju knappast som om du är särskilt imponerad av den..?

Njaee men ska du dit med en orutinerad häst så duger den. Alla hinder rätt koncentrerat i en hage, det är inte så många, men de flesta typhinder finns.

Så om allt som fanns att få tag i var en stock på 30 cm i mitten av en leråker skulle du vara nöjd med det med eftersom "det är vad som går att få tag i"?

Förstår vad du menar men inte resonemanget.

Men det där ser bra ut. Får han bocka av sig ordentligt, ta några stockar, någon liten bank och vatten så räcker det.

Hästen är inte helt orutinerad men vill inte gå ut i en lättklass utan att ha tränat alls först. Andra alternativet var att starta en deb utan att träna först och sedan upp i lätt. Men då måste jag ju lägga en tävling på att "träna", och så gott om tävlingar finns det inte heller.

Nej givetvis inte. Jag har bättre möjligheter än en stock på en leråker hemmavid t.o.m.

Men vad jag menar så är det 'av de banor som finns i länet, så är detta den som finns att få tag på så här tidigt och då duger den givetvis även om jag vet att det finns mer avancerade banor att välja på annars'.

Precis. Och sen kan man ju göra svårare övningar på enklare hinder också.

Nu är jag peppad att komma ut och hoppa terräng.

KL

För oss som bor kanske lite längre norrut än vissa så är det ju Pay and Jump inomhus terräng i Rättvik nu på söndag den 18/4 :)

Kanske för att det inte finns tillräckligt med folk i klubbarna som engagerar sig? Att ordna saker kräver tid och planering, det händer inte av sig själv.

Dom= Klubbarna häromkring som är innehavare av terrängbanor, typ Mariestad, Ljuslingsbacken, Sämsholm.

Någon som vet vart det finns fler Pay & Cross?
Vet att Udden har den 1/5, någon annan som är på gång?
Vi vill ut och träna meeera!!:D

Pratade med banbyggarn i Åkebo i dag.
Det kommer att bli nåt där, kanske ganska snart.

Eftersom ni verkade att gilla den vi hade i Mantorp, kanske vi kör nån till i sommar.

kl.

är det någon som har nummer el. mejl till Anna Hassö ang P & C på fredag? Gärna nr om någon har då det är ganska snart :)

Pm'a kanske är bäst så att det inte ligger ute här :laugh:

KL och norsk i sverige. Har inte varit med om P&C förr, hur fungerar det? Om jag förstått rätt så är det som et alternativ till kvalifisering till start på lik linje med kvalifisering via banhoppning?
Och, behöver man fälttävlanskortet för en P&C, har ej detta då vi inte har det i Norge (ovasett inte giltigt i sverige...).
Fd fälttävlansekvipage som eg hade pensjonerat hästen, men nu revurderar det hela efter en tur till Trossnäs..:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka