Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det gör den på mig oxå. Min Wellington är visserligen 1 storlek förstor (tror jag, tänker iaf testa en mindre om jag köper ny) men min J3:a är oxå ganska djup. Men på andra ser Wellingtonen inte lika djup ut (alltid). Så det beror nog på ens huvud även om de nog generellt är rätt djupa
Mitt största problem är håret, jag vill helst ha det i en knut i stallet men det funkar riktigt dåligt i spec WC
Beror på vad man har för huvudform tror jag
Mina sitter helt perfekt, har två wellington och en ayr8. Men vet en kompis som den sitter för högt på och ser helt sjukt ut!
Jag har donut under hjälmen och min sitter ändå ganska djupt
Jag kan inte ens ha min vanliga fläta... Får ha en låg/lös tofs.
Det stör mig att jag inte har fri sikt, måste böja huvudet bakåt för att se ordentligt framåt. Inte så farligt så länge jag rider på banan, men brukar oftast skritta ut efteråt och då känns det bra att ha koll på omgivningen.
Det kan nog ha med huvudformen att göra, men mina andra hjälmar har inte varit nere i ögonen på mig? Nu använder jag nästan bara min fula Lamicell hjälm som dessutom är svart (hemskt! ), vilket säger en del om hur obekväm jag tycker CO'n är haha.
Jag undviker att ha min WC om jag rider andra hästar än min egen, då tar jag J3:an som jag upplever som mindre djup. Det som stör mig mest är på marken dock, jag vill ha ordentligt med uppsikt över hästen vid sidan och jag ser liksom inte "snett uppåt" för skärmen. Men då tror jag som sagt att min WC är en storlek för stor oxå.
Fast jag gissar att en svart fälttävlanshjälm ändå inte hjälper dig
I övrigt älskar jag båda hjälmarna! Kan rida ett hårt pass en stekhet sommardag och vara helt genomsvettig men har inte det minsta ont av hjälmarna. Annars får jag lätt ont i huvudet, så skönt att slippa! Dessutom känns de säkra och rejäla
Jag ska försöka ta en bild med donut under, har inte Wellingtonen hemma men här är bild med den och ayr8.
Jag tycker om när de går lite längre ner, tycker inte om när de sitter uppepå huvudet.
Men som sagt ska försöka få någon bild när jag tagit hem den hjälmen
den o JW hjälmarna är väldigt mjuka i stoppningen vilket gör att de töjer sig ca en storlek efter lite användning. Så köper ni dem hjälparna så tänk att den ska sitta hårt som möjligt utan att ni känner obehag så att säga. Annars kommer den bli för stor
Det är ju det som är så svårt att veta på förhand tycker jag! Man märker liksom inte om det är för hårt förrän man använt hjälmen, och helst ett tag så den format sig lite. Klämmer den fortf är det ju för liten men då är det ju helkört att byta
Så jag körde en chansning och köpte min billigt av en vän (som efter ett par ridturen upptäckt att den var en strl fö stor) och den är helt ok, sitter kvar bra o så. Men jag ska testa en mindre nästa gång. J3:an är en strl mindre och sitter bättre, vet dock inte om det skiljer mycket på dem?
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...