Passande stallhyra...

Aaricia

Trådstartare
Vad är en lämplig hyra då följande ingår:

-Box
-Fri tillgång till hö,havre och mineraler (dvs vad en normal foderstat kräver) annan mat köper man själv.
-In- och utsläpp alla dagar i bra hagar
-Täckesservice
-Tillgång till tvättmaskin och volt

Ett stall som ligger några mil utanför Stockholm.

Vad är lämpligt att betala för mockning (per gång eller per månad)?

Tacksam för svar!

Sv: Passande stallhyra...

Oj. Nu läste jag nålade tråden om prisfrågor.

Nå väl får se om denna får ligga kvar. Det är INTE en annons.

Har själv funderat på om 3000:- är lämpigt att betala då allt ovanstående ingår (exkl mockning). Vill inte lägga ett för högt "bud" men heller inte ett skambud.

Det där varierar ju jätte mycket, vad jag förstått är det rätt så höga hyror runt stockholmstrakten därför kan det säkert vara en skälig hyra. Men förslagsvis är det bästa att jämföra med stall runt omkring och kolla vad de tar i hyra.

Saker som spelar in är ju också hur pass ridmöjligheterna är. Vad innebär volt egentligen? Hur stort är det, är det upplyst eller inte och hur är underlaget? Funkar det bra att rida där vintertid?

Hur långt är det till närmsta ridhus? Hur är det med förvaringsutrymmen, sadelkammare osv?

Hur är det med vatten?

Ang. mockning så kostar det här 50 kr/ggr eller 200 kr/vecka (dvs . 800 kr/mån ) .

Tack för svar.

Stallet är fräscht. Skrittavstånd till flera ridhus och volter, mindre volt på anläggningen. Glömde skriva, men spån/torv ingår också.

Vad kan man räkna med att hö, havre och mineraler kostar till en normal foderstat (stor häst)? Jag har räknat på det och det landar på runt 1000 (bara hö, havre och mineraler). Men jag är osäker om jag räknat rätt.

Var ligger stallet? Jag har hästen på Gudö och där skulle man få betala mycket mer för det du beskriver, men beror på vart stallet ligger somsagt.

Ja Gudö har jag också funderat på. Det är inte lika långt att åka. Men jag känner inte till området, eller vilka stall som faktiskt finns där.

Pacific, du får gärna pm:a och berätta lite. Hyror, om det finns ridhus, tränare som kommer dit osv

Det här ligger i närheten av Nynäsvägen, i södra Haninge (VH).
Jag vet hyran på tre närliggande stall. Billigast 3200 och då ingår även mockning och dyrast 4200-någonting och då finns ridhus på gården.

Jag hyr ett stall i Haninge. Här är lite priser att jämföra med:
Betalar kallhyra 1200 kr per box.
Mina foder och strökostnader (räknat på den häst som äter mest) ca 1200 kr / månad.
Men då sköter vi allt som insläpp, fodringar, mockningar och allt annat själv. Så du får lägga till vad detta kan. Vi har ingen ridvolt utan hyr in oss i grannstallet. Vi har bra kommunikationer till stallet som också påverkar priset litegrann.

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka