• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cambodia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 001

cambodia

Trådstartare
Ja, vad ska man då ha för titel? Well well...

I min lilla Tuvas pass så står det vid pappans namn såhär:

"Acacio (ex Acagion)"

Vad betyder det? Har grunnat på det länge men bara inte kommit mig för att fråga...

Tacksam för svar :idea:
/Sandra

Sv: Pass...

Han godkännes först i Sverige under namnet Acagion men efter ett tag upptäckte man att det var fel namn. Vet inte hur man kom på det. Därför står det namn han först godkändes med inom parentes.

Han har inte bytt namn.

Hur vet du det? Att anledningen till namnbyte helt enkelt inte bara var för att de ville byta? Saigon godkändes ju t.ex som Swingo och Emmerton som Raldolala eller nåt liknande... Finns flera hingstar som bytt namn efter godkännande. Bra att det gamla ändå skrivs ut.

Det var inte så utan man hade läst slarvigt i hans papper när man godkände honom. Min källa är en artikel i Ridsport som bör vart införd 2001 eftersom han har sitt gamla namn i hingstkatalogen från det året men sitt nya i katalogen året efter.

Har fått samma information som du av hingsthållaren. Misstag helt enkelt.

Aha.. Slarvigt. Annars så byts det ju ibland för att det redan finns en hingst som har detta namn eller för att de inser att det kanske inte är det bästa namnet för en godkänd hingst..

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 049
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 065
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat