pass till 1-åring som ej är reggad

bambi82

Trådstartare
Vad behövs? Räcker det om jag skickar in konturdiagram samt betäckningsintyg. (Han ska reggas som halvblod är E. Eighty eight keys och U. en NSV travare.

Sv: pass till 1-åring som ej är reggad

Går det att regga en häst med nordistravarmamma som halvblod? Trodde inte att den stamboken godkänns av ASVH. :confused:

Flyinge säger att han ska reggas som halvblod.Kom på en fråga till på pappren från flyinge står det att om man inte reggade senast 31.a december födelseåret så måste fölet även chipmärkas...stämmer det?

Den lär ju inte få gröna papper - men den kan reggas i ASVH

Ring och fråga asvh, så här står det på deras hemsida men annat kan ju gälla för en korsning?
Är stoet registrerad (renrasig norsvensk)? Om hon inte är det så kan jag tänka mig att det är därför du måste chipsmärka.

ÄLDRE HÄSTAR MED SVENSK HÄRSTAMNING
Skicka in en betäckningsrapport och signalementsbeskrivning och om hästen bytt ägare, något som styrker ägarbytet (kvitto/köpekontrakt etc.). Från och med år 2006 krävs chipmärkning och DNA-prov för registrering av äldre hästar.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 779
Senast: doppler
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 161
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 625
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 652
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka