Påslakan från Ellos

Draumsyn

Trådstartare
Hur är kvalitén på Ellos sängkläder?

Tänkte nämligen köpa ett sött sängset som skulle passa finfint i vårt sovrum, men så är det ju det där med att man vill känna :)

Ngn som vet hur kvalitén är? Priset är ju helt överkommligt.

Här är bild på det jag ev skall beställa
86-3110_F.jpg

Sv: Påslakan från Ellos

Läste på ett annat forum att på just Ellos' lakan ska man kolla storlek. Dom har tydligen lite egna storlekar på vissa lakan.

Hmm okej...

150x200 på påslakan och 50x60 på örngott är väl normalstorlekar?
Är de storlekar som står om detta påslakansset nämligen :)

Jag köpte exakt dem där för ngn månad sen. Helt okej kvalite till den lilla pengen. :)

Är grymt fint, värt att köpa.

har ingen erfarenhet av påslakanset, men har drag-på-lakan därifrån och de är jättebra (ett av få ställe som har drag-på-lakan i annan färg än vid till 120-säng)

Jag har köpt ett påslakan med två tillhörande örngott o ett underlakan till vår dubbelsäng. Det luktade väldigt illa när jag öppnade plasten som satt runt. Men efter en tvätt så är jag supernöjd :D

(ett av få ställe som har drag-på-lakan i annan färg än vid till 120-säng)

I vilken del av världen lever du?

IKEA, Hemtex, Jysk och i princip vilken annan butik som säljer sänglinne har dra-på-lakan i de flesta färger och storlekar.

Har själv 120-säng och har aldrig haft problem att hitta varken färgade eller i rätt storlek.

Det var lite värre när jag skulle ha till 140-säng däremot.

I vilken del av världen lever du?

IKEA, Hemtex, Jysk och i princip vilken annan butik som säljer sänglinne har dra-på-lakan i de flesta färger och storlekar.

Har själv 120-säng och har aldrig haft problem att hitta varken färgade eller i rätt storlek.

Det var lite värre när jag skulle ha till 140-säng däremot.

där jag bor är det precis tvärtom. Hemtex har inte alls till 120-sängar, och jag har varit i flera stycken, IKEA har endast vita. IKEA har däremot gott om drag-på-lakan till 140-sängar.

Jag måste nog säga att jag också kan ha problem med att hitta 120 dra-på-lakan, däremot finns det massor till 140 sängar här... ;)

Bara en tanke, har du frågat om din Hemtexbutik har eller har du antagit det utifrån vad som finns framme i hyllorna? Jag upptäckte rätt nyligen att min lokala Hemtexbutik har en massa saker som inte finns framme men de kan plocka fram om man frågar efter det. Vilket iofs är lättare sagt än gjort då det ofta är halvt hopplöst att få någon service i butikerna här (gäller generellt) i min lilla stad...

nope, jag har frågat, de i kassan brukar se ut som frågetecken och kan på sin höjd ta fram ett vanligt underlakan i den storleken...

Då litar jag på Bukefolket och köper detta set ;)
Kommer passa finfint till vårt sovrum, är skönt att ha lite olika att byta med.

När man beställer via Ellos, måste man betala direkt då eller kan man få på faktura? Jag kikade runt lite men fick som inte till det :angel:

Är luspank tom löning så måste kunna betala efter 25:e.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 564
Senast: astronaut
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur