R
Raderad medlem 6459
Åh Mammas, spanjoren tyckte din engelska var superbra och använder dig alltid som exempel på svenskars förträfflighet i engelska. Så så ska du inte kännaJag förstår precis, mitt uttal är ju craptastiskt och det gör att jag tycker att det är pinsamt att prata. Å andra sidan klankar jag aldrig ner på någon annan på grund av att personen bryter eller uttalar saker annorlunda, så varför ska jag göra det med mig själv?
Och du, vad jobbigt för just dig att tycka att det är jobbigt att prata, och inte kunna uttrycka dig som du vill.
Ja, det hade varit SÅ FINT! Och du får väl komma till Mallis?Du kan få ligga i mitten!
![]()
Ja, det är jobbigt. Men jag tror att det är nödvändigt för som det varit fram tills nu så har jag fuskat och växlat till engelska när andra varit omkring oss. Istället nu så pratar vi bara spanska och då blir det mer naturligt, att jag faktiskt inte pratar engelska alls med honom. Så förhoppningsvis lönar det sig.
Försöker påminna mig själv om att jag bara pluggat i 2½ månad. That's it. Att inte vara så hård mot mig själv.
ÅH ligga i mitten! På Mallorca! Kan ju inte bli bättre!