Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag älskar när månen är såndär!
Jag med! Förutom att jag inte får sova, men det kan jag leva med för att den är vacker. :love:

Men älskade månen i Singapore lite, lite mer. Åtminstone när den var nästan halv och låg ner, såg precis ut som Cheshire Cat i Alice i Underlandet! :D

JAG ÄR SÅ JÄVLA UTTRÅKAD OCH IGNORERAD.

Tittar på Harry Potter på spanska och känner att mitt huvud exploderar snart.

Mvh hatar att lära sig språk.

Ignorerad av vem? :(
Av Bukefalos :( och av min sambo.

Har inte bestämt mig vilken som känns värst att vara ignorerad av.

@niphredil Åh, så trist. :( Är det tentorna som ställer till det?

Du valde en film du gillar va? Finns inte circumstance dubbad till panska? ;)
Ack ja, ack ja.

Jag valde främst på grunderna: kan jag se den utan att fatta allt? Eftersom jag är TRÖG I HUVUDET och inte lär mig tillräckligt snabbt.

Fan alltså jag hatar att plugga språk. Vore det inte bättre om man kunde skippa hela inlärningsprocessen och bara KUNNA skiten istället? Nu är nya regeln bara spanska dygnet runt, alla dagar. Känner mig helt slut i huvudet av att så fort jag vill säga något ordentligt liksom vara tvungen att tänka och fundera och anstränga mig. Åh så jag saknar engelskan :(.

Av Bukefalos :( och av min sambo.

Har inte bestämt mig vilken som känns värst att vara ignorerad av.

Ack ja, ack ja.

Jag valde främst på grunderna: kan jag se den utan att fatta allt? Eftersom jag är TRÖG I HUVUDET och inte lär mig tillräckligt snabbt.

Fan alltså jag hatar att plugga språk. Vore det inte bättre om man kunde skippa hela inlärningsprocessen och bara KUNNA skiten istället? Nu är nya regeln bara spanska dygnet runt, alla dagar. Känner mig helt slut i huvudet av att så fort jag vill säga något ordentligt liksom vara tvungen att tänka och fundera och anstränga mig. Åh så jag saknar engelskan :(.
Men neeej, inte känna dig igorerad av oss. :( Kram!! Och du, du kommer bli världsbäst på spanska snart, ska du se!

@niphredil Av buke med? :( Du är inte ignorerad av mig!

Åh, fy så jobbigt det låter! Alltså det är nog jättebra att lära sig så, men det gör ju inte att det är mindre jobbigt under tiden. :( Och du är på intet sätt trög i huvudet! Synd att inte jag går kursen också, då hade du fått ynnesten av att känna dig bättre än någon. ;)

Men neeej, inte känna dig igorerad av oss. :( Kram!! Och du, du kommer bli världsbäst på spanska snart, ska du se!
Åh men tack kära du! Vad du är snäll :love:

Det är så frustrerande bara, så många tempus att lära sig, så många ord jag inte kan. Och så blir jag blyg när jag pratar med någon annan än min pojkvän. Och jag vet ju att det enda sättet att lära sig allt detta är att prata prata prata. Sin miedo liksom. Det var samma sak med min engelska när jag var yngre, jag ville bara prata om jag kunde prata perfekt och därför lät jag bli. Det var inte förrän jag tvingades använda engelskan som den faktiskt blev riktigt bra, det muntliga kommer ju aldrig om man inte tvingar sig själv att prata. Men ack ja, ack ja. Det är inte så lätt alla gånger.

@niphredil Av buke med? :( Du är inte ignorerad av mig!

Åh, fy så jobbigt det låter! Alltså det är nog jättebra att lära sig så, men det gör ju inte att det är mindre jobbigt under tiden. :( Och du är på intet sätt trög i huvudet! Synd att inte jag går kursen också, då hade du fått ynnesten av att känna dig bättre än någon. ;)
:love:

Åh tänk om du hade gått i min klass! Då hade livet varit så fint. (av många skäl så klart). Till exempel ska vi äta fondue nästa vecka och dricka g&ts och sen gå ut och karaokeea. GUUUD så mycket roligare det vore om du hade följt med då. Men du är ju i jädrans Mallorca då :p

Det är så frustrerande bara, så många tempus att lära sig, så många ord jag inte kan. Och så blir jag blyg när jag pratar med någon annan än min pojkvän. Och jag vet ju att det enda sättet att lära sig allt detta är att prata prata prata. Sin miedo liksom. Det var samma sak med min engelska när jag var yngre, jag ville bara prata om jag kunde prata perfekt och därför lät jag bli. Det var inte förrän jag tvingades använda engelskan som den faktiskt blev riktigt bra, det muntliga kommer ju aldrig om man inte tvingar sig själv att prata. Men ack ja, ack ja. Det är inte så lätt alla gånger.
Jag förstår dig, jag har alltid varit likadan själv, vill inte göra något jag vet inte kommer gå perfekt, i princip.

Men vet du vad? Andra bryr sig inte om språket inte är perfekt. Tvärtom, när det inte är ens modersmål, skulle jag vilja säga. Då brukar de flesta bara bli imponerade över det man kan. :)

Jag förstår precis, mitt uttal är ju craptastiskt och det gör att jag tycker att det är pinsamt att prata. Å andra sidan klankar jag aldrig ner på någon annan på grund av att personen bryter eller uttalar saker annorlunda, så varför ska jag göra det med mig själv?

Och du, vad jobbigt för just dig att tycka att det är jobbigt att prata, och inte kunna uttrycka dig som du vill. :(

:love:

Åh tänk om du hade gått i min klass! Då hade livet varit så fint. (av många skäl så klart). Till exempel ska vi äta fondue nästa vecka och dricka g&ts och sen gå ut och karaokeea. GUUUD så mycket roligare det vore om du hade följt med då. Men du är ju i jädrans Mallorca då :p

Ja, det hade varit SÅ FINT! Och du får väl komma till Mallis? :D Du kan få ligga i mitten! ;)

Jag förstår dig, jag har alltid varit likadan själv, vill inte göra något jag vet inte kommer gå perfekt, i princip.

Men vet du vad? Andra bryr sig inte om språket inte är perfekt. Tvärtom, när det inte är ens modersmål, skulle jag vilja säga. Då brukar de flesta bara bli imponerade över det man kan. :)
Åh men vad skönt med nån som förstår! Min sambo tycker mest att jag är tokig som har så höga krav och så är han så där irriterande rationell "hur ska du lära dig om du aldrig övar?". :p Blir galen på honom fastän han har rätt!

Det är sant som du säger tror jag :). Ska verkligen tänka på det i framtiden när jag pratar :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 864
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 107
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka