Påskliljor - lökar

Megs

Trådstartare
Om jag måste ta upp några lökar nu (påskliljor som blommat färdigt men det finns fortfarande grönt på dem) kan jag då sätta om dem direkt eller ska jag förvara dem under sommaren och sen gräva ner till hösten igen?
Det blir inte så kallt här som Sverige så de lökar som bor i marken brukar få stanna kvar där året runt, dessa dock i kruka vill jag ha upp för jag vill ha krukan till annat.

Sv: Påskliljor - lökar

jag har grävt ner dom i marken efter blomningen.....först som sagt var klippner dom sen ut i trädgården och dom har faktigst blommat året efter.....
Lycka till

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 762
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar