Parkering Malmö/Köpenhamn

Madick

Trådstartare
Vi ska från Malmö till Köpenhamn (Tivoli) och jag funderar över det här mer parkering. Vi kan ta bilen över men då ska vi hitta parkering i Köpenhamn vilket kanske inte är det lättaste. Tåg funkar superbra eftersom vi bor nära Malmö C och Tivoli ligger precis vid stationen. Men var parkerar man vettigt i Malmö? Eller utanför om tåget över bron passerar tidigare.

Lämna bilen! Kostar typ 1000 spänn bara att köra över bron tur och retur, plus att det är dyrt med parkering i Köpenhamn. Vi parkerade i p-hus vid triangeln och tog tåget direkt :)

Lämna bilen! Kostar typ 1000 spänn bara att köra över bron tur och retur, plus att det är dyrt med parkering i Köpenhamn. Vi parkerade i p-hus vid triangeln och tog tåget direkt :)

Visst är det dyrt att ta bilen över bron men det kostar inte 1000 kr. dessutom finns rabatt om man kör tur och retur samma dygn har jag för mig. man tjänar på att skaffa en brobiz bara du kör över bron en gång tur och retur. Kanske du kan låna brobiz av någon du känner om någon har?

Om det är billigast med tåg eller bil beror på hur många ni är i bilen. enkelbiljett Malmö - cph kostar runt 100 kr per person. det finns dock familj/duo biljett också som ni kan kolla på. kolla priser på skanetrafiken.se.

Var på Tivoli i samband med julevenemang. Parkerade på baksidan av Tivoli (gatuparkering), tre minuters gångväg till entrén. Tror jag betalade 60 kr för parkeringen.

Vi har bropass och klarar oss på 6h vilket gav 150 kr enkel väg tyckte jag det stod i reklammailet. Men vill helst inte snurra in och försöka hitta parkering i Köpenhamn.

Visst är det dyrt att ta bilen över bron men det kostar inte 1000 kr. dessutom finns rabatt om man kör tur och retur samma dygn har jag för mig. man tjänar på att skaffa en brobiz bara du kör över bron en gång tur och retur. Kanske du kan låna brobiz av någon du känner om någon har?

Om det är billigast med tåg eller bil beror på hur många ni är i bilen. enkelbiljett Malmö - cph kostar runt 100 kr per person. det finns dock familj/duo biljett också som ni kan kolla på. kolla priser på skanetrafiken.se.
171 kr enkel för oss som ska åka enligt SJ.

880:- t/r om man inte har bropass!

Vi ska från Malmö till Köpenhamn (Tivoli) och jag funderar över det här mer parkering. Vi kan ta bilen över men då ska vi hitta parkering i Köpenhamn vilket kanske inte är det lättaste. Tåg funkar superbra eftersom vi bor nära Malmö C och Tivoli ligger precis vid stationen. Men var parkerar man vettigt i Malmö? Eller utanför om tåget över bron passerar tidigare.
Om ni bor nära Malmö C, varför inte ta bussen in till stationen och slippa bekymra sig om bilen överhuvudtaget? :) I Malmö går det ju bussar hela tiden :p

Om ni bor nära Malmö C, varför inte ta bussen in till stationen och slippa bekymra sig om bilen överhuvudtaget? :) I Malmö går det ju bussar hela tiden :p
Vi bor så att det går att gå till stationen men ska vidare efter och behöver ha dagsparkering och då är frågan var det är vettigt utan att kosta multum.

Vi bor så att det går att gå till stationen men ska vidare efter och behöver ha dagsparkering och då är frågan var det är vettigt utan att kosta multum.
I Malmö stad kostar nästan all parkering detsamma, så det har nog inte särskilt stor betydelse var ni parkerar. Det finns P-hus vid alla stationerna.
Var ska ni efter? Det kan ju avgöra vad som är smidigast.

Hmmm, då är det verkligen fråga om tycke och smak. I rusningstrafik är det inte roligt från Centralen till Lund, medan det i icke-rusningstrafik är rätt kvickt och lätt. Hyllie har jag inte jättemycket erfarenhet av, men det är ju väldigt kvickt ut på motorvägen och sedan vidare mot Lund.

Oavsett vilket kommer det att kosta multum att ställa bilen vid Centralen eller Hyllie...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 343
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar