Paradise Hotel 2014

@Mammas Ja, Kristian gick verkligen över gränsen, det håller jag med om. Det var Jorge jag inte riktigt tyckte förtjänade det, bara baserat på vad vi såg i programmet.

Men absolut, Kristian beter sig ju genomvidrigt.

@niphredil Ja, det har du nog rätt i, hans beteende var ju light-versionen av det Kristian och Jocke håller på med, men jag vet inte om hot om att antasta fast någon säger att den inte vill är så mycket bättre? Alltså bättre än att genomföra det, visst, men det är ju fortfarande ett beteende som skapar osäkerhet hos den man hotar eftersom man i dagens samhälle måste vara medveten att typ alla tjejer blivit utsatta för någon form av överträdelser när snubbar inte respekterat ens rätt till sin egen kropp.

@Mammas Jag tycker verkligen inte att hot om att antasta någon är OK men jag tolkade det inte som ett hot. Jag tolkade det som ett skämt. Och ja, den är linjen är svår och dra och egentligen ingenting vi kan säga något om här. Vi har ingen aning om hur de har pratat eller skämtat tidigare eller hur det hela fortlöpte. Med Saga och Kristian så hör vi hur hon får säga nej flera gången innan han vill ge sig och hur han sedan fortsätter tjata. Om Yasse kände sig hotad är det fruktansvärt och då har han varit jävligt obehaglig och puckad om han skämtar så utan att veta att det är OK med henne, utan att alls checka av henne. Vi vet inte hur det är med den saken. Jag personligen tycker inte att det är roligt eller okej eller nåt alls, och hade blivit snorförbannad om nån sagt så till mig, däremot tänker inte jag sitta här och spekulera i hur många han har våldtagit.

Hur du kan tolka mig som att jag tycker att det är okej att hota folk så länge man inte gör nåt övergår mitt förstånd faktiskt.

Men Jocke är väl inte på på det sättet längre?

Tyckte han var riktigt vidrig först, men nu på senare har han växt en del i mina ögon eftersom han verkligen står upp för att det elaka beteendet där inne är fel. Det gör ju såklart inte att hans tidigare beteende är ok, men han verkar inte vara all bad iallafall.

@niphredil Jag tycker inte att det var det jag skrev, och jag ber om ursäkt för att jag uppfattats så. Jag försökte förklara varför jag skrev som jag gjorde och hur jag resonerade och varför jag tycker att det hamnar i samma grupp. Med tanke på ditt svar så lyckades jag uppenbarligen inte speciellt bra, men jag pallar inte riktigt diskutera det mer faktiskt.

kl

Nu har inte jag sett PH sedan start (jo ett program ganska i början där), men jag vill fan inte att Calle eller Jocke ska skickas hem.

Vad tror ni nu så här i pausen, gör Smail det väntade valet eller väljer han att skicka hem ngn annan? Det blir garanterat till 99% Jocke, men kanske tom Calle! :cry: Oavsett så tycker jag minst om Smail och Kristian (<--- och på Twitter verkar ju han den som är mest omtyckt av killarna). Jag förståååår inte! :wtf:

Oavsett så tycker jag minst om Smail och Kristian (<--- och på Twitter verkar ju han den som är mest omtyckt av killarna). Jag förståååår inte! :wtf:

Jag får nog säga att jag gillar Smail bäst av deltagarna. Jag gillar att han har ett sånt tydligt fokus - han ska spela spelet och vinna. Tänker efter och försöker aktivt påverka spelet, istället för att bara åka med som många andra gör.

@Mammas Så komiskt tänkte precis så också, att Jorge tappade sin heta maffia uppsyn när han pratade och log :p kan han inte bara gå runt i sina svarta kläder och se mystisk ut liksom? ;)

Vad gäller Jocke så tycker jag ändå han verkat tagga ner? Tycker det är SÅ ledsamt att han verkligen känner Ylva och Jasse:s hat. Att han orkar hålla den glada minen utan att bryta ihop? Beundransvärt! Det skrämmer mig hur dessa två tjejer får sitta och spy sådan galla och uppenbart frysa ut honom så? Allt de suttit och sagt om honom kommer ju fram i tv-rutan sen, känns som man uppenbart vill såra då? På det sättet är denna säsong så obehagande för att det är grupperingar och man får någon tillbakablick från högstadiet med de som är "coola" och de som är "nördiga". De är ju vuxna för sjutton! :mad:

Kristian är rolig med sina miner och gester, han är som en öppen bok. Men hans känsla för när det är "stopp" verkar liksom skena iväg ganska ofta...Saga som jag fick en bra bild av i början är ungefär på samma ställe som Jasse och Ylva.

@Human Smile har ju stora chanser eftersom han verkligen är den som spelar mest. Samtidigt så hade jag nog personligen backat lite om jag efter 5 minuter i huset haft honom efter mig om taktiksnack, han sätter ju en ribba där alla ser honom som ett hot, det blir ju ofördelaktigt om han vill stanna

@Mammas Så komiskt tänkte precis så också, att Jorge tappade sin heta maffia uppsyn när han pratade och log :p kan han inte bara gå runt i sina svarta kläder och se mystisk ut liksom? ;)

Vad gäller Jocke så tycker jag ändå han verkat tagga ner? Tycker det är SÅ ledsamt att han verkligen känner Ylva och Jasse:s hat. Att han orkar hålla den glada minen utan att bryta ihop? Beundransvärt! Det skrämmer mig hur dessa två tjejer får sitta och spy sådan galla och uppenbart frysa ut honom så? Allt de suttit och sagt om honom kommer ju fram i tv-rutan sen, känns som man uppenbart vill såra då? På det sättet är denna säsong så obehagande för att det är grupperingar och man får någon tillbakablick från högstadiet med de som är "coola" och de som är "nördiga". De är ju vuxna för sjutton! :mad:

Kristian är rolig med sina miner och gester, han är som en öppen bok. Men hans känsla för när det är "stopp" verkar liksom skena iväg ganska ofta...Saga som jag fick en bra bild av i början är ungefär på samma ställe som Jasse och Ylva.

För att inte tala om Jasse och Ylvas hånskratt åt Jocke när han skulle välja, eller om det var Smail (minns inte), det var så jäkla lågt.

@Human Smile har ju stora chanser eftersom han verkligen är den som spelar mest. Samtidigt så hade jag nog personligen backat lite om jag efter 5 minuter i huset haft honom efter mig om taktiksnack, han sätter ju en ribba där alla ser honom som ett hot, det blir ju ofördelaktigt om han vill stanna

Tänkte nästan lite det..alltså jag hade nog varit så korkad (eller?) att jag hade sett till att han åkt istället om jag sett de dära härskarteknikerna för jag hade lätt velat spela bort en sådan tidigt och dessutom verkar ju de nya kommit in i gruppen väldigt fort så de hade nog suttit säkert ändå iom ett sånt val.

Smail må vara taktisk..men jag tror att han är lite väl desperat i mellanåt att det kommer fälla honom också

@Strindlund Usch ja, de har verkligen betett sig illa flera gånger och jag får nästan ångest bara av att se vuxna människor bete sig såhär? Fruktansvärt.

@Dandylinn Har samma tanke som dig. Smail hade jag spelat ut snarast möjligt. Han är inte någon som kommer hålla den "andres rygg" om det inte enbart gynnar honom. Det var som i förra säsongen när Jeppe bossade runt och trots mångas avsky mot honom så lyckades han få flera personer att agera efter sin vilja ändå.

Såg avsnittet från igår nu. Tycker allt är så jävla vidrigt att kolla på bara. Tjejerna och Smail som beter sig som asmot Jocke, Jocke som tvångsskedat folk i sömnen (fy fan), Saga som är så jävla jobbig och bara behöver växa upp, etc etc etc.

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag vore nån av dem.

Igår kikade jag ikapp alla veckans avsnitt och jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Blir som flera andra otroligt less på Ylva och Jasse, dels att när Jocke konfronterar dom så blir Jasse lack och tycker att "han ska släppa det någongång", att hon tycker det är tjatigt att han frågar om samma saker hela tiden. Men minns hon inte att hon gjorde exakt samma sak mot Serenen själv? Och Serenen bad dom att släppa och gå vidare.. Och sedan Ylva. Herregud. Hon står och gråter efter Kian hela tiden men när Saga gråter över Calle så är det samma sak där "du kan inte gråta över honom för alltid, du måste släppa och gå vidare".. Förstår inte dessa tjejer hur dom beter sig själva?!

Sen parcermonin, så fruktansvärt tråkig och förutsägbar. Jag vill inte veta från programmets start hur det ska bli vid slutet, såå trist! Jag hoppades att någon skulle avvika från planen och göra något oväntat.. I alla fall glad över att Calle är kvar. Jag gillar honom. Riktigt synd om Evelina dock som förlorar alla som hon litar på och trivs med.

@ponilover Samma sak hoppades jag under parcermonin! Hade jag varit Calle hade jag nog gett Jocke platsen vid Saga och frivilligt åkt hem så kunde de gott bli lite överraskade. Tycker det är vidrigt att se hur man verkligen fryser ut och önskar bort en människa så öppet, enligt Jasse:s blogg är ju hon och Jocke polare idag och hon kan absolut inte förstå vad hon hade emot honom. Att Jocke får se nu att det är så han känt och trott hela tiden måste ju vara ett ännu hårdare slag?

Vad gäller Evelina håller jag med, hon verkar mest vettig av det man sett hittills. Av de som finns kvar vore det ju nice om hon med Calle stod som vinnare, eller att de andra som Syrenen, Jocke fick komma tillbaka och peta ut dessa mobbare

Av de som finns kvar vore det ju nice om hon med Calle stod som vinnare, eller att de andra som Syrenen, Jocke fick komma tillbaka och peta ut dessa mobbare

Eller ännu bättre..Produktionen borde ha stått upp vid sånt paktande/elakheter och meddelat dessa varsin biljett hem.
Det är vidrigt..och inget spel borde tillåta såna regler.
Helt ok och inte konstigt med pakter inför utslagningar..men ja, det går helt klart för långt ibland..man kan ju i alla fall bete sig schysst mot dem.
Fine att någon dispyt inträffar..men detta är ren mobbing/hackande/utfrysning som är vidrigt.

Läskigt att se hur sån "flockdynamik" hos människan kommer fram och det bevisar ju helt klart att vissa uppenbart har grova samarbetsproblem och inte fungerar i grupp.

Senast ändrad:
Tycker ni inte att det är läskigt att Kristian får vara kvar?

Och en gång för alla: SIRENEN.

Tänk:

ekvall-blogg.jpg

och inte

Syrener%202006-06-05%20kl.%2017.41%206519%20foto%20Torgil%20Jarnling%20kopiera.jpg

;) :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter