Paradise Hotel 2014

Nä jag sågar absolut inte hennes utseende nu, men jag tycker inte hon är så snygg som alla säger bara, är också förundrad över att det i princip bara är saga alla tycker är så snygg, tycker hon och alla där inne ser mer eller mindre bra ut, hon sticker inte ut mer än någon annan enligt mig.
Och jag förstår faktiskt inte varför man måste kritisera nåns utseende överhuvudtaget faktiskt. Det är liksom inte schysst.

Eric pratade sig ju hes om hur snygg Evelina är. Jag skulle aldrig komma på tanken att börja skriva här då om hur lite jag kan förstå det för så snygg är hon inte och blabla.

Jag tror inte hon menade att kritisera, och jag undrar också vad som gör henne så mycket mer snyggare än al
Jag hoppas verkligen Kristian får smaka på sin egen medicin och åker ut med huvudet före nästa vecka, tillsammans med Ylva, Jasse och Saga.

Ja ja tror Saga skulle kunna bli super vacker, men hon behöver gå till en ny stajlist. För när hon stajlar sig själv med allt löshår ser det ut som hon ska jobba i ett gathörn.

Men ta bort löshåret och ge henne lite kläder som täcker rumpan så är hon helt klart vacker!
en

Va?? dom är ju i mexico, är ju varmt där:)
Tycker hon har skitfina klänningar och långa håret!!
Jag klär mig också så på sommaren, är snyggt , inte alls slampigt:)

@niphredil

Jag förstår hur du menar, men jag diskuterar faktiskt folks utseende då och då både i positiva och negativa ordalag, tjejer som killar. Naturligtvis speglar ju de åsikterna mina högst personliga preferenser men jag tycker inte att jag dömer någons person pga utseende, för mig finns det en skiljelinje där.

@niphredil

Jag förstår hur du menar, men jag diskuterar faktiskt folks utseende då och då både i positiva och negativa ordalag, tjejer som killar. Naturligtvis speglar ju de åsikterna mina högst personliga preferenser men jag tycker inte att jag dömer någons person pga utseende, för mig finns det en skiljelinje där.
Jo men visst, och det gör ju jag också ibland. Men jag väljer var och hur. Jag skulle inte skriva på nätet om hur jag inte förstår varför den eller den tjejen är snygg. Förut skrev jag så om män men nu försöker jag att inte göra det heller.

Det är tillräckligt mycket tjejer och killar som skriver negativt om tjejers utseende, känner inte riktigt att jag behöver bidra med mer där. Och som sagt: Hur mycket behöver världen verkligen veta om jag tycker att Ylva är tillräckligt snygg? Eller hon Ullis? Vill vi verkligen börja recensera tjejer så här inne, ska jag beskriva vad jag inte tycker är snyggt med dem heller? (obs, rena exempel, har inga åsikter om deras utseende faktiskt).

@niphredil ja, fast det är inte bara Kristian som proklamerat Sagas skönhet. Det har även t.ex. Amandus och Chris gjort. Det är ju typ den första frågan folk brukar få när de kommer nya till hotellet: "Vem här är snyggast?". Så även om jag håller med om att man inte ska sitta och recensera random personers utseende (eftersom det oftast är totalt irrelevant) så tycker jag att det har en viss relevans i fallet Paradise Hotel. Själva poängen med dokusåpor som denna är ju att exponera människor, såväl deras fysiska appearance som beteende.

@snow Det kanske stämmer, jag kommenterade dock mest vad du skrev om Kristian och att du spekulerade i varför han valde just henne.

Men men, vi kommer nog inte längre. Jag kommer fortsätta att försöka att bara skriva saker om utseende om jag känner för att skriva nåt positivt, för mig känns det helt enkelt unket att sitta och såga nåns utseende på nätet. Onödigt liksom. Dessutom välkomnar det ALLTID någon som vill passa på att få ur sig sina osäkerheter och kalla nån hora.

@niphredil nä jag tror vi förstår varandra hyfsat men har lite olika åsikter/infallsvinklar.

Obs dock att jag inte sågade Sagas utseende, jag skrev att jag tyckte att hon såg vanlig ut (dvs varken snyggare eller fulare än någon annan på Paradise Hotel). Jag blev illa till mods när någon apropå det skrev att hon är stylad som en hora. Det är definitivt över gränsen oavsett sammanhang och eftersom diskussionen spårade ur åt det hållet kan jag önska att jag inte hade skrivit något från första början. Jag förutsåg faktiskt inte det :(

@snow Nä, jag tycker inte heller att du sågade hennes utseende. Men sen ska andra komma och hålla med och helt plötsligt känns allt så unket bara. Att @landet valde att säga att hon klär sig och stylar sig som en hora är ju inte ditt fel, även om det i såna här sammanhang är rätt väntat (tyvärr).

Däremot glädjer det mig att så få gör det nuförtiden :). Jag minns när Hanna Widerstedt var med och jag var den enda i PH-tråden (eller om det var Big Brother, minns ej) då som sa emot när alla bara kräktes ur sig hur mycket hon betedde sig och såg ut som en hora och allt vad det var. Jag tittade inte ens på programmet men var tvungen att säga emot oavsett. Slutade med att alla kollektivt ignorerade mig och bara fortsatte. Urk gånger femton liksom.

Hmm, jag har inte varit inblandad i någon dokusåpadiskussionstråd förut så jag skuller på min "orutin". Jag förväntade mig nog faktiskt att någon antingen skulle svara "jag ser inte heller charmen med henne", alternativt "jo men det är nog något hon gör när hon kastar med håret" och sedan länkat ett klipp, eller nåt. Haha. Nä jag vet faktiskt inte, kan hålla med om att det var onödigt skrivet från början.

Det knepiga med fenomen som just Paradise Hotel är ju att det ÄR underhållande men också ett program som plockar fram det sämsta ur både deltagare och tittare. Många av personerna som vi tycker beter sig oerhört illa är säkert helt reko i "verkligheten" men både klippning och programupplägg förstärker verkligen alla negativa egenskaper hos folk. Och som tittare lockas man till att reagera på detta och därmed antingen hata eller älska (mest hata) deltagarna.

Håller iaf med om att det är bra att folk reagerar (både på nätet och IRL) mot kommentarer man tycker är oschyssta. Tror att jag kommer tänka längre i fortsättningen och inte skriva fler åsikter om någons utseende med tanke på nivån det leder till. Världen behöver inte mer sånt shit.

NU är jag aspeppad på kvällens avsnitt. Ska laga carbonara och försöka att inte somna för en gångs skull :)
Fler som ska titta ikväll?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV