Paradise Hotel 2014

Alltså jag gillar inte Saga men Kristian är faan creepy som vill bestämma över henne, han skulle lätt kunna vara en stalker i "riktiga" livet känns det som. Så. jävla. obehaglig.

Du och jag @snow , du och jag :)

Emtherlia & snow :love:

hC25F0384

"Ta över Saga, ta över facklan." :crazy: Går det att se på något annat sätt än tokcreepy?

Fick rysningar av det där, hur kan man ens uttrycka sig så?!
Dessutom obehagligt att se honom (som vanligt) be om kramar, kyssar, etc. Om tjejen vänder bort huvudet och dessutom säger nej så är hon nog inte intresserad liksom, oavsett om hon har lovat det innan eller ej.

I övrigt så förstår jag inte allt hat mot syrenen och fattar inte hur dom orkar hålla på, lite tummen upp till Saga som skämdes över sitt betende (enligt blogginlägg, kan inte sova, därav bloggläsning och skriv här...). Å andra sidan bidrar hon noll till programmet, både hon och Evelina så om dom varit snälla mot henne så hade hon nog fått åka ut snabbt om de är så att redaktionen är med och styr och ställer lite, för vem skulle orka titta på programmet om de bara hade varit människor som dom med som liksom inte gör något/ställer till med drama osv.? (menar absolut inte att tjejerna beteende mot henne är ok!)

Jag tror att de blir lite tråkigare med tanke på att de behandlas så illa av Yasse och hennes mobbarcrew. Svårt att vara på topp när får så mycket skit O_o

Några teorier om nya deltagaren?

Mitt tips:
Jorge! :d

giphy.gif

Drömscenario: I måndagens avsnitt åker Yasse, Ylva och Saga ut, sen får vi se hur de delar flygplan hem till Sverige med Kian. : ))))))))

Jag hoppas verkligen Kristian får smaka på sin egen medicin och åker ut med huvudet före nästa vecka, tillsammans med Ylva, Jasse och Saga.

Ja ja tror Saga skulle kunna bli super vacker, men hon behöver gå till en ny stajlist. För när hon stajlar sig själv med allt löshår ser det ut som hon ska jobba i ett gathörn.

Men ta bort löshåret och ge henne lite kläder som täcker rumpan så är hon helt klart vacker!

Saga är ju söt i grunden men stylar sig förjävligt. Fattar inte grejen med håret - hennes eget ser ut som en buske och sedan lite stripiga längder löshår på det? Ser ut som hon borde ta sig till en frisör och köra en helrenovering.

Ja ja tror Saga skulle kunna bli super vacker, men hon behöver gå till en ny stajlist. För när hon stajlar sig själv med allt löshår ser det ut som hon ska jobba i ett gathörn.

Men ta bort löshåret och ge henne lite kläder som täcker rumpan så är hon helt klart vacker!
Och du skulle säkert kunna vara jättetrevlig om du fick lite hjälp med hyfset. För när du säger att tjejer ser ut som horor så framstår du som fett jävla otrevlig.

haha får kolla upp om ja kan få hjälp med detta då.

Men står fast vid min åsikt fram till dess...
Att säga att nån ser ut som en hora pga hur hon klär sig känns jättefräscht, verkligen, så stå du fast vid din åsikt.

Jag vill pga den otrevliga utvecklingen poängtera att mitt inlägg om huruvida Saga är vacker eller ej inte var menat som en kritik mot hennes val av kläder eller styling, utan helt enkelt en undran om fler verkligen såg hennes (enligt de flesta killar i programmet) enorma skönhet eftersom jag själv inte gör det.

Att säga att någons klädstil är slampig är endast osmakligt och omoget.

Jag vill pga den otrevliga utvecklingen poängtera att mitt inlägg om huruvida Saga är vacker eller ej inte var menat som en kritik mot hennes val av kläder eller styling, utan helt enkelt en undran om fler verkligen såg hennes (enligt de flesta killar i programmet) enorma skönhet eftersom jag själv inte gör det.

Grejen är den att det händer i varenda sån här Paradise Hotel-tråd. Om någon skriver att hen inte tycker att X är särskilt snygg egentligen så öppnar det liksom upp för att alla avundsjuka, osäkra brudar ska kunna ramla in och ÄNTLIGEN få säga att X ser ut som en hora.

Jag brukar försöka undvika att skriva eller prata negativt om andra tjejers utseende, tycker man hör så mycket sånt oavsett. Istället är min nya grej att bara säga nåt om jag har nåt schysst och positivt att komma med. Inte bara på Buke alltså, utan IRL också, för att komma ifrån det här så typiska med att tjejer sågar andras utseende.

@niphredil det låter som en vettig inställning! Dock, i fallet Paradise Hotel generellt är ju trots allt utseende en ganska stor del av programidén, och i fallet Saga specifikt så framstår hon i TV-rutan som en högst osympatisk person. Att Kristian väljer henne framför Jasmine, när han själv säger att Jasmine hade varit en trogen partner medan Saga är ett osäkert kort, gör att jag funderar över vad det är som gör Saga så o-e-r-h-ö-r-t mycket mer värdefull för honom än Jasmine. Han måste ju också ha fattat att Saga inte har några känslor för honom? Min analys sluter sig då till att det till största delen handlar om hur hon ser ut.

@snow Ja, men det är ju helt uppenbart att Kristian är helt rubbat kär i och tänd på henne? Oavsett om bukefalisterna tycker att hon är snygg eller inte så tycker ju han det och valde att ha kvar henne pga det. Sen är det för mig obegripligt att en människa som beter sig så jävla barnrumpigt som hon gör fortfarande känns attraktiv för andra men det är mer en åsikt om hur hon verkar vara som person snarare än hennes utseende.

Ska man börja recensera hennes utseende kan man ju även recensera andra tjejers (med motiveringen att det är Paradise Hotel och utseendet är viktigt) och jag personligen känner mig inte bekväm med det. Jag tycker snarast att det är bra att man i PH valt att ha med så mycket 'vanliga' tjejer, som ser ut som folk gör mest. Lite finnar, lite muffintoppar, lite stripigt hår, lite allt möjligt. Ingenting jag skulle vilja peka på för att övertyga andra om hur oattraktiv någon av dem är.

@Petronella Jag tror som @eyz att Sirenen (:p) skulle vara roligare och mer framåt om de inte var så jävla taskiga mot henne. Hon går ju runt med uppenbart magont över vad som ska komma varje gång de andra är med. Väldigt förståeligt med tanke på att de andra är mobbande jävla kräk (ja, Smail, din sex appeal dog när du började tönta dig med att hänga med coola gänget).

Nä, jag ser inte heller henne som något extremt extra snygg?
Undrar om hon har något som inte syns på tv/bild eftersom alla tycker hon är så otroligt snygg.
Samma med erik.
Tycker ingen där är jättesnygg/söt, alla ser bra ut bara.

Grejen är den att det händer i varenda sån här Paradise Hotel-tråd. Om någon skriver att hen inte tycker att X är särskilt snygg egentligen så öppnar det liksom upp för att alla avundsjuka, osäkra brudar ska kunna ramla in och ÄNTLIGEN få säga att X ser ut som en hora.

Jag brukar försöka undvika att skriva eller prata negativt om andra tjejers utseende, tycker man hör så mycket sånt oavsett. Istället är min nya grej att bara säga nåt om jag har nåt schysst och positivt att komma med. Inte bara på Buke alltså, utan IRL också, för att komma ifrån det här så typiska med att tjejer sågar andras utseende.

Nä jag sågar absolut inte hennes utseende nu, men jag tycker inte hon är så snygg som alla säger bara, är också förundrad över att det i princip bara är saga alla tycker är så snygg, tycker hon och alla där inne ser mer eller mindre bra ut, hon sticker inte ut mer än någon annan enligt mig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV