Paradise Hotel 2014

@niphredil Ah, jag tänker att oavsett om Jocke är trevlig eller inte så vill jag inte vara tvungen att umgås med honom, jag fattade det som att de gnällde på att hon typ inte umgicks med honom eller sov med honom typ, inte att hon var otrevlig när de väl umgicks.

Ah, Eric och Ylva blev bästa paret.

@Mammas Älskar att vi är så överens :D Däremot tolkade jag han Calle lite annorlunda, alltså att han Jocke anstränger sig för att vara trevlig och snacka med henne och hon beter sig som skit. Och att han då tycker att hon borde ge honom en chans, vara lite jävla trevlig helt enkelt. Med tanke på hur illa hon beter sig så tycker jag att det låter vettigt. OBS jag gillar inte honom, det är bara rena reflektioner.

Förresten, var det nån som blev vald till bästa par? Jag hoppar över så mycket så jag kan ha missat.

Ylva och han... Erik?

@niphredil Ah, jag tänker att oavsett om Jocke är trevlig eller inte så vill jag inte vara tvungen att umgås med honom, jag fattade det som att de gnällde på att hon typ inte umgicks med honom eller sov med honom typ, inte att hon var otrevlig när de väl umgicks.
Ah men då har du missförstått för jag har rätt och du har fel och neener neener etc.

Ba skoja! :D

Däremot fattar jag inte din första mening? Jag tycker att är man där inne får man fan bete sig lite och då innebär det typ inte frysa ut Jasmine och bara umgås i vår lilla tjejgrupp, eller att inte helignorera den som du hamnat som partner med för att du "typ stör dig men inte vet varför". Jag tycker att det luktar dåligt hyfs helt enkelt; innegänget som per automatik stöter ut några baraföratt. Och därför förutsatte jag att Calle tänkte lika. Han fick ju skit från Saga för att han pratade med nån han inte borde pratat med liksom - vad fan gör pappskallen där inne?

@niphredil Jag vet inte hur man gör när man har fel! :cool:

Jag förstår hur du menar, men jag menade inte riktigt så. Alltså det är givet att man måste prata med alla och inte frysa ut någon och så, men jag uppfattade det som att det fanns någon form av förväntning på Jazze att iom att de är partners så ska de hålla hand, hänga mycket och skeda typ, när jag tänker att så länge jag är trevlig mot någon i gruppsammanhang så behöver jag inte tumanhanda med personen, även om det råkar vara min partner. :)

Men det kan vara jag som missuppfattat, jag bara tänker mig hur jobbigt det skulle vara om jag hade de förväntningarna på mig med typ Jocke, om du fattar hur jag menar.

när jag tänker att så länge jag är trevlig mot någon i gruppsammanhang så behöver jag inte tumanhanda med personen, även om det råkar vara min partner. :)

Nu tänker jag alltså hypotetiskt "om jag vore med i PH", inte irl. Jag har inga problem att varken tumanhanda eller skeda med min partner! Men då har jag ju valt honom själv också! :D

10-minutersreflektion:

Varför äter Samir äpplen hela tiden när han sitter där och terapeutar?

Calle tål nog inte alkohol så bra...

Alltså jag fattar seriöst inte... Det är Paradise Hotel. Det är inte precis ovanligt att folk där inne snackar taktik. Vem f*n bryr sig om att Jasmine pratade med Calle om att bilda par precis när hon kom in som ny? Seriöst, j*vla p****s, jag blir så arg :rage:

Äntligen ifrågasätter någon tjejligan-mot-Jasmine! Lät ju som att flera av killarna försvarade Jasmine :)

Håller med dig @TryMe , men tror det är som någon skrev tidigare i tråden att som bestämt sig för att ogilla henne och då håller dom fast vid det typ... Puckon.

Man kan ju undra hur vissa ens får jobb..bete sig sådär i samhället eller i grupper är inte ens accepterat. Hade jag haft någon sådan eller sådana i min närhet hade det varit = vänligen, men bestämt ut direkt ..usch.

Okej att det uppstår konflikter pga fylla..men liksom - prata om det - släpp och gå vidare.

No wonder det är krig i världen liksom. Det bästa som skulle kunna hända för gruppen just nu är att ylva eller jazze åker så att de säras för det är de två som gaddar ihop sig, hänger upp sig på saker och orsakar allt drama tillsammans.

Varför är vissa där? Det är inte bonde söker fru..det är ett spel! (tänker tex på Saga..eller ja lite kristian också)

@niphredil Jag vet inte hur man gör när man har fel! :cool:

Jag förstår hur du menar, men jag menade inte riktigt så. Alltså det är givet att man måste prata med alla och inte frysa ut någon och så, men jag uppfattade det som att det fanns någon form av förväntning på Jazze att iom att de är partners så ska de hålla hand, hänga mycket och skeda typ, när jag tänker att så länge jag är trevlig mot någon i gruppsammanhang så behöver jag inte tumanhanda med personen, även om det råkar vara min partner. :)

Men det kan vara jag som missuppfattat, jag bara tänker mig hur jobbigt det skulle vara om jag hade de förväntningarna på mig med typ Jocke, om du fattar hur jag menar.
Haha men han sa väl ingenting om skedning eller hålla handen? Eller missade jag det när jag skämsskippade? Oavsett; nej, man måste väl inte tumanhanda men med tanke på hur hon betett sig i övrigt har hon säkert flytt helt uppenbart när hon är själv med honom. Skulle icke förvåna mig. Hon är ju värsta mobbarbruden, hon försvarar ju till och med hur hon betedde sig mot hon stackars Jasmine liksom. Men detta är ju gissningar bara, ville bara visa hur jag tänkte. Att på en gång tänka "vadå, måste hon belöna honom med fitta för att han är trevlig?" kändes för mig väldigt förhastat.

Har inte sett kvällens avsnitt så vi kanske inte ens diskuterar samma sak förresten?

Jag tror faktiskt inte att det är något annat, tror de här tjejerna är så sänkta att det faktiskt bara handlar om Kian-grejen. Sen tror jag att de helt enkelt bestämt sig för att inte gilla henne, lite för att stärka sin egen vänskap typ. Eller nåt, jag vet inte. Får dock lite lätt magont av den där situationen för det måste vara riktigt trist för Jasmin att vara där inne med dem.

Får också den känslan, tjejtrion tuggar ju bara på om samma bullshit hela tiden, bara för att typ.

För övrigt irriterar jag mig något oerhört på Saga just nu; ljuger och snor sig, har ett jävligt fult vokabulär samt sådär omoget superdramatisk. Blä.
För övrigt #2 är att jag ändå tycker att Samir gör PH roligare :love:

Pandoras fick mig både att må lite illa över hur tjejerna beter sig men samtidigt blev jag glad över att Jocke faktiskt stod upp för Jasmine och ifrågasatte en del saker. Tummen upp för det!

Håller med @Mulberry om Saga. Jag börjar också irritera mig på henne något otroligt och stör mig på att hon ska vara så dramatisk hela tiden och att hon alltid är så oskyldig..

Tråkig som fan tycker jag att Samir inte ska vara med längre för han är verkligen en party-höjare men jag tycker att den nya tjejen verkar skön! :)

Haha men han sa väl ingenting om skedning eller hålla handen? Eller missade jag det när jag skämsskippade? Oavsett; nej, man måste väl inte tumanhanda men med tanke på hur hon betett sig i övrigt har hon säkert flytt helt uppenbart när hon är själv med honom. Skulle icke förvåna mig. Hon är ju värsta mobbarbruden, hon försvarar ju till och med hur hon betedde sig mot hon stackars Jasmine liksom. Men detta är ju gissningar bara, ville bara visa hur jag tänkte. Att på en gång tänka "vadå, måste hon belöna honom med fitta för att han är trevlig?" kändes för mig väldigt förhastat.

Har inte sett kvällens avsnitt så vi kanske inte ens diskuterar samma sak förresten?

Ja, det är säkert jag som läser in för mycket, det kändes liksom som det vanliga "belöna nu killen för han är snäll"-snacket, men det kan ha varit jag som missförstod.

Ja, det är säkert jag som läser in för mycket, det kändes liksom som det vanliga "belöna nu killen för han är snäll"-snacket, men det kan ha varit jag som missförstod.
eller så har jag missförstått! händer cirka en gång vart hundrade år. eeeeeller kanske lite oftare...

Beror på hur bra i matte man är. :angel: ;) :D
Super. Jag är bäst på det. Siffror i allmänhet faktiskt. Det händer ALDRIG att jag tittar på mobilen, ser att klockan är 14:52 och funderar då på om det betyder att klockan är nästan fem i tre eller om den är nästan kvart i tre. Och måste fundera. Och måla upp en klocka inne i mitt lilla jävla huvud och försöka räkna från 14:45 och framåt (på min klocka som jag målat upp i huvudet) för att lista ut om jag ska säga att klockan är fem i eller kvart i.

Aldrig händer det.

Super. Jag är bäst på det. Siffror i allmänhet faktiskt. Det händer ALDRIG att jag tittar på mobilen, ser att klockan är 14:52 och funderar då på om det betyder att klockan är nästan fem i tre eller om den är nästan kvart i tre. Och måste fundera. Och måla upp en klocka inne i mitt lilla jävla huvud och försöka räkna från 14:45 och framåt (på min klocka som jag målat upp i huvudet) för att lista ut om jag ska säga att klockan är fem i eller kvart i.

Aldrig händer det.

Jag förstår. Själv händer det aldrig mig att jag undrar vad klockan är, tar upp telefonen och tittar på klockan, men har under tiden jag tar upp telefonen glömt bort vad jag ska göra så min hjärna registrerar inte vad klockan är, utan jag kommer på när jag lagt ner telefonen att jag aldrig kollade vad klockan var. Tre gånger i rad. Skulle aldrig hända!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur