Paradise Hotel 2014

Du såg nog avsnittet snäppet innan oss som tittar på svensk TV, tror jag :) (Scenen du beskriver hade inte dykt upp på min TV än när du skrev det iaf). Det är ju mycket man inte får se känns det som (av enskilda samtal som yttrats mellan personer) men Kian verkar vara så oerhört omogen (ehum, kanske som en annan när man var 19?)

Känns som mycket sex mellan alla möjliga olika personer, eller?

Du har sett avsnittet innan oss som tittar på svensk TV, tror jag :). Scenen du beskrev hade inte dykt upp på min TV än iaf när du skrev det. Det är ju mycket man inte får se känns det som (av enskilda samtal) men Kian verkar vara så oerhört omogen (ehum, kanske som en annan när man var 19?)

Känns som mycket sex mellan alla möjliga olika personer, eller?

@snow Ah, sorry, fan jag tänkte mig inte för. Jag började titta tio över tio men eftersom jag hoppar över allt som är bara FÖR skämsigt så hann jag kolla klart innan er.

Jag tänker att det inte spelar så stor roll vad Kian säger i övrigt, det de visar är gräsligt nog.

Men apropå ålder förstår jag inte att de måste ha så pass unga människor, känns ju som att de knappt vet vad de gör.

Alltså nu hänger jag inte med, Kian och Jasmine hade sex? Och... Ullis och?
Eric väl tror jag? De gillar ju varandra.

Han Calle tycker jag bara synd om. "Lämnade mitt kärlekshjärta hemma". Ung, förvirrad och naiv liksom. Vad gör han där?

De kanske tycker det blir bättre tv när folket inte vet vad de gör? :up:
Jo, förmodligen men det känns så hemskt tycker jag. De vet inte hur mycket de kan dricka, de blir kära i någon de skedat med, det känns liksom bara fel.

@niphredil Jo jag håller med. Jag tycker de känns mentalt yngre än deras ålder? Men det är kanske för att jag själv inte kan känna igen mig i allt de har för sig. Och så har jag inte varit instängd i ett hus med en massa kåta människor i x antal veckor heller :grin:

Jag tror att detta är helt fake, men på youtube ligger det ett klipp där Saga blir uppringd av en fejkradio och där avslöjar hon då vem som åker ut och hur, när osv. Så om det finns fler där ute som är som jag och faktiskt gillar spoilers :o så kan ni leta upp det där och lyssna.

@niphredil Jo jag håller med. Jag tycker de känns mentalt yngre än deras ålder? Men det är kanske för att jag själv inte kan känna igen mig i allt de har för sig. Och så har jag inte varit instängd i ett hus med en massa kåta människor i x antal veckor heller :grin:
Men vissa av dem är väl 18-19? Det är ju superungt tänker jag. Men det kanske bara är för att jag själv är tio år äldre förstås.

Smail :love:

"Det är någonting sjukt med vårt samhälle när den primitiva bilden av mannen som härskare och kvinnan dess undersåte, får leva fritt. Tänk på alla kvinnor som mår dåligt över att kallas slampa eller hora. Samtidigt som män hyllas om de ligger runt med en massa olika tjejer. Om du inte känner att det luktar dubbelmoral på mils avstånd, måste det vara något fel på din näsa. Om du tror att du har rätt att ha åsikter om vem eller hur många någon annan människa ligger med, måste det vara något fel på din moral.

[...]

Om jag ska bli sedd som “king” ska det vara för att jag gör saker som är bra, som att bry mig om andra människor eller att jag vill att samhället ska bli mer jämställt.

Det är den bilden och det tankesättet jag vill unga killar ska omfamna och börja leva efter. Kan det jag säger eller skriver vara en liten del i att bygga en mer jämställd och rättvis värld så kommer jag vara överlycklig.

Jag är feminist, och jag är stolt över det."

Ja för de kan ju smail få ett plus poäng :D
Satt och funderade på om de inte skäms efteråt? Ja menar jag skulle skömmas ihjäl efteråt ... :banghead:
Kian hmpft ja vad säger man?:yuck:
Blir roligt vid dagens parcermoni då vissa av dem är immuna och låsta till varandra ;)

@snow Ah, sorry, fan jag tänkte mig inte för. Jag började titta tio över tio men eftersom jag hoppar över allt som är bara FÖR skämsigt så hann jag kolla klart innan er.

Jag tänker att det inte spelar så stor roll vad Kian säger i övrigt, det de visar är gräsligt nog.

Men apropå ålder förstår jag inte att de måste ha så pass unga människor, känns ju som att de knappt vet vad de gör.

Absolut, det han sade om att det är "Ylvas fel" att han ligger med andra (och därmed hennes eget fel att hon är ledsen) var långt över gränsen. Däremot hade inte jag som TV tittare fattat hur kär(?) Ylva var i honom, det var det jag menade med att det känts som man missat saker. Eller så har hon helt enkelt inte visat det. Eller så är jag trög ;).

Var det inte fler som var lite äldre förra året? Över 25 i alla fall. Kanske är det därför det liggs runt mer ohämmat i år; fler tonårshormoner i gungning.

Kian verkar ju vara en riktigt taskig människa, fy! Synd att han är immun annars hade jag gärna sett att han åkt ut med huvudet före.

Det känns som att de valt ut tröga personer att medverka, jag menar; Saga vet inte ens att det heter geografi? Hon måste nästan spela dum eller kan man faktiskt veta så lite när man gått ut skolan?

Är det bara jag som tycker kunskap är hett?:o Tycker flera ändrade utseende i måndags när de skulle plugga och ta provet:p

Ehe, råkade somna ifrån sista kvarten igår men kollade ikapp nu på morgonen.

Kian: Men vilket sanslöst pucko. Säga till Ylva att han gillar henne, göra henne ledsen och sen säga att hon får skylla sig själv samt att alla brudar är dumma i huvudet. Right back at ya.
Smail: Tycker ändå inte att han är så illa längre. Han vill spela spelet, vilket går lite trögt för honom. Känns nästan som att PH saboterar när de tog bort hans andra immunitet (vilken kropp :love:).
Erik: Verkar vara snäll men rätt förvirrad och naiv när han dras mellan Smail och Kian.
Calle: Känns som han är 10 år, verkligen. Längtar hem till bruden och kärlekshjärtat?
Kristian: Ja, jo, jag vet inte. Också lugnat ner sig och jag gillar honom helt ok. Inte så mycket taktik där.
Amandus: Gillar fortfarande, men det märks tydligt att han spelar. Verkar rätt intelligent.

Ylva: Men stackars liten typ? Dock tydligt att hon hade känslor för Kian även innan det där hände, tyckte jag i alla fall.
Jasmine: Cool tjej, men inte så mycket taktik där heller känns det som.
Sirenen: Helt ok, men tycker det är lite jobbigt att hon spelar på offerkortet hela tiden, att hon "står ut" från gruppen. Undrar om Kian och hon kommer att hänga mer nu.
Ullis: Skön, förutom när hon blir upprörd över ingenting.
Saga: Rätt rolig men känns ju superblåst. Har svårt att se att hon kommer göra några mastermind moves längre fram.

Jag såg ett klipp på Kian när han gick i skolan och gjorde en film om hur kvinnor hade skyldighet att ge sitt nummer till snubbar som kom fram. Helt säker på att Lady Dahmer delat på FB men hittar det inte nu. Någon som sett och vet vart man hittar det?

Angående avsnittet så jo, märktes att Ylva gillade Kian. En positiv grej med det där är dock att folk blev lacka på Kian och inte Jasmine, uppfriskande!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama