J
J3O
Det var hemskt vad du hoppar hit och dit. Du har tagit upp en massa saker som inte ens har med blandrasavel att göra.
Och jag har aldrig sagt du är en dålig hundmänniska för du inte har min åsikt, men däremot har du kallat mig pucko och idiot (jo du skrev... idioter som bara ha rasrena hundar, och jag köper bara rasrena hundar)
Men faktum kvarstår. Det lyser verkligen om okunskap i dina inlägg, tyvärr, men jag tycker det. Sen kan du vara en bra hundägare för det.
Jag skulle kunna skriva ner mina erfarenheter med hundar och djur, men jag avstår. Men kan säga att jag har haft hund längre än du levt.
Om du tog åt dig nær jag skrev så(syftar på det med idioter), så ær det upp till dig sjælv. Och med pucko menade jag att du inte læser riktigt innan du børjar med påhopp. Næ, allt jag skrivit har kanske inte med avel att gøra men jag tycker oxå sjælv att det spårat ur lite grann. Men jag har skrivit vad jag tycker om blandras avel och jag sjælv tycker att det har blivigt lite med snobberi alltihop att bara avla på rena raser. Jag kan førstå det med felen på høfter, syn.. osv. men fel kommer alltid finns och om vi bara ska avla på de hundar som inte har ærftliga fel någonstans i generationerna och som ær snæll "duktiga" hundar så kan vi ju knappt avla alls. Om inte blandraserna hade funnit så hade det ændå funnits oseriøsa køpare som inte tog hand om sina hundar (och det hade inte funnits mindre heller).. Den sista idioten ær inte fødd æn.. Jag tcyker att vem som helst kan avla om dom kænner før det så længe dom gør det ansvarsfullt och først och fræmst alltid tænker på hundarna!