Pappan kan skada barnet

Sv: Pappan kan skada barnet

Min sambo visade den för mig igår. Jag har dock läst den tidigare, antagligen när den först publicerades.

Hennes åsikter gör mig helt enkelt förbannad. Det är en sån fantastisk uppvisning av idiotiska uttalanden att jag baxnar.

Ja, artikeln är från 2007 och det var redan då en massa rabalder om denna Annica både här och på andra ställen.

Jag konstaterar bara att grottmänniskor i nutid finns av båda kön. Uppenbarligen. :crazy:

Oj, var den så gammal. Såg den länkad nu på ett ställe och blev så förvånad att jag behövde dela med mig av den.

Men hon har säkert inte ändrat åsikt sen dess. Stackars den som har skrivit artikel, hon sitter i princip och säger att hans barn är skadad för livet för att han har varit pappaledig.

Hoppas att hon inte har några barn, för i så fall är det synd om pappan till dom.

Jag säger som LadyCovergirl - Man baxnar :devil:
Jag skulle "bara" kolla aftonbladet innan sov-dax igår, och ja, det var ju ett misstag. Låg och irriterade mej en bra stund, och fick sedan övertala mej själv om att det är bättre att jag skrattar åt skatan än att ligga här och sura hela natten.
Jisses alltså, med tanke på denna artikel skulle jag VERKLIGEN behöva hjälp med hur jag ska hantera min sambo som LÄNGTAR och SER FRAM EMOT att han och lillan ska kunna packa in sej i bilen själva och bara dra iväg och ha en hel-dag tillsammans.........Ja för det går ju inte för sej, så, vad ska jag säga till honom tycker ni?? :grin:

Ja, läste den igår.
Man undrar ju hur en person med dem åsikterna får uttala sig i media öhvt.
Fullkomligt vansinne och vad kränkande för männen. Förstår inte riktigt hur den människan är funtad

Isåfall måste jag var världens sämsta mamma som tänker börja jobba i februari och lämna min 5 ½ månader gamla dotter hemma hos sin pappa:grin:

Hennes åsikter får mig verkligen förbannad:devil:

Jag konstaterar bara att grottmänniskor i nutid finns av båda kön. Uppenbarligen. :crazy:

Stämmer bra, ur alla perspektiv.

Annica har rätt, det kryllar av värdelösa farsor som på ett eller annat sätt kommer prägla sina barn på ett problemfyllt sätt.
Men det finns precis lika många värdelösa morsor och jag skulle vilja veta vilken ursäkt de har eftersom de har genetiken/biologin på sin sida.
Kassa föräldrar har goda representater från bägge kön, kan ingen upplysa Annica om det?

Jag minns sist denna artikel blommade upp, det var runt 2009.

Efter det så uttalade sig den barnexpert som sitter i nyhetsmorgon liknande, jag det att det fanns klipp och det diskuterades även här.

Inte lika drastiskt som detta med tre år, men det var att mamman skulle vara hemma hos barnet första året....

Jag minns sist denna artikel blommade upp, det var runt 2009.

Efter det så uttalade sig den barnexpert som sitter i nyhetsmorgon liknande, jag det att det fanns klipp och det diskuterades även här.

Inte lika drastiskt som detta med tre år, men det var att mamman skulle vara hemma hos barnet första året....

Annica och Eva Rusz är två som får mig att stänga av när de pratar barnuppfostran.

Usch! Jag känner mig både arg och ledsen för männens skull. Osäkerheten som kan uppstå iom ett föräldrarskap behöver verkligen förstärkas av såna är dumma kommentarer. Själv höll jag på att gå i taket hemma av tristess tills barnet var 9 månader och jag började jobba. Sedan dess har pappan varit hemma och han trivs mycket bättre hemma än vad jag gjorde och sonen är oerhört trygg och glad åt oss båda. :love:

Stämmer bra, ur alla perspektiv.

Annica har rätt, det kryllar av värdelösa farsor som på ett eller annat sätt kommer prägla sina barn på ett problemfyllt sätt.
Men det finns precis lika många värdelösa morsor och jag skulle vilja veta vilken ursäkt de har eftersom de har genetiken/biologin på sin sida.
Kassa föräldrar har goda representater från bägge kön, kan ingen upplysa Annica om det?

Men du förstår att de mammor som är lika värdelösa har; när de var foster/barn i sin mammas livmoder; utsatts för högre halter av testosteron på grund av att deras mammor var stressade. Då blir desa kvinnor mer som män. Till exempel så är de mer karriärinriktade. Och de tenderar också att ha mindre bröststorlek och vara bättre på matematik. Kvinnor med stora bröst är generellt inte matematiskt begåvade.

Allt baserat på Annicas egen "forskning".

:grin:

Men du förstår att de mammor som är lika värdelösa har; när de var foster/barn i sin mammas livmoder; utsatts för högre halter av testosteron på grund av att deras mammor var stressade. Då blir desa kvinnor mer som män. Till exempel så är de mer karriärinriktade. Och de tenderar också att ha mindre bröststorlek och vara bättre på matematik. Kvinnor med stora bröst är generellt inte matematiskt begåvade.

:rofl: :rofl: :rofl: :crazy:

En av mina gamla kompisar har lite samma tänk som denna människa. Kanske inte just att pappan skadar barnet, men att barnet behöver mamma mkt mer. Man orkar inget mer än barnet dom första 6 mån och du är i princip en dålig mamma om man går tillbaka och börjar jobba innan barnet är över 2 år gammalt...

:D

Det roligaste med din post är att jag läst så mycket av Annica att jag helt ärligt inte vet om du är sarkastiskt eller om du återger en äkta Annica-förklaring. Det som fick mig att bli tveksam var den sista meningen :D

En av mina gamla kompisar har lite samma tänk som denna människa. Kanske inte just att pappan skadar barnet, men att barnet behöver mamma mkt mer. Man orkar inget mer än barnet dom första 6 mån och du är i princip en dålig mamma om man går tillbaka och börjar jobba innan barnet är över 2 år gammalt...

Var glad att du bara har ett sådant inskränkt exempel, jag har massor. Varje gång någon kollega får barn är diskussionen igång.

Det roligaste med din post är att jag läst så mycket av Annica att jag helt ärligt inte vet om du är sarkastiskt eller om du återger en äkta Annica-förklaring. Det som fick mig att bli tveksam var den sista meningen :D

Jag tror nog att det skulle kunna vara en äkta Annica-förklaring som hon skulle nicka instämmande till. Tror du inte?

Var glad att du bara har ett sådant inskränkt exempel, jag har massor. Varje gång någon kollega får barn är diskussionen igång.

Suck.... ja. Jag har nog inga som liksom Annica påstår att pappor är DÅLIGA för barn, men nog har jag flera som liksom underförstått ändå anser att mamma är BÄST för barn.

Eller att det är underförstått så att en mamma som delar barnansvar lika med en pappa är inte riktigt riktigt normal. Något litet fel är det nog på henne ändå. :crazy: (Ja, och där HAR ju Annica en bra förklaring: vi kvinnor som gör så är inte riktigt riktiga kvinnor eftersom vi har en högre testosteronhalt. Och kanske också mindre bröst och bättre matematisk förmåga. På mig stämmer de sista dåligt. Små bröst OCH dålig matematisk begåvning - är jag kanske ingetdera eller både-och? )

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
830
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 217
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar