Pappalitteratur

Sv: Pappalitteratur

Men går det inte bra med litteratur för förälder rent generellt ? Och sån borde det ju finnas massor av

Jo det ska väl också gå bra. Jag tänkte mig mest en bok som beskriver tankar, känslor och så vidare inför det kommande barnet för den partnern som inte bär på barnet.

Men det kanske de vanliga gravidböckerna också tar upp?

Mitt tips:
Bloggen*Länk borttagen av moderatorn* finns även som bok. Jag läste bloggen själv och köpte boken som lästs av min sambo och ytterligare en blivande pappa i bekantskapskretsen.

Mycket bra!

Senast ändrad av en moderator:

Men det kanske de vanliga gravidböckerna också tar upp?

Ja, det gör de nog. Fast de två gravidböckerna jag har (förmodligen utländska som översatts) känns påtagligt gammaldags när det gäller synen på mamma- och papparollen.

Jag tycker att Martin Melins pappablogg är lite rolig av och till, och han har även skrivit en bok, men jag har ingen aning om om den behandlar tiden före man faktiskt får barn, eller mer om när barnet redan är på plats, så att säga. Googla Coola Pappor!

Tack för tipset. Har börjat läsa igenom bloggen lite smått. Verkar både mysig och humoristisk. Tror jag köper boken till sambon som fyller år snart. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 533
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 511
Senast: Derivata
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama