papilon- en otursdrabbad ras?

Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

vilka fler olyckor med papillioner är det då?

den där du länkade till är juh om Fortfarande Grevinnans fina hund.. hon gjorde en egen tråd om det idag..
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

2 stycken pappisar blev ihjälbitna i fredas
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

okai, då är det två, vad hände med den andra? blev den också ihjälbiten av en räv? vart har du läst/hört det?
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

Det vill jag inte hålla med om..
Jag har en phalene typ samma som pappillon fast med hängande öron..
Och rasen blir oftast väldigt gammal om man gämför med storhundraser.
Dock är det mer benbrott på dessa små hundar då de kan bryta bena om man släpper ner dom för fort eller att de fastnar med benen mellan brunnslockenas galler.

Min hund är 9 år och superpigg=)

Dock är det ju superhämskt de som hänt:cry:
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

Mmm......det var min hund...
Men imorgon ska jag åka och hämta en Jack Russellvalp!!!!!
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

Att sånt här händer Pappisar kanske beror på att det är en liten men tuff ras, som oftast är med på allt. Iom att den är så liten så kan den ju inte försvara sig lika väl som en större hund man har med sig överallt.

Jag har dock aldrig märkt av att Pappisar skulle vara mer olycksdrabbade än andra hundar. Jag har haft två tidigare, som blev 16 resp 18 år gamla. Och mina nuvarande 4-åringar mår toppen även de.

Mig veterligen är pappisar en frisk ras, utan mycket sjukdomar och med trevligt psyke.
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

Ofta är det ju papillon och andra vita små långhåriga hundar som råkar ut för olyckor där de blir bitna av större hundar, eller som i det här fallet tagen av en räv.
Jag funderar på om det kan ha med utseendet att göra. Dessa hundar liknar kanske mer bytesdjur som ,t ex kanin, än vad andra raser gör? :confused:
 
Sv: papilon- en otursdrabbad ras?

Ja det har jag faktiskt tänkt på. Min mammas bästa väns pappis blev påkörd. Den hon skaffade sig efter fick någon sjukdom (kom inte ihåg) Nu har hon iaf två stycken som det inte hänt någonting än med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
26
· Visningar
758
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 446
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp