Papillonägare!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Marathon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 4 793
Sv: Papillonägare!

Jo då även din hund går att träna.. fråga mannen som talar med hundar;) Han har tränat bort olater på massor av hundar och de går så bra så..Din hund är inget undantag i denna fråga=)

Dumma hundägare har jag aldirg sagt det var du som sa det nu..Jag har sagt att det finns oändligt mkt okunskap bland hundar..
En hund skäller och kommer skälla och förmodligen även bli värre om ägaren till hunden hela tiden skäller fy nej sluta tyst så fort hunden börjar skälla ute..
Hundägaren blir själv stressad för hon eller han tycker det är pinsamt med sin skällande hund.

Och sånt här känner hundar av.. ojoj min ledare blir nervös och börjar skälla så fort det kommer andra hundar.. Bäst att skälla jag med och stötta flocken!!!

En hund som är trygg med sin ledare kollar på ledaren(ägaren) vid möte av andra hundar.. Gör ledaren ingenting betyder det att det som kommer inte är en fara alltså kan hunden gå förbi i lugn och ro.

Klart man får avla på va f*n man vill men klaga inte sen över att man har hyperaktiva skälliga hundar;)
Man ska klara av att uppfostra dom också och uppenbart gör ju inte alla det eftersom hundarna är hyperaktiva och skäller:grin:
Bor man i lägenhet har man som skylldighet att se till att ens hund håller käften om dagarna och nätterna för att inte störa grannarna.... Man kan bli vräkt av skälliga hundar.

Så återigen skällighet har INGET med ras att göra har aldirg haft och kommer aldrig att ha oavsätt vad du säger..

Utan det har med hur man uppfostrar hunden och hur bra man är på kommunikationen med sin hund.

Jag har en bra relation med min hund han ser mig som ledare är jag lugn är han lugn.. jag har ingen skällig hund och detta är tack vare mitt slit med att uppfostra han och inget annat!

ÄNTLIGEN!! På fredag ska vi åka och tinga en liten tik. Phaléne/Chi blev det och jag föll pladask

Ja men om man nu måste träna bort att hunden inte skäller är det då inte en skällig ras? Vet japaneserna jag har do har man då aldrig behövt träbnat på att skalla lika så min saluki har vi aldrig behövt tränat det på, och tidigare raser och hundar jag haft har jag inte behövt tränat bort det på!

Men för att inte min papillon ska stå skälla frånmorgon till kväll så har jag måsta gjort saker för det och då anser jag att det är en skällig ras och det är inte bara jag som uppfattar den som så. En ras som man måste träna bort på att den inte ska skälla är skällig! Sen finns det dom individer med som inte skäller alls men i det stora hela så skäller dom lite.

Mina andra småa har inte skällt på över 2år, Jag hade en på f oderförut med och det hörde jag inte skälla på över 4 år. och det kallar jag inte skälliga raser.

En hund som enbart skäller vid när nån kommer plingar på dörren tycker jag är skällig! och om skall är nå man måste treäna bort på en speclill ras är det så klart en skällig ras.

Haha nej nej vad saker kan vända fort. Idag fick jag tacka nej till valparna för jag fick världens bästa telefonsamtal!
Om vad får ni veta på söndag kväll ;)

Min mor var ute med charlie för några år sedan då hon möter en man med sin shäffer.. Mor tar upp charlie varpå mannen tar upp sin shäffer.. mamma höjjer så klart ögonbryna och tänker vad håler karln på med är han inte klok??

Vad gör du frågade mamma.. tja vad gör du?? ja men din hund är ju stor säger mamma.. tja din hund är liten sa mannen då.. Ja men din är ju farlig?? jasså sa mannen hur vet du de?? bara för han är stor??

Detta fick mamma att tänka till och idag lyfter hon inte upp han när hon möter andra stora"farliga" hundar.:)

Haha :rofl: Låter som min pappa, han var ute och gick med våran Malenois för ett par år sedan då han mötte ett äldre par med en bishon, vilken den äldre mannen lyfte upp. Min pappa bar upp våran och log strålande mot paret. De bara glodde på honom med stora ögon. :rofl: hahaha

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
997
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 377
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2
Svar
35
· Visningar
1 710
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 989
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023