pälsvård av långhårig collie

CA

Trådstartare
ska snart bli ägare till en långhårig collie och behöver lite tips på pälsvården.
Hur ska man borsta en collie?
Vilka redskap behöver man?

Tänk på att inte borsta hunden för ofta, max en gång i veckan. Annars sliter du på pälsen.
Bakom öronen kan du borsta lite oftar kanske 3 ggr/v.
Jag behöver sällan borsta min colliesar. Vår hane som dog var den som hade längst päls och honom fick man hålla efter lite mer.

Redskap!
En bra borste som är lämpad just för långhåriga hundar. Prata med dom i djuraffären de kan säkert ge dig bra tips :)

Lycka till!
Jenny & Colliesarna :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Jag blev oförhappandes med en Lhasa apso Hon var nerklippt men sonen vill ställa ut då hon har en kanon stam. Men hon var inte så bra...
2
Svar
28
· Visningar
1 717
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 554
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar