Pälsbitare

T

Trotting_horse

Hej! jag har en chinchilla som är ca 3 år.. men jag har ett litet problem med henne för hon har börjat bita sig själv i pälsen. jag har ingen aning om vad det kan vara.. vissa gör ju så för att dom känner sig ensamma men hon har ju vart det hela tiden så det kan ju knappast bero på det.. andra gör det för att dom vill ha hö och sånt men det har hon ju i sin bur nästan hela tiden.. kan det bero på något annat? borde jag skaffa en kompis åt henne ändå? jag har haft funderingar på det men jag fattar inte varför hon inte har bitit sig i pälsen tidigare i så fall.. :crazy:

Sv: Pälsbitare

kan vara tristess, smutsig päls, felaktig utfodring och ärftliga faktorer. Lägg in några tuggleksaker, det kan hjälpa.

Sv: Pälsbitare

Mynta2 skrev:
kan vara tristess, smutsig päls, felaktig utfodring och ärftliga faktorer. Lägg in några tuggleksaker, det kan hjälpa.

ja men hon har ju sandbad och sånt åsså har hon nyss fått nya tjocka kvistar och "vitamin stenar" åsså får hon färska småkvistar typ varge dag.. men finns det nå mer tuggleksaker??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar