Pälsbitare

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Trotting_horse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 101
T

Trotting_horse

Hej! jag har en chinchilla som är ca 3 år.. men jag har ett litet problem med henne för hon har börjat bita sig själv i pälsen. jag har ingen aning om vad det kan vara.. vissa gör ju så för att dom känner sig ensamma men hon har ju vart det hela tiden så det kan ju knappast bero på det.. andra gör det för att dom vill ha hö och sånt men det har hon ju i sin bur nästan hela tiden.. kan det bero på något annat? borde jag skaffa en kompis åt henne ändå? jag har haft funderingar på det men jag fattar inte varför hon inte har bitit sig i pälsen tidigare i så fall.. :crazy:

Sv: Pälsbitare

kan vara tristess, smutsig päls, felaktig utfodring och ärftliga faktorer. Lägg in några tuggleksaker, det kan hjälpa.

Sv: Pälsbitare

Mynta2 skrev:
kan vara tristess, smutsig päls, felaktig utfodring och ärftliga faktorer. Lägg in några tuggleksaker, det kan hjälpa.

ja men hon har ju sandbad och sånt åsså har hon nyss fått nya tjocka kvistar och "vitamin stenar" åsså får hon färska småkvistar typ varge dag.. men finns det nå mer tuggleksaker??

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 181
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Breen
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 493
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar