Päls = kläder?

Sv: Päls = kläder?

Det finns så många fina fejkade pälsar så dom äkta kunde sluta användas. Är dock personligen MKT trött på "aktivister" som kommer fram och härjar om min "päls" (används om det är mer än -20 annars för varm) skriker djurplågare etc. Den ÄR inte äkta och den ser inte ens äkta ut. Tyvärr många som härjar för härjandets skull och inte för djuren. Folk som blir FÖR fanatiska gör mig alltid misstänksam oavsett vad det gäller.

Ja dom stackars fuskiskarna!

( Det är fuskisar som man gör fuskpäls av ju....:D=

Nu ska du inte vara så blödig Kung Tulle. Fuskisarna har ett jättebra liv innan man slår ihjäl dem o syr ihop dem. O dom som inte sys ihop direkt får ligga inomhus i värmen och säljas på metervara. Det är väl bra :).

Däremot stör jag mig på folk som hatar päls men äter kött. Samma sak ju.
Det är inte samma sak.
Kött är nödvändigt, det är inte päls.
Däremot ska man vara noggran med var köttet kommer ifrån.

Personligen ser jag inget annat än en puckad djurplågare när jag ser nån med päls, varesig det är en hel pälskappa, en mössa eller en liten pälskrage. Sånt folk är i mina ögon inte ens värda skiten under mina skor.
Håller med!

Vill dock påpeka att tex eskimåer osv må använda päls MEN de använder (som jag förstått det) allt på djuren, alltså även köttet osv. Och inte föds de djuren upp i små burar osv.

Tja, när det hänger ett rävhuvud över axlarna över socitetskärringarna och modebloggarna så tänker jag kalla det lik.
Ja verkligen.

kl

Det är ju TOPPENSNYGGT med päls!

Jag har sett rävar, vargar och minkar som klär hur bra som helst i päls!

Men jag ska tipsa dem om att vända håren inåt i stället...

För att vara riktigt PK vill jag framhålla att eskimåer föredrar att kallas innuiter.

Jag tycker att det är helt OK att innuiter bär päls eftersom de har en helhetssyn på djuren (som har levt fritt) och använder allting på dem.

Jag har besökt pälsfarmar (nej, inte tyst smygande nattetid) och det är som att komma till helvetet. Ett tag såg stora områden i Blekinge ut som Auschwitz. Som tur är har många gått i konken nu.

kl

Det är ju TOPPENSNYGGT med päls!

Jag har sett rävar, vargar och minkar som klär hur bra som helst i päls!

Men jag ska tipsa dem om att vända håren inåt i stället...

Djuren är de enda som faktiskt klär i päls! :) Och de är också de enda som BEHÖVER det!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV