Pålagringar hjälp!

Z

Zalmiak

hej!

Vi har en häst i stallet som är runt 3-4 år. Hon har varit svullen i både bak kotorna i ett par veckor och för ett par dar sen så åkte ägarna med henne till klinik. Där röntgades hon och det konstaterades att hon hade ganska mycket pålagringar i båda benen. veterinären tyckte att hon skulle avlivas. men hon fick en behandling nu och står på box vila men det verkar som det är ytterst liten chans att hon klarar sig. Dem säger att hon är så ung och redan har så mycket pålagring så kommer hon inte hålla till någonting i framtiden. Så nu undrar jag, är det någon som har varit emd om samma sak och som har fått sin häst bra? vad har ni för efrarenheter av pålagringar, vad har ni gjort för att fått era hästar" friska". Alla tips är välkommna! Skriv skriv allt ni vet om pålagringar!

Sv: Pålagringar hjälp!

Vi hade en häst i stallet som fick samma diagnos. Hon avlivades någon månad efter röntgen. Vad jag har förstått är pålagringar i princip omöjliga att få bort, utan de sitter där de sitter. Sen är det inte alla hästar som har ont av det, men har de det verkar det dystert.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 132
Senast: Ray
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix