Paint stam, kan man kolla det någonstans?

J

__Jeanette

hejj, nu ska jag då köpa ny paint, fick stammen skickad till mig igår, men nu till frågan vet ni om det finns någon sida där man kan se lite vad föräldrarna har gjort och så? vill gärna inte sitta å leta igenom alla resultatlistor :D

// jeanette

Sv: Paint stam, kan man kolla det någonstans?

testa sök på namnen på någon sök motor.. då kan man ha tur och hitta lite info.Man brukar nästan hitta roligare resultat så.. Har inte APHA som AQHA?? så man kan söka där?? Annars kan du säkert fråga de paint folk som är här :)

hejj, nu ska jag då köpa ny paint, fick stammen skickad till mig igår, men nu till frågan vet ni om det finns någon sida där man kan se lite vad föräldrarna har gjort och så? vill gärna inte sitta å leta igenom alla resultatlistor :D

// jeanette

Om du är medlem i APHA kan du lätt och kostnadsfritt söka på hästens namn där och kolla upp meriter...
www.apha.com

:banana:

App app app!!! Inte kostnadsfritt längre! :( Men jag tror jag betalade $15 för ett år om jag minns rätt, sedan kunde man betala mer (har för mig $30) för ännu mera tillgång, APHA+ eller vad det nu kallades. Nytt från slutet av förra året.....

Senast ändrad:

Stämmer! $15 per år och då får man tillgång till: Pedigree, Progeny och Performance information

App app app!!! Inte kostnadsfritt längre! :( Men jag tror jag betalade $15 för ett år om jag minns rätt, sedan kunde man betala mer (har för mig $30) för ännu mera tillgång, APHA+ eller vad det nu kallades. Nytt från slutet av förra året.....

Ooooops----sorry:o

vill först tacka för svaren, och jag är för skrivande stunden inte medlem i apha då min förra paint avlivades betalade jag inte in för detta år..
Och jag har självklart börjat med att söka på google, hittade lite info där men tänkte om man kunde få veta lite mer, då jag inte är speciellt insatt i paintarna då jag mest intresserat mig av quartrar..

/ jeanette

vill först tacka för svaren, och jag är för skrivande stunden inte medlem i apha då min förra paint avlivades betalade jag inte in för detta år..
Och jag har självklart börjat med att söka på google, hittade lite info där men tänkte om man kunde få veta lite mer, då jag inte är speciellt insatt i paintarna då jag mest intresserat mig av quartrar..

/ jeanette

Vad vill du veta? Och om vem/vilka??
Du kan nog få lite hjälp här...
:banana:

Hästen heter Qui´s Tequila JJ, hon är nog dock inte tävlad destomer..
Pappa är JJ Barred King och mamma är Cat Lads Quimbra, någon som vet någonting?

/ jeanette

J J Barred King har tävlat lite, han har 5 APHA halter poäng och 6 APHA performance poäng...

3gr Grand Champion

HUS 1 poäng
Reining 2 poäng
Trail 2 poäng
WP 1 poäng

Skulle säga att han är en allroundhäst.

Cat Lads Quimbra är ej tävlad (APHA)

Cat Lads Quimbra har 2 reg APHA föl båda efter samma hingst, sto f-97 solid sorrel och sto f-02 tobiano sorrel, ingen av dom har showrecord.

J J Barred King har 28 reg APHA föl varav 7st har showrecord.

okej :> tusen tack!

/ jeanette

det är Peter från Möllers quarter and paint horses som har haft honom, kommer inte ihåg om han är död, men gammel det är han född 83.
Under "salgsheste" kan du se en del afkomma efter honom.
Om du vil veta mer, då skicka en mail til Peter ;) han berätter gärna

Min kompis har et 2½ års avkomma efter honom, trevlig tjej :)
Billede011a.jpg

är du med i NWR eller MSWR????

i båda, men senaste året har jag bara ridit för mswr..

/ jeantte

// jeanette

KUL med flera paintar till Norrland!!!

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 847
Senast: mamman
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 544
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur