på väg akut till strömsholm

Sv: på väg akut till strömsholm

det är samma hund. vet är informerad. men dom kan intr göra mer för honom tyvärr enligt vet finns de inget att göra så han får somna in.

Har man så lågt försäkringsvärde på sin hund får an skylla sig själv, inte många avancerade behandlingar på klinik understiger den summan.

Det där är väl inget man behöver ta upp i en tråd där TS är uppenbart och självklart orolig för sin hund.

Beklagar, tänker på er.

Inom parentes kan väl sägas att de flesta hundar som är några år är veterinärvårdsförsäkrade för 25.000,-.

Min nästäldsta ligger på 25' nu för tiden, de sänker efter att hunden blivit 7 år.

*kl*

tack alla!!

vetrinären ringde tillbaka å sa att de blivit akut sämre att njurarna gett upp helt trots allt dom satt in för att motverka... de va långa 20 mil att åka kan ja lova.

de va inte våran glada hund som mötte oss nere på strömsholm.. han kände knappt igen oss.. viftade på svansen men inte myket mer å då e de en hund som tjuter om han vare borta från husse mer en några timmar...

de va hans kropp som mötte oss men han var redan halvägs på andra sidan..
jätte underbar vet som mötte oss tror hon hette sara, samma som tog emot då han kom in. hon hämtade honom så vi vi fick säga hejdå.. sen somnade han in med huvet i mitt knä. lugnt å fridfullt. tufft som 17 då han vare med så pass länge.

mittt i allt känns de skönt att de inte hade spelat ngn roll hur mycket pengar vi hade kunnat lägga på vården de hade inte hjälp iaf. så att de inte hade berott på oss om han fått leva vidare eller inte..

Vad "skönt" att ni ändå kunde åka ner och vara med honom i det sista.

Min nästäldsta ligger på 25' nu för tiden, de sänker efter att hunden blivit 7 år.

Nu kan jag vara ute på väldigt djupt vatten, men jag har för mig att Agria inte gör så längre. Har för mig att de sänkte på våran gamla tik för 2 år sedan men att de höjde tillbaka till ursprungs beloppet (30 000?, 40 000?) i år.

Precis, Agria har ändrat så de aldrig sänker veterinärvårdsbeloppet numera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka