På uteritten??

E

Emmiz

Hej,
Jag har svårt att komma på lite ridbara övningar när jag rider i skog och mark!
Har ni någon bra övning man kan göra..?
Hästen är en C och kan det mesta ...

//Emmiz :d

Sv: På uteritten??

Jag gör halter, halvhalter, ställer och böjer i kurvor/svängar, flyttar i sidled på vägar som är tillräckligt breda osv. :)

Halter, halvhalter, ryggninger, böja, ställa, övergångar, sluta, öppna, skänkelvikning och diagonal sluta på ställen som är breda nog.

Tempoväxlingar i alla gångarter, tex växla mellan arbetstrav och mellantrav, arbetsgalopp och mellangalopp. Vanliga övergångar mellan skritt, trav och galopp.
Skänkelvikning med övergång direkt efter, tex skänkelvikning i skritt och övergång till trav direkt ur skänkelvikningen, eller skänkelvikning i trav och galoppfattning ur den.
Öppna, sluta, serpentin runt träd

Allt som alla redan skrivit :D

Jag brukar göra skänklevikningar, klättra lite, bygga hinder i skogen som jag hoppar, köra race o se om vi slår våran gamla tid på raksträckan ;), Hoppa diken, leta nya ridvägar. Jag o polle brukar ha väldigt kul på våra uteritter, samtidigt som vi rider ordentligt i form och arbetar.

Flytta, halter i nerförsbacke, böja, rygga och nästan allt annat som man kan göra i ett ridhus/risbana;)

Jag brukar begära att hästen ska klara av all på uteritten som jag kan göra på banan;) Det gör att hästen lyssnar mer på sin ryttare när man är ute.

Jag brukar framför allt träna på skolorna. Min häst har lite dålig bjudning på ridbanan, så det är perfekt att träna på mer samling på uteritterna. Öppnor och slutor och övergångar däremellan. Dessutom blir det ju inte så mycket träning på böjda spår när man rider ut, men med skolor blir hästen böjd, lösgjord och gymnastiserad.

Samma här + fram-och bakdelsvändningar då jag ska vända in nånstans.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: Sesca
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka