På tal om Steggbest !!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CarolaLind
  • Startdatum Startdatum
Sv: På tal om Steggbest !!!

Eller hur :D

Jag (Eller rättare sagt min häst) leder värstingligan tills motsatsen bevisas... :D

det är väl mer steggbest i miaaa's häst?
din har ju visserligen namnet oftare, men det är ju så pass långt tillbaka att det har hunnit "blandas ut" med så många andra.

(om jag har räknat rätt, så består ju miaaa's till 37,5% av steggbest, medans din bara är ca 20% steggbest...)

Snicksnack, komma här o belasta min upprymdhet med sådant prat.

Ok..jag ger mig... :rofl:

Men är det inte inavel så säg?

okok! förlåt mig! :angel:

men det är ju ett fint namn och du har det ju mycket oftare i din stamtavla, så då måste ju du vara mycket gladare!

Foolish skrev:
okok! förlåt mig! :angel:

men det är ju ett fint namn och du har det ju mycket oftare i din stamtavla, så då måste ju du vara mycket gladare!

Eller hur... :d :angel:

:eek:

Graciös var ju ganska "välanvänd" också...Jag undrar hur dom tänkte när dom betäckte Ljönna med sin bror...

CarolaLind skrev:
Jag har inte kollat min valacks stamtavla så noga innan, men gjorde det nu.

:eek:

Steggbest precis överallt ju !!!
Det blev så när alla ville ha föl efter den bästa,nu har vi snart samma problem iom att Järvsöfaks betäcker så stort antal märrar. I Norge har dom Elding-blodet i de flesta märrar o hingstar o vad ska dom då betäcka med? Norge godkände en hingst vid namn Lapp-Nils för några år sen så att de skulle få in nytt blod(han är förövr.Faksens morfar).Själv har jag en märr som är så gott som Steggbestfri så jag kommer inte att få någe problem att välja hingst iaf ;) Vet ej hur man länkar så att ni kan se hennes stam.

Mehl skrev:
Det blev så när alla ville ha föl efter den bästa,nu har vi snart samma problem iom att Järvsöfaks betäcker så stort antal märrar. I Norge har dom Elding-blodet i de flesta märrar o hingstar o vad ska dom då betäcka med? Norge godkände en hingst vid namn Lapp-Nils för några år sen så att de skulle få in nytt blod(han är förövr.Faksens morfar).Själv har jag en märr som är så gott som Steggbestfri så jag kommer inte att få någe problem att välja hingst iaf ;) Vet ej hur man länkar så att ni kan se hennes stam.

Den vill vi gärna se!! :bow:

Kan du inte bara lägga ut sidadressen här?

CarolaLind skrev:
Den vill vi gärna se!! :bow:

Kan du inte bara lägga ut sidadressen här?
Travsport.se
Klicka på "sök sportinfo" o sen "häst" skriv sen in hästens namn i rutan. Jakki Mobac heter min märr.Just ja ,du kan även söka på blodbanken,tänk vad smart man är ibland :cool:

Senast ändrad:

Väldigt vanligt med linjeavel för att förstärka de goda sidorna inom kallblodstravet. mindre nu men det förekommer.

Min svåger blev rekommenderad att betäcka sitt sto med Forin Brage, fast han tvekade, Slogum Brage var far till båda av det tilltänkta kärleksparet :)

Inte många som är Steggbest-fria.
Orr Virus har Orso-blod i sig och påtalar mkt det Steggbestfria i hans gener.
Kanske nåt att fundera på.

Mehl skrev:
Kollade inte så noga förut vilken häst du hade.Sandino,honom har vi mött i travlopp för x antal år sen.

Har ni?? Å..han var Kung på sin tid sägs det :love:

När du ska lägga in en länk går du in på "svara"
sen klickar du på den lilla jordgloben med den minililla länken och vips kommer det upp en ruta. Här skriver du vad länken ska heta och trycker på ok.
Sen raderar du det Http// som är förinlagt i nästa ruta som poppar upp, klistrar in webadressen och trycker på ok.

Vips! ;)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 121
Senast: mamman
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka