På smällen eller?

Mirre

Trådstartare
Tror faktiskt det.

Fick ingen mens alls förra månaden, blir illamående för ingenting:confused:, tom åksjuk vilket jag aldrig blir annars.
Får väl åka iväg till apoteket och köpa ett test
Hur märkte ni att ni var gravida?

Sv: På smällen eller?

Jag mådde illa konstant, väldigt trött, reagerade plötsligt på dofter, tappade matlusten, tappade sexlusten m.m. Gjorde abort i 8:de veckan pga min livssisuation.

låter precis som jag. Har mått illa väldigt mycket på sistone.
Trött ofta och minskad sexlust. (vilket stör mig:D)

Då är det nog dags att göra ett grav.test! Jag förnekade symptomen, hade varit bättre om jag hade tagit tag i det tidigare..

Roligt att veta tidigt oxå om det är planerat! :D

Jag blev jättetrött, ömma bröst, diffusa magsmärtor (påminde lite om mensvärk fast ändå inte), utebliven mens och när jag började må illa också gjorde jag ett gravtest som visade positivt.

Jag vart otrooligt trött.
Mina bröst var fruktansvärt ömma. Man kunde knappt röra dom alls innan det verkligen gjorde ont.

Illamående (men det trodde jag berodde på min dåliga stressmage som jag brukar alltsomoftast ha problem med)
jätte-jätteömma bröst (brukar ömma vid ägglossning o före mens så jag reagerade inte direkt)
började frossa torkade fikon :d (men det var ju juletid, alla äter fikon då, jag svalde en påse om dan ungefär..)
min sambo reagerade på att jag inte åt som vanligt o var lite "konstig" (men sån är jag ju i perioder ändå)
började reagera på att allt luktade illa o gav mej kräkreflexer.
När jag köpte diskmedel (Gr**me, grön) och inte klarade av att diska för det luktade så förbaskat vedervärdigt att jag kräktes så började vi räkna efter på´t ungefär hur längesen det var jag hade mens o då insåg vi att jag skulle haft den ca 2v tidigare.. :angel: (bra koll..) Köpte ett test o det blev ett kraftigt + på första droppen:D

Runt 70 kr. De går ofta att köpa på större ICA och Coop också.

Har även sett RFSU's test på Statoil, och de reagerar på lägre grav-hormon än t.ex. clear blue.

Apotekets tester kostar mellan 57,50 - 79:-/st (Fast det säljs i 2 eller 3 pack. ett enkelt test kostar 69:- och apotekets test, 2 stickor, kostar 115kr)

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 403
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 931
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 846
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar