Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fick ingen mens alls förra månaden, blir illamående för ingenting, tom åksjuk vilket jag aldrig blir annars.
Får väl åka iväg till apoteket och köpa ett test
Hur märkte ni att ni var gravida?
Jag mådde illa konstant, väldigt trött, reagerade plötsligt på dofter, tappade matlusten, tappade sexlusten m.m. Gjorde abort i 8e veckan pga min livssisuation.
Jag blev jättetrött, ömma bröst, diffusa magsmärtor (påminde lite om mensvärk fast ändå inte), utebliven mens och när jag började må illa också gjorde jag ett gravtest som visade positivt.
Illamående (men det trodde jag berodde på min dåliga stressmage som jag brukar alltsomoftast ha problem med)
jätte-jätteömma bröst (brukar ömma vid ägglossning o före mens så jag reagerade inte direkt)
började frossa torkade fikon (men det var ju juletid, alla äter fikon då, jag svalde en påse om dan ungefär..)
min sambo reagerade på att jag inte åt som vanligt o var lite "konstig" (men sån är jag ju i perioder ändå)
började reagera på att allt luktade illa o gav mej kräkreflexer.
När jag köpte diskmedel (Gr**me, grön) och inte klarade av att diska för det luktade så förbaskat vedervärdigt att jag kräktes så började vi räkna efter på´t ungefär hur längesen det var jag hade mens o då insåg vi att jag skulle haft den ca 2v tidigare.. (bra koll..) Köpte ett test o det blev ett kraftigt + på första droppen
Har även sett RFSU's test på Statoil, och de reagerar på lägre grav-hormon än t.ex. clear blue.
Apotekets tester kostar mellan 57,50 - 79:-/st (Fast det säljs i 2 eller 3 pack. ett enkelt test kostar 69:- och apotekets test, 2 stickor, kostar 115kr)
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.