På förfrågan, min bastard!

Sol

Trådstartare
Här kommer några bilder på mitt senaste tillskott i familjen. Hon föddes här hemma den 21/4 och hon kommer stanna. Hon heter Feliformia Dragonforce men kallas i dagligt tal för Fåker.

Pappan är britt och ses här. Mamman är devon, men det är inte hon som syns med Fåker. Det är mormor.

DSC_0014.jpg


DSC_0008.jpg


DSC_0004.jpg


DSC_0006.jpg
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

är du säker på att han är pappa:crazy: britter bär väl inte anlag för maskning? Kan inte så mycket om britter...
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Maskade britter finns, och då måste det finnas en del anlagsbärare. Den enda maskade britt jag sett var i Norge, och det såg väldigt effektfullt ut med en rödaktig katt med blå ögon. Jag hajade till, och det tog en stund innan jag förstod vad det var jag såg.:)
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

är du säker på att han är pappa:crazy: britter bär väl inte anlag för maskning? Kan inte så mycket om britter...

Fullständigt säker.:D Du kan se flera maskade britter på Fåkers pappas ägares hemsida.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

ok...såg på din hemsida något om utparningsprogram..vill du berätta mer*nyfiken*

Visst kan jag berätta mer. Jag har parat ut för att förhoppningsvis få bättre typ. Jag kanske låter som en surkärring nu, men få av de hanar som finns tillgängliga för avel är något jag vill para med. Det finns några bra, men de flesta av dem är för nära släkt med min hona. Då föll det sig lämpligt att para ut och kanske få bredare huvuden, högre pannor, kraftigare sop, starka hakor och tät päls. Hälsobonusen helt nya gener behövs kanske inte ens nämnas.;)

I slutet av sommaren får jag hem en chokladpralin som förhoppningsvis ska para Fåker framledes och så får vi se vad det blir.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Ska bli väldigt kul att se vad hon ger i framtiden! Ser redan fram emot första gen lockiga.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Åh så söt!! Inte mycket britt kvar dock måste jag säga? Så hon paras tillbaka på en Devon sen I guess?
Helt underbar liten flicka :love:
Och pappan!!! Mycket trevlig stam där också. Vilken du väl inte bryr dig om alls kan jag tänka :D
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

är du säker på att han är pappa:crazy: britter bär väl inte anlag för maskning? Kan inte så mycket om britter...

Tror de enda färgerna som inte är godkända på britter är silvershaded/shell med vita fläckar och maskat med vita fläckar. Sen cinnamon/fawn med kombos, men dom börjar bli vanliga och har dom inte blivit godkända redan så blir dom nog snart.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Åh så söt!! Inte mycket britt kvar dock måste jag säga? Så hon paras tillbaka på en Devon sen I guess?
Helt underbar liten flicka :love:
Och pappan!!! Mycket trevlig stam där också. Vilken du väl inte bryr dig om alls kan jag tänka :D

Inte mycket britt, inte mycket devon. Tassarna måste dock vara "brittiska", de är gigantiska!

Hon kommer paras tillbaka på devon. Det kommer bli lila, lila, lila och antagligen lilamaskat. Typiskt nog det i färgväg jag gillar minst hos devon...

Wes stam kan jag ju inte säga mycket om.;) Allt jag vet är att han är den typ av britt jag sökte och att hans stam är fylld av samma typ av britter. Lite besvärande att söka hane inom en ras man kan känner dåligt.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Haha, japp, det är brittiskt :D
Stor katt måste ha stora stöttningar :p

Wes är mycket vacker. Tyvärr är ögonfärgen usel på dom maskade britterna, men det jobbas hårt på det vet jag. Tänk dig en Wes med birmaögon :love:
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Lovely! :love:
Devons verkar förhållandevis "lätta" att para ut, det går rätt fort att få tillbaks en snygg typ?
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Haha, japp, det är brittiskt :D
Stor katt måste ha stora stöttningar :p

Wes är mycket vacker. Tyvärr är ögonfärgen usel på dom maskade britterna, men det jobbas hårt på det vet jag. Tänk dig en Wes med birmaögon :love:

Ja, maskade devons har ju också kass ögonfärg men det får man väl leva med så länge man inte färgavlar. Har ingen större lust att para ut med siames heller.;) Får se det som lite coolt att Fåkers ögon nästan har samma färg som hennes ljusa päls.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Lovely! :love:
Devons verkar förhållandevis "lätta" att para ut, det går rätt fort att få tillbaks en snygg typ?

Man kan få tillbaks typen väldigt snabbt om man jobbar på bra. På Fennec's hemsida kan man se konkret hur snabbt det kan gå. Som av en ren händelse är det brittutparning även det.:D

Men det gäller ju att ha bra material att fortsätta para med.
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Hon är underbar, verkligen! :love: Trots att jag inte är ett så stort fan av maskat. ;) Och vad nyfiken jag blir nu, chokladpralin säger du? :D Alltid spännande med nytillskott!

Jag har också fått kontrollavelstillstånd med britt, dock tror jag inte att jag kommer att genomföra det men det blir spännande att följa din lurvtuss och framtida avkommor!
 
Sv: På förfrågan, min bastard!

Jättesöt tjej! :)
Jag tycker nog att man ser en hel del devon i hennes look, men jag är ju inte så duktig på devons iofs.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 699
Senast: Anonymisten
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 602
Senast: Freazer
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
33 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp