Vilken ålder måste en landsbygdsbo uppnå innan han förstår?
Kan du inte bara stänga av, permanent?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju du säkert som allvetande svara på. När en människa är kapabel att ta egna beslut och stå för dem..Kan ju vara den dagen man blir självständig och rer sig själv. Hästbranschen är en svart fågel i detta sammanhang. De gånger jag levererat hö till olika stall sent på nätterna , lastat av och mötts av minderåriga tjejer som arbetar med driften av stallet är otaliga. Hur många gånger man kommit in i travstall där 13, 14 åriga tjejer mockar ut och sköter om exklusiva hästar under i stort sett obetalt arbete...bara för att få vara med djuren. Skjut på det istället för mig som ställer obekväma frågor...Vilken ålder måste en landsbygdsbo uppnå innan han förstår?
Vi pratar fortfarande om övergrepp, inte arbetsvillkor.Det kan ju du säkert som allvetande svara på. När en människa är kapabel att ta egna beslut och stå för dem..Kan ju vara den dagen man blir självständig och rer sig själv. Hästbranschen är en svart fågel i detta sammanhang. De gånger jag levererat hö till olika stall sent på nätterna , lastat av och mötts av minderåriga tjejer som arbetar med driften av stallet är otaliga. Hur många gånger man kommit in i travstall där 13, 14 åriga tjejer mockar ut och sköter om exklusiva hästar under i stort sett obetalt arbete...bara för att få vara med djuren. Skjut på det istället för mig som ställer obekväma frågor...![]()
Det är ett helt annat ämne och du är välkommen att starta en tråd om det, förslagsvis under Hästmänniska.Det kan ju du säkert som allvetande svara på. När en människa är kapabel att ta egna beslut och stå för dem..Kan ju vara den dagen man blir självständig och rer sig själv. Hästbranschen är en svart fågel i detta sammanhang. De gånger jag levererat hö till olika stall sent på nätterna , lastat av och mötts av minderåriga tjejer som arbetar med driften av stallet är otaliga. Hur många gånger man kommit in i travstall där 13, 14 åriga tjejer mockar ut och sköter om exklusiva hästar under i stort sett obetalt arbete...bara för att få vara med djuren. Skjut på det istället för mig som ställer obekväma frågor...![]()
Vi som är lite gamla av oss får nog inte uppleva det i vår livstid...Tja, troll kan ju bli hundratals år, så vi får väl vänta och se.
Det är ett helt annat ämne och du är välkommen att starta en tråd om det, förslagsvis under Hästmänniska.
Här diskuterar vi P1-dokumentären och inget annat.
/mod
Så jag är den ende som ser förbindelsen Arbetsgivare-underåriga som blir känslomässigt bundna....Vi pratar fortfarande om övergrepp, inte arbetsvillkor.
Tja det är ju ett bekvämt sätt att ställa en frågeställare med obekväma frågor, det att ställa den offside genom att börja snacka om troll..ett trollbeteende i sigVi som är lite gamla av oss får nog inte uppleva det i vår livstid...
Det undrar jag också@landsbygdsbo Har du lyssnat på dokumentären?
Fy fn , lyssnat igenom skiten nu. Illa, det här är något annat än det jag någonsin upplevt. Dragning åt det hållet det @landsbygdsbo diskuterar har funnits hela tiden i min värld när jag var ung, Dvs seriöst usla arbetsförhållanden. Jag tycker det är seriöst fel när inte usla arbetsförhållanden för ungdomar kan få vara med i diskussionen. Jag skadade mig tidigt , på annan sport, så jag var aldrig så bra i min kropp så att jag var någon talang så jag slapp de här större institutionella ställena. Nu har jag egna hästar vill inte ens ta in medryttare för jag har inte lust att utnyttja folk. Jag har heller ingen mer lust att bli utnyttjad och någon medryttare härjar runt med mina hästar.
Ett av det strukturella är att han hugger de som är talangfulla och duktiga och bryter ned dem.
Usla arbetsförhållanden = att utnyttja folk = att hitta individer desperata nog att förödmjuka sig för att få tillgång till...exempelvis hästar...Inte någon gång under tiden jag lyssnade tänkte jag på usla arbetsförhållanden. Kärnan i det här är ju något helt annat, tycker jag. Usla arbetsförhållanden i hästsporten är ett ämne att diskutera, men i mina ögon har det väldigt lite med det här fallet att göra. Men det kanske tolkas olika.
Jag tror inte hans syfte var att få billig arbetskraft.Usla arbetsförhållanden = att utnyttja folk = att hitta individer desperata nog att förödmjuka sig för att få tillgång till...exempelvis hästar...
Förmodligen inte, LBB verkar ha ett behov av att skriva att han redan påstått det, samma i tråd efter tråd, Vad var det jag sa?@landsbygdsbo Har du lyssnat på dokumentären?
Jag tror inte hans syfte var att få billig arbetskraft.
Å du igen och " vad var det jag sa" igen..då är allt som det brukarFörmodligen inte, LBB verkar ha ett behov av att skriva att han redan påstått det, samma i tråd efter tråd, Vad var det jag sa?