Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Riktigt snygg! Men väldigt kort i ryggen, hur gammal e den på bilden? Hur stor uppskattas den o bli?
Tycker att det är synd att fler inte har upptäckt hur pass fina travarna faktiskt kan bli med rätt ryttare. Dessutom är det inte många travare idag som har tex lång rygg, visst finns det och de individerna har svårare i ridningen.
Anledningen att travare oftast ligger så dåligt till hos många hästfolk är nog mest för att de hamnar hos "fritidsryttare" som inte jobbar sina hästar på samma vis som en erfaren och duktig ryttare som jobbar med sin häst på ett helt annat sätt. Visst tar det nog lite mera tid att "forma" travaren jämfört med "halvblodet" men jag personligen tycker att travaren är en underbar ridhäst.
Tror dessutom att det finns en hel del pre/varmblods-korsningar som har blivit mkt lyckade.
Jag ser inga problem med galoppen bara hästen har fått balansen och bärigheten. På en del individer tar det tid och det är väl inte många som vill lägga ner tid på en travare. Sen finns det ju individer både hos "ridhästen" och "travaren" som inte passar för vad som helst.
Visst är det ju svårare att komma upp i klasser inom tävlingarna, men inte omöjligt!
jag bara undrar om du vet vad det kostar att betäcka med en godkänd varmblodsghingst??
det är dyrt.
men det finns kanske ingen mening att lägga några hundratusen på att få ett renrasigt varmblod om den ändå inte ska gå på travet....
Och visst är individer olika, men den sämsta ridhäst jag nansin suttit pa hade fortfarande mycket bättre galopp än den bästa travaren jag nansin sett. De befinner sig liksom inte pa samma skala.
Tycker att det är synd att fler inte har upptäckt hur pass fina travarna faktiskt kan bli med rätt ryttare. Dessutom är det inte många travare idag som har tex lång rygg, visst finns det och de individerna har svårare i ridningen.
Anledningen att travare oftast ligger så dåligt till hos många hästfolk är nog mest för att de hamnar hos "fritidsryttare" som inte jobbar sina hästar på samma vis som en erfaren och duktig ryttare som jobbar med sin häst på ett helt annat sätt. Visst tar det nog lite mera tid att "forma" travaren jämfört med "halvblodet" men jag personligen tycker att travaren är en underbar ridhäst.
Tror dessutom att det finns en hel del pre/varmblods-korsningar som har blivit mkt lyckade.
Håller med dig! Men det är egentligen ganska självklart att ridhästen har helt andra förutsättningar. Finns nog inte så många halvblod som skulle kunna konkurrera på travbanan mot travarna heller! Alla hästar har olika ändamål helt enkelt