P-piller och barntillverkande

L

Loppispoppis

Är det bäst att börja försöka tillverka barn när man gått igenom en hel p-pillerkarta och haft "mens" eller kan man lika gärna bryta mitt i en karta?

Kan det bli svårare att bli gravid snabbt om man hoppat över mensen ett par gånger innan man börjar försöka (alltså blödningen man får under sista veckan på kartan)?

/Loppis - som har noll koll :D

Sv: P-piller och barntillverkande

Ät slut på kartan för kroppens skull som den är van vid.

Du kan bli gravid vid första ägglossningen om ägget är friskt och starkt, spermierna mår bra och ägget dessutom accepterar spermierna.

Tror snarare chansen att bli gravid ökar ju längre tid det tar från man slutat med p-piller beroende på hur fort kroppen kommer igång igen. Snittet är att det tar 8-10 försök att bli gravid.

Tror snarare chansen att bli gravid ökar ju längre tid det tar från man slutat med p-piller beroende på hur fort kroppen kommer igång igen. Snittet är att det tar 8-10 försök att bli gravid.

Fast har inte det mer att göra med att det kan ta tid innan menscykeln normaliseras? Använder man ältest borde det bli väl bli enklare? Jag har ganska bra koll på hur min kropp brukar bete sig vid äl så man kan ju försöka ha lite koll och hoppas på att allt annat klaffar ;)

Jag är så klart medveten om att det kan ta tid, men vill ju göra så mycket jag kan för att bli gravid så snabbt som möjligt (om det öht går)

Senast ändrad av en moderator:

Jo visst ökar chanserna men spermierna ska ha rätt kvalité, ägget ska ha rätt kvalité och framför allt ska ägget acceptera någon av de spermier som är där och nosar! Du kan ha 1 miljon justa spermier vid ägget men det kan välja att inte släppa in någon av dem.

Jo visst ökar chanserna men spermierna ska ha rätt kvalité, ägget ska ha rätt kvalité och framför allt ska ägget acceptera någon av de spermier som är där och nosar! Du kan ha 1 miljon justa spermier vid ägget men det kan välja att inte släppa in någon av dem.

:eek: oj det är ju ett under att det trots allt blir barn!

Sånt här får man inte lära sig i skolan... Där får man bara lära sig att man blir med barn så fort man har oskyddat sex. Inte konstigt att man trodde det var något fel på en när vi inte blev gravida förrän ett år efter jag slutat med p-medel...

Jo det var det jag menade med "och hoppas på att allt klaffar". Men chanserna borde ju inte vara mindre bara för att man ätit p-piller då förutsatt att äl kommer igång (om än oregelbundet), jag menar allt måste ju klaffa även för de som inte ätit piller.

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju så induviduellt, vissa blir gravida medans de äter p-piller och andra flera månader, kanske år efter man slutat!

Med mitt 1a barn åt jag p-piller innan, det tog 10 månader efter jag slutat som jag blev gravid, åt aldrig p-piller igen utan använde kondom, hade sex en gång utan kondom och så blev lillasyster till ;)

Man kan även få mens utan att man haft ägglossning, det är inte alla gånger som kroppen släpper ägg.

Vissa menscykler har man ingen ägglossning, trots att man har en menstruationsblödning. Det är vanligt och i och för sig inget man behöver oroa sig för. Mensblödningar utan ägglossning är ofta längre och mindre smärtsamma. För att ett ägg ska kunna lossna krävs att det finns relativt höga nivåer av hormonet östrogen i blodet. Ibland är nivåerna för låga och då lossnar inget ägg, men slemhinnan i livmodern växer ändå. När slemhinnan blivit tillräckligt tjock lossnar den till slut av sig själv. Man får då en blödning som inte är lika samlad som en vanlig mens.

Senast ändrad:

En annan fråga, eftersom du verkar så kunnig :bow:!

Jag har ätit p-piller i snart 3 år och första åren hade jag inga tecken på pms eller menssmärtor och blödningarna varade bara ibland bara ett par dagar. Sedan något år tillbaka eller så har jag fått tillbaka en del av de symptom som jag hade innan jag käkade pp, t.ex. ömma bröst, humörsvängningar och mer smärta vid mens (dock inte lika mycket som innan då jag kunde ha rejält ont). Kan detta vara tecken på att jag har äl trots pp? Vad kan det annars bero på?

Hejsan !

Jag slutade att äta p-piller mitt i kartan.
Och jag blev gravid på första ägglossningen ;)
Och vi trodde att vi skulle få öva många månader innan jag skulle bli gravid, men näpp det tog sig med det samma :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 370
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
3 034
Senast: zassoo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat