I relation till liberalism och marknadskrafter.
Så för att han ser liberalism och marknadskrafter som verkliga - och till viss del önskvärda - motiverande faktorer i största allmänhet, så låtsas du att han skrivit att ingenting ska regleras någonstans?
I verkligheten är det väl något slags marknadskrafter som gör att vissa människor väljer stad och andra väljer landsbygd.
Man kan sedan genom politiska beslut påverka människors val: antingen genom att fördyra resor med egna färdmedel, vilket skapar ett ökat incitament att undvika landsbygden och i stället öka urbaniseringen, eller genom att inte ytterligare öka en redan hög beskattning av resor/drivmedel med egna färdmedel och då undvika att skapa ökat incitament att flytta till storstäder.
Man kan försöka styra människor att hellre välja allmänna kommunikationer än egna färdsätt.
Ett sätt kan vara att öka kostnaden för det egna resandet. Där tror jag att bränslet skulle behöva bli extremt dyrt för att folk faktiskt skulle avskräckas.
Ett annat sätt skulle kunna vara att göra allmänna kommunikationerna mer attraktiva, exempelvis genom tätare turer eller turer som är mer anpassade till "vanliga" arbetstider (vad det nu är), eller genom att sänka biljettpriset ordentligt.
Jag tror ju att en förbättring av de allmänna kommunikationerna skulle vara ett effektivare sätt att få fler människor att välja det, jämfört med att öka kostnaderna för dem som väljer eget färdmedel (i denna tråd bilen).
Och jo, jag vet att Mp gärna vill göra drivmedlet extremt dyrt för att få folk att avstå från bilen, hellre än att kraftigt förbättra allmänna kommunikationer.
Och samhällsekonomiskt är det naturligtvis "bättre" att öka skatteintäkterna snarare än att öka utgifterna genom ytterligare utbyggda kommunikationer.