G

Goofyspouse

Finns det nån som har förslag på ridövningar med t.ex cavaletti och småhinder? Studs och liknande?

Sv: Övningar

www.hippson.se under ridövningar finns massor av kul övningar. Har testat en del med mycket gott resultat. En del av hoppövningarna har jag gjort om till cavalettiövningar innan jag har hoppat dem och det har gått superbra det med:banana:

Har en bana som vi hoppade sist på ridlektionen.

Hoppas du förstår. Det är 7 hinder sammanlagt o tre språng.
1 oxer, ett plank, 2 rättuppstående, studs och bommar.

{B4749E57-1B94-4636-BDA0-CD05001F6C2F}.jpg

På 1;an ska man komma i trav och över sista ska man landa i galopp, hoppa över de rättuppstående och över bom, hindret, bom.

Sen så ska man över hindret på medellinjen och landa i vänster galopp och bryta av innan C/A (beror på hur man ställer hindrerna, men banan är byggd för att man ska komma till C) sakta av till trav. trava över studsen och hoppa över oxern, och i galopp hoppa över bom, hinder, bom (låt hindret bromsa om hästen kommer för fort alt sakta av INNAN och sen komma i trav över det, det var våran ridlärare mkt noga med ;) ) och sedan över planket och ut i höger varv.

Hoppas det inte var för rörigt.

tack :) fick läsa några ggr men jag tror jag förstår

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 391
Senast: MalanMjöl
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar